• 8.556.690 stemmen

Shackleton (2002)

Avontuur / Drama | 206 minuten (miniserie, 2 delen)

Genre: Avontuur / Drama

Speelduur: 206 minuten (miniserie, 2 delen)

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Australië

Geregisseerd door: Charles Sturridge

Met onder meer: Kenneth Branagh, John Grillo, Embeth Davidtz

Plot Shackleton

In 1914 onderneemt de Brit Ernest Shackleton een expeditie naar Antarctica, vergezeld door 27 man. Al vroeg in de reis moet Shackleton's schip zijn meerdere erkennen in het massale pakijs en de bemanning rest niets anders dan 10 maanden lang de ijzige poolomstandigheden te ondergaan.

avatar van bioscoopzaal

bioscoopzaal

Is dit geen tv-serie ?

Nee, maar wordt wel vaak in twee delen uitgezonden.

avatar van bioscoopzaal

bioscoopzaal

Aah, vandaar ... ik kan me namelijk herinneren dat ik een tijdje geleden een stuk op de BBC heb zitten kijken ... het zag er wel goed uit. Vooral mooie fotografie dan.

stinissen (crew films & series)

Prachtige beelden en een hele mooie film

avatar van Reinbo

Reinbo

Erg brave film, typische tv serie.

avatar van nightbreed

nightbreed

De eerste helft van de film zie je hoe ze plannen maken en geld proberen in te zamelen dus dat is niet al te schokkend allemaal maar door een mooie weergave van de tijd en het goede acteerwerk is het zeker de moeite waard.

De tweede helft van de film is de tocht zelf en dat is werkelijk prachtig.

De beelden die je te zien krijgt zou zelfs een Hollywood A-produktie team jaloers maken, adembenemend.

Er wordt niet overdreven zoals je wel eens ziet in dit soort waargebeurde verfilmingen en dat zeg ik omdat je in de indrukwekkende 42 minuten durende biografie (die als extra is toegevoegd) kunt zien dat de tocht in het echt zelfs nog zwaarder en langer was dan je in de film te zien krijgt.

Ik heb me dus ruim 4 uur vermaakt met deze mooie film.

Deze film is voor maar 4 euro te krijgen bij Blokker.

avatar van Wauze

Wauze

Erg Engelse film, maar oke dat komt dan ook overeen met de historie. Vond de aanloop naar de expeditie erg lang duren. Wel werd het verhaal daardoor in een goed tijdsbeeld geplaatst met de aankomende WO I.

Vond m.n. het tweede gedeelte over de eigenlijke vaart en verblijf op de pool een stuk onderhoudender.

Tarkus

Ondanks de lengte, 3 uur en 20 minuten, heeft deze film me erg kunnen boeien en heb ik me geen moment verveeld.

Prima vertolkingen, mooie beelden, en een goed, op ware feiten gebaseerd, verhaal.

Kortom: een zeer goede miniserie die je makkelijk in één ruk kan uitkijken.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Tarkus schreef:

Kortom: een zeer goede miniserie die je makkelijk in één ruk kan uitkijken.

Zullen wij ons qua positief commentaar maar in de rij aansluiten? Een 8 als waardering (4*).