Motza El Hayam (2017)

Alternatieve titel: Low Tide

Israël

geregisseerd door Daniel Mann (II)
met Susanne Gschwendtner, Gal Hoyberger en Amit Bar-am

Het feit dat Yoel Kanovich zich niet meldde voor de reservetraining in het leger waarvoor hij werd opgeroepen is zeker niet zijn enige probleem. Zijn huwelijk met Sigal ligt op de klippen, zijn vader is onlangs overleden aan een hartaanval, en daar bovenop verliest hij zijn baan als leraar geschiedenis. Van alle verklaringen die hij door de jaren heen aflegde, viel de belofte van een thuisland voor het Joodse volk in Palestina het meest in zijn vaders smaak. In 2009 dwaalt hij door de straten van Tel Aviv. Hij ontmoet een jonge Franse journaliste, die staat te popelen om haar ervaringen ten volle te beleven.