The Joy of Sound (2016)

1 stem

Panama
Documentaire

geregisseerd door Ana Endara Mislov

Een vogel aan zijn gefluit herkennen, een perfect klassiek concert beluisteren, een radio-uitzending maken – hoe kan een mysterieus, onzichtbaar, ongrijpbaar fenomeen als 'geluid' op zoveel verschillende manieren plezier brengen? Bijzondere inwoners van Panama vertellen waarom zij zo gegrepen zijn door het effect van die ontelbare combinaties aan trillingen, die zorgen voor vrolijkheid, verbroedering – of irritatie. Een man rijdt in de stad rond om aan voorbijgangers zijn favoriete muziek-cd’s weg te geven, een ander heeft zulke grote speakers in zijn auto gebouwd dat de portieren klapperen van het gedreun. En passant geven deze gepassioneerde geluidliefhebbers hun visie op de samenleving. Daarnaast worden verrassende vragen opgeworpen...