À Voix Haute - La Force de la Parole (2016)

1 stem

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Stéphane de Freitas en Ladj Ly

Elk jaar is er aan de universiteit van Saint-Denis de wedstrijd "Eloquentia", die gericht is op de keuze van "de beste spreker van 93". Talrijke studenten aan die universiteit besluiten deel te nemen en bereiden zich voor met de hulp van professionals (advocaten, dichters, regisseurs, ...) die hen bijstaan bij de moeilijke praktijk van het spreken in het openbaar. In de loop van de weken zullen ze de subtiele bronnen van retoriek aanleren, zullen ze zich bewijzen ten opzichte van anderen, en vooral ook ten opzichte van zichzelf.