Didi's Dream (2017)

Taiwan / China
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Kevin Tsai
met Dee Hsu, Scar Kim en Chiling Lin

Didi is een onbekende actrice die het moeilijk heeft om de eindjes aan elkaar te knopen. Haar zus Lingling is een befaamde actrice, maar omdat Lingling Didi niet verder wou helpen in de filmindustrie spreken de twee al enkele jaren niet meer met elkaar. Dan krijgt Didi te horen dat ze lijdt aan een hersentumor en niet lang meer te leven heeft. Ze blijft echter niet bij de pakken zitten en kort daarna lacht het geluk haar eindelijk toe. Ze versiert een rol in een film van een gelauwerd regisseur, naast haar zus.

Blitse mix tussen Taiwan en China.

Normaal zijn deze filmpjes net iets te zoet voor mijn smaak, maar deze Didi's Dream heeft toch wat extras. Niet in het minste de mooie cinematografie van Jing-Pin Yu, iemand die een film toch vaak wat extra moderne flair meegeeft.

En natuurlijk de dromen, die lekker gek en uitzinnig zijn. Dat deel van de film doet dan weer een beetje Japans aan, met aardig wat modieuze gekkigheid, wat de film een leuk laagje fantasy verleent. Het zijn uiteindelijk die elementen die deze romance wat extra smoelwerk geven.

Want verder is het een redelijk simpele mix van romantiek, drama en comedy. Uiteraard met ergens een dodelijke ziekte in verwerkt, een plot point dat in Azië de laatste 10 jaar iets té populair is geworden. Gelukkig is dat maar een klein deel van de film en zijn de laatste 45 minuten geen hardcore drama, maar toch weegt het een beetje op de verder erg frisse en luchtige sfeer.

Film duurt gelukkig niet te lang, ziet er fris en blits uit en kent een aantal mooie momenten en originele scenes. Een meesterwerk is het niet, daarvoor is het allemaal wat te gelikt, maar leuk tijdverdrijf is het zeker.