Les Enfants de l'Amour (2002)

Alternatieve titel: Children of Love

België
Documentaire / Drama

geregisseerd door Geoffrey Enthoven
met Nathalie Stas, Winnie Vigilante en Michael Philpot

Op jonge leeftijd heeft Nathalie drie kinderen van twee verschillende mannen, van wie ze allebei gescheiden is. Als gevolg van deze scheidingen belandt de achtjarige Winnie bij een psychologe. Ze moet elke twee weken een weekend doorbrengen bij haar vader, terwijl ze liever met haar halfzusje Aurelie naar haar ex-pleegvader zou gaan. Haar oudere broertje Michael heeft juist een hekel aan hun ex-pleegvader, die hij ziet als de reden voor de scheiding van zijn ouders. De film speelt zich af in een van de weekenden die de kinderen bij hun vaders doorbrengen. Moeder Nathalie ziet het weekend als een onderbreking van haar zware leven: twee dagen om jong te zijn en uit te gaan. Bij thuiskomst worstelen de kinderen alle drie op hun eigen manier met hun verdriet.

Scherp en wellicht behoorlijk realistisch beeld van jonge kinderen van gescheiden ouders.
Niet zonder emotionaliteit gebracht, ook in het laatste gedeelte dat in reportagestijl verloopt.
Het achtjarig meisje Winnie is een sprekend en overtuigend voorbeeld van een troosteloos kind dat de warme van een echt gezin mist.
Verdienstelijk werk van Geoffrey Enthoven.