Featherman (2017)

Alternatieve titel: Featherman, un Dénommé Homme-Plume

Frankrijk

geregisseerd door Eric Dick
met Préciado Rodriguez, Cédrick Spinassou en Sandy Jollivet

1905. De bende van de legendarische Buffalo Bill verlaat La Roche-sur-Yon in de Vendée en laat de man genaamd Feather achter in de gevangenis van de stad. Boos en met een verontrustende stilte, wordt deze Sioux-indiaan geconfronteerd met de woede van een vijandige samenleving tegenover buitenlanders. Maar de ontvangst van een pleeggezin transformeert uiteindelijk deze ontwortelde man...