Maroon (2016)

India
Thriller

geregisseerd door Pulkit
met Devyani Cm, Manav Kaul en Saurabh Sachdeva

Een hoogleraar aan een universiteit in Dehradun werd bedrogen door zijn liefhebbende vrouw, een muzieklerares. Als zij verdwijnt blijft hij thuis terwijl de politie een onderzoek doet. Hij worstelt nu in zijn leven met een vernedering. Zijn diepe pijn zorgt ervoor dat hij een masochistische stap zet die resulteert in grote schuld en angst. Naarmate de tijd verstrijkt krijgt hij waanvoorstellingen en raakt hij zijn grip op de realiteit kwijt.

avatar van Night's Watch
Zeer aangename verrassing!
Ik had tot begin deze week geen enkele ervaring met Indiaanse films maar het aardige aanbod hiervan op Netflix heeft mij doen besluiten hier eens in te duiken, in de hoop mooie films als deze te ontdekken. Van het stereotype bollywood film probeer ik echter weg te blijven, een korte psychologische thriller als deze staat hier dan ook lijnrecht tegenover.

De film speelt zich volledig af in het huis van de hoofdrolspeler, het heeft wat 'creepy things' zodat het extra beklemmend is. Het is een fijne locatie, het trekt weinig aandacht weg van het verhaal en versterkt de sfeer.

Het verhaal is slechts op één ding gericht, de psychische toestand van de hoofdrolspeler. Deze rol wordt sterk neergezet door Manav Kaul, je wordt volledig in het verhaal meegesleurd. Ook het geluid heeft hier een grote rol in. Het verhaal is verre van cliché, je hebt als kijker geen idee welke kant het verhaal opgaat.

Ruim vier sterren!