Kampioenen van Amsterdam (2016)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Xander de Boer, Marjolijn Heijnen en Denise Janzee

Ieder jaar wordt in Amsterdam het grootste straatvoetbaltoernooi van Nederland gehouden met de grote finale op de Dam, midden in het centrum. Kampioenen van Amsterdam is de eerste lange jeugddocumentaire, waarin vijf twaalfjarige jongens gevolgd worden die meedoen aan dit toernooi. Ze komen uit verschillende delen van Amsterdam en hebben allemaal een andere achtergrond. Iedere jongen heeft zo zijn eigen uitdagingen, maar één ding hebben ze gemeen: de liefde voor de bal. Voetbal verbindt hun levens. Wiens team zal het prestigieuze toernooi gaan winnen?

Vanaf donderdag 8 december in de bioscoop (Cinema Delicatessen)

Malick
Waarom in de bioscoop? Kan toch lekker op TV.