Novemberlicht (2003)

Nederland

geregisseerd door Eric Oosthoek
met Annemarie Prins, Niek Pancras en Eva van Barneveld

Film over de vertwijfeling van een oude vrouw. Een dreigende overstroming leidt tot evacuatie van het dorp waar zij woont. De vrouw weet zich verborgen te houden. Zo wacht ze een dijkdoorbraak af, die een einde aan haar leven moet maken. Maar er is een onverwachte stoorzender: haar kleindochter. Zij komt haar oma halen. Er ontstaat een gevecht op leven en dood. De oude vrouw worstelt met ethische en religieuze vragen, vecht met zichzelf, met de natuur en met hogere machten. Heen en weer geslingerd tussen plicht en wens neemt ze een besluit.

red bull
wat valt hier nou over te zeggen?

Iemand die me hier aan kan helpen?