Judgment Day: The John List Story (1993)

geregisseerd door Bobby Roth
met Robert Blake, Beverly D'Angelo en David Caruso

John List lijkt op het eerste gezicht een normale man. Hij heeft een goede baan; gaat regelmatig naar de kerk en is een goede echtgenoot en vader van drie kinderen. Als kind is hij echter seksueel misbruikt en zijn moeder heeft hem jarenlang getiranniseerd met godsdienstige ideeën. Door zijn starre en onbuigzame levenshouding kan John steeds minder omgaan met de complexiteit en druk van zijn werk en familieleven. Hij raakt in een depressie; veliest zijn baan en wanneer hij bijna al zijn geld heeft verloren; knapt er iets in hem. Op een koude winterochtend vermoordt hij zijn vrouw en drie kinderen. Vervolgens rijdt hij naar het vliegveld en verdwijnt zonder een spoor achter te laten. Er is echter een man die vastbesloten is om; zelfs na achttien jaar; deze moordenaar achter de tralies te zetten.