Warrior Angels (2002)

Alternatieve titel: Crusade of Vengeance

Avontuur / Actie

geregisseerd door Byron W. Thompson
met Rutger Hauer, Arnold Vosloo en Joanna Pacula

Het is 1191. Elizabeth of Cooke, een mooie geduchte strijdster, keert terug van de kruistochten. Dan blijkt dat haar zoon Peter is ontvoerd door de wrede bandiet Grekkor. Elizabeth besluit af te reizen naar Grekkors kamp. Ondertussen probeert Grekkor de strijdlustige Peter op te leiden tot een geduchte struikrover. Op deze reis sluiten Hunter, de zigeunerin Sybil en de mooie Eve zich bij Elizabeth aan. Samen vormen zij de 'Warrior Angels'. Zij hebben maar een doel en dat is de bloedige wraak op de duivelse Grekkor en Peter uit zijn klauwen te bevrijden

Warrior Angels heeft helaas meer pretenties dan het waar kan maken (LotR achtige helikoptershots van rijdende paarden, alleen hier brak en krakkemikig), maar Hauer blijft altijd leuk om naar te kijken.
Niet geslagd, maar gewoon leuk.