Queen: From Rags to Rhapsody (2015)

Alternatieve titel: Queen - De Beginjaren

Verenigd Koninkrijk
Muziek / Documentaire

geregisseerd door Simon Lupton en Rhys Thomas
met Brian May, Roger Taylor en Freddie Mercury

Het verhaal van de beginjaren van Queen. De band is opgericht in 1970 in Londen door gitarist Brian May, zanger Freddie Mercury en drummer Roger Taylor, aangevuld met bassist John Deacon in 1971. Met tientallen hits in de jaren 70, 80 en 90 is Queen een van de succesvolste popgroepen in de geschiedenis. Maar voor dat het succes begon moest er heel wat overwonnen worden en had het weinig gescheeld of Queen zou nooit doorbreken.

avatar van narva77
narva77 (crew)
Derde en laatste deel uit de BBC-trilogie van Eagle Rock Productions over Queen, na "Days of Our Lives" en "The Great Pretender".
Voegt helaas niet heel veel toe aan eerder materiaal, met extra aandacht voor Bohemian Rhapsody.

Goede documentaire over de beginjaren van Queen.
Maar de grote brok gaat over het componeren uitbrengen en promoten van 'Bohemian Rhaposdy'.

avatar van Basto
Waar is dit te zien?