Blue Wind Blows (2018)

Japan

geregisseerd door Tetsuya Tomina
met Ninon, Hizuki Tanaka en Yayako Uchida

Ao woont samen met zijn moeder en zusje Kii op het eiland Sado in Japan. Hij mist zijn vader, die onlangs spoorloos is verdwenen - hoewel er niet veel over wordt gezegd. Terwijl hun moeder op haar eigen manier probeert om te gaan met het verlies, rennen Ao en Kii over het eiland en schreeuwen ze naar de oceaan. In de mysterieuze Sayoko, die onopvallend de boeken uit de schoolbibliotheek haalt, vindt Ao een vertrouweling. Er zijn maar weinig woorden nodig tussen de twee terughoudende, dromerige kinderen: samen voelen ze zich ineens minder alleen.

Malick
Ergens gelezen dat dit het Japanse antwoord op Terrence Malick moest voorstellen. Had hem graag op de Berlinale willen zien maar helaas niet gelukt. Mocht de film ooit een release (DVD / BR / VOD) krijgen dan geef even een gilletje.

avatar van McSavah
En ik maar denken dat Sono dat Japanse antwoord op Malick was. Gaat ook alweer op de lijst!