Amijima (2016)

Spanje
Documentaire

geregisseerd door Jorge Suárez-Quiñones Rivas

Hoe bereid je je voor op een dubbele zelfmoord? Ga je allebei naar dezelfde plek om samen te sterven, of besluit je om ver weg van elkaar te sterven, op hetzelfde moment? De regisseur toont een van de geliefden en laat hem horen, bijna tastbaar, zijn zinnen oefenen, ergens in een ruig landschap. Op afstand, vanuit een dikke mist, duikt een man op. Hij loopt naar zijn auto, stapt in en begint met het opzeggen van een tekst. We zien de auto bijna niet, maar horen de stem heel dichtbij. Dan rijdt hij weg om later lopend terug te keren in een subliem landschap.