Dit Waren Wij (2017)

Alternatieve titel: As We Were

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Josefien Hendriks

Aan de hand van een groot arsenaal aan archiefmateriaal, gemaakt door haar ouders (van 1977 tot 2000), maakt regisseuse Josefien Hendriks een persoonlijke documentaire over een thema dat iedereen zal herkennen: het ontstaan van onvermijdelijke gezinspatronen en de worsteling om een gezin te worden en samen te blijven. Maar wat is waar en wat is herinnering?

avatar van Decec
stinissen
komt morgen dinsdag 4 juli om 22.55 uur NPO 2

avatar van Drs. DAJA
Deze documentaire had mijn volle aandacht. Er leek behendig opgebouwd te worden naar een dramatisch moment, een familie waarin iedereen onbewust had bijgedragen aan een misgroeiing die gezien de aandacht die het krijgt wel in iets rampzaligs moet uitmonden. Een grote gebeurtenis of conclusie blijft echter uit, waardoor een daadwerkelijke aanleiding voor deze documentaire eigenlijk lijkt te ontbreken. Jammer.

avatar van missl
Ik ben het eens met wat hier boven gezegd wordt, de docu lijkt ergens naartoe te werken (een grande finale) maar die is er niet. Dus waar heb ik nou eigenlijk naar zitten kijken?

Een doodgewoon gezin. En toch vond ik 't leuk om te kijken. Waarschijnlijk komt dat omdat ik in dezelfde tijd ben opgegroeid.