Kracht (1990)

Nederland

geregisseerd door Frouke Fokkema
met Theu Boermans, Anneke Blok en Jaap Spijkers

Plattelandsdrama over een gefrustreerde kunstenares uit de stad die heil zoekt bij een boer die pas zijn vrouw heeft verloren. Om dichter bij de boer te komen doet ze haar uiterste best zijn overleden vrouw te evenaren. Met haar rijke fantasie gaat ze daar iets te ver in.

best een geinig filmpje. Van een echt aangrijpend drama is niet te spreken, maar het is best wel een goede film. De film heeft niet veel vaart, maar dat stoort bij deze film niet echt. Het acteerwerk is goed en gelukkig praten niet veel mensen meer zóóó erg Limburgs (ik ben zelf ook een, maar zo praat ik gelukkig niet)! 3*

van alle nederlandse films die ik gezien heb is deze het meest blijven hangen. goed verhaal, goed gespeeld, tegenstelling platteland en stad treffend in beeld gebracht. een 4 wat mij betreft.

Bridge Entertainment brengt deze film dit voorjaar (11 mei) uit op DVD.

Geen slechte film, typisch Nederlands verhaal, lekker rauw, minder vlot dan de huidige Nederlandse film. Leuk om gezien te hebben, niet denderend.

robertus65
Mooi Limburgs plattelandsdrama in echt Limburgs i.t.t. in Van God los waar duidelijk neplimburgs gesproken werd. Goede rol van Boermans.