Paradijs binnen Handbereik (2016)

Nederland / Verenigde Staten / Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Barbara den Uyl

De Nederlandse tuin- en landschapsontwerper Piet Oudolf verwierf wereldfaam met zijn creaties waarmee hij de openbare ruimte voorgoed veranderd heeft. In de documentaire is te zien hoe hij werkt aan verschillende projecten. Ook gaat de maker met hem naar enkele van zijn vermaarde parken en tuinen, zoals de Vlinderhof in Utrecht, The High Line in New York en het Maximilianpark in het Duitse Hamm. Oudolf maakt intussen zijn eigen droomtuin steeds mooier en gaat in op de vraag waar onze hang naar het paradijs eigenlijk vandaan komt.