The Ultimate Guide to Penny Pinching (2011)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Jon Connerty
met Judith Wenban, Jalaj Gothi en de stem van Paul Thornley

Deze documentaire volgt diverse excentrieke vrekken die op alle mogelijke manieren geld proberen te besparen, van voeding tot hun eigen huwelijk. Wanneer Judith een supermarkt bezoekt zadelt ze de arme kassier op met een dikke bundel vouchers. Rebekah en Steven hebben een budget van 1500 pond voor hun bruiloftsmaaltijd: hun bereikte doel maakt hen weliswaar gelukkig maar de gasten in geen geval. Voor de wekelijkse boodschappen stellen Jalaj en zijn vrouw een lijst op van de beste deals (op prijs, gewicht en houdbaarheid) van het web. Ze zijn er duidelijk op uit om het onderste uit de kan te halen...

avatar van centurion81
Och wel geinig om even te zien, maar meer een soort aflevering van een serie zoals je ook wel over hoarders hebt, dan dat het echt een docu is.

Ook beetje raar om het een onvoldoende te geven vind ik want het doet ongeveer wat het belooft.

Wat een drama.

Time is money, maar niet voor de mensen in deze "docu". Uren worden gespendeerd aan het niet hoeven uitgeven van een paar ponden. De ene doet het door coupons te verzamelen, de andere door als een gek overal prijzen te vergelijken, een derde door dood wild vanop de straat rechtstreeks in z'n vriezer te gooien.

Een ultimate guide is het niet want ik heb niks gezien wat niet reeds bekend was. Wie hoopt op "goh da's misschien een interessante tip" momentjes komt bedrogen uit. Ponden knijpen kost vooral erg veel tijd en moeite, mijn tijd is mij jammer genoeg meer waard.

Verder is het erg kort, oogt het amper professioneel (meer een soort van TV item), zijn de gekozen subjecten hoogst oninteressant en voelt het vooral aan als banaal en goedkoop lachen met mensen die hun tijd verdoen met coupons. Punch-Drunk Love in het echt.

Mnee, vreselijke onzin dit.

centurion81 schreef:

Je kan het toch bezwaarlijk een "ultimate guide" noemen.
En zo kan ik de Pirates of the Carribean films ook wel gaan ophogen omdat ze piraten in de Carraiben bevatten, maar zo werken ratings niet echt.

avatar van mjk87
Leek meer op een item uit EenVandaag, zowel qua inhoud als (goedkoop ogend) camerawerk, maar dan uitgerekt tot 45 minuten. Dat zijn er 25 te veel. Vooral omdat men bij de 4 gezinnen blijft en je deze na elk 5 minuten wel hebt gezien, en zeker dat Indische gezin voegt weinig toe. Ja, ze letten op de kleintjes maar zeggen ook nuttige dingen als dat een dagje naar het park met bellenblaas voor kinderen evengoed en geslaagde dag is. True, maar dat levert wel minder vermakelijke televisie op, net als dat stelletje dat een goedkope bruiloft wil weinig interessant is. Dan liever iemand die uren bezig is om een paar cent te besparen op boodschappen of aangereden wild zoekt. Die tijd had je kunnen gebruiken om te werken, dat leverde meer op waarschijnlijk. Of minder vlees eten, dat bespaart ook, want £1500 per jaar aan vlees lijkt me wat aan de ruime kant. Dat zegt verder niets over de docu, wel is het vermakelijk, een kwartier dan. 1,5*.

p.s. Wel leuk om na te denken waar jezelf op bespaart. Ik koop vaak groenten uit de aanbieding, vooral omdat je zo niet hoeft te kiezen en elke week wel wat anders. En wasmiddelen haal ik ook wel tijdens de Hamsterweken, dat is zinloos te kopen pas als je ze nodig hebt. Beter 2 halen 1 betalen. Maar dat lijkt me normaal.

avatar van mjk87
Onderhond schreef:
Punch-Drunk Love in het echt.

Haha, hier moest ik ook al denken.