Mosura 2 - Kaitei no Daikessen (1997)

Alternatieve titels: Mothra 2 | Mothra 2: The Undersea Battle | Rebirth of Mothra II

Japan
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Kunio Miyoshi
met Megumi Kobayashi, Sayaka Yamaguchi en Aki Hano

De tweeling van Mothra vindt samen met een groep kinderen een verloren stad. Al gauw moet Mothra de kinderen echter beschermen voor een enorm monster dat aangetrokken wordt door natuurrampen.

avatar van kirk douglas
Nouja geen echt goede film.
Maar voor een regenachtige zondagmiddag best aan te raden.
Hij duikt regelmatig op de Duitse zender Tele 5 op.

avatar van Mochizuki Rokuro
Veel meer een kinderfilm nog dan het voorafgaande deel. En hoewel de Japanse monster films natuurlijk vaker kinderfilms zijn is dit er eentje van de meer avontuurlijke/Columbia Tristar-Joe Dante soort: vermoeiend en een tikkie flauw/banaal. De effecten zijn beduidend minder dan we gewend zijn, maar de onderwater stad is dan wel weer fraai gedaan. De gebruikelijke liedjes hebben een iets minder naief karakter gekregen, ik hoorde in de muziek zelfs wat Sakamoto motiefjes terugkeren (uit Sheltering Sky onder andere).