Martyr (2017)

Libanon / Italië

geregisseerd door Mazen Khaled
met Carole Abboud, Hamza Mekdad en Rabih el Zahr

Een jongeman is op mysterieuze wijze verdronken aan de kust van Beiroet. Dit ontketent een grote begrafenis en zorgt ervoor dat zijn vrienden, die uit verschillende gemeenschappen komen, zich vastklampen aan het verlies en deelnemen aan de rituelen en ceremonies van zijn gemeenschap. In de islamitische traditie wordt verdrinking beschouwd als martelaarschap. De reis van leven naar dood die de jonge man op de laatste dag van zijn leven doormaakt, legt de schuldkwestie bloot.