Helmsman (2015)

Alternatieve titels: Kashtiban | Scheepsjongens

Iran

geregisseerd door Majid Esmaili Parsa
met Mehdi Mohajeri, Majid Deris en Yousef Khodaparast

Hassan woont alleen op een oud schip in een opgedroogd meer in Iran. Zijn vader is vertrokken en zijn oudere broer wil de boot verkopen, maar Hassan protesteert. Hij wil het schip opknappen voor zijn vaders verjaardag. De komst van Najib, een Afrikaanse jongen die net zo koppig is als Hassan maakt veel los. Felle woorden, felle vriendschap. Najib verklaart Hassan voor gek, maar als het erop aankomt neemt hij het toch voor hem op.