Bimbes: Die Schwarzen Kassen des Helmut Kohl (2017)

1 stem

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Stephan Lamby en Egmont R. Koch

Twee jaar geleden zorgde Wolfgang Schäuble voor veel opzien met beweringen over Helmut Kohls donatieschandaal van 1999-2000. Tegen documentairemaker Stephan Lamby beweerde Schäuble dat er nooit anonieme donors geweest zijn en dat er al sinds de tijd van Flick zwarte kassa's bestaan. Dat zou betekenen dat Helmut Kohl in 1999 loog toen hij verklaarde tussen 1993 en 1998 zo'n twee miljoen Duitse mark in ontvangst te hebben genomen van donors. Dat zou ook betekenen dat het 'erewoord' waar de oud-kanselier zich toen op beriep niets waard was.