15:35: Spoor 1 (2003)

Nederland

geregisseerd door Tim Oliehoek en Marcel Hensema
met Caro Lenssen, Charlie Dagelet en Youssef Bchiri

Tijdens een ruzie tussen een groepje meiden in een metrostation valt één van hen op de rails voor een aanrollende trein. Ze overlijdt enige uren later in het ziekenhuis. Is het meisje, Fatima, geduwd door een van de andere drie meisjes, Kim, Esra en Soraya? De drie meisjes worden in elk geval in voorlopige hechtenis genomen. Benjamin, een medeleerling van Fatima's school, krijgt toestemming van de lokale omroep om een reportage over het incident te maken. Hij roept daarbij de hulp in van zijn klasgenoten Mo en Dila, het zusje van een van de mogelijke daders. Misschien kunnen zij van binnenuit nieuw licht op de zaak werpen en de ware toedracht boven water krijgen.

robertus65
Ronduit een tegenvaller. De film oogt amateuristisch, en zo is het waarschijnlijk ook bedoeld. Daardoor nooit echt prettig om naar te kijken.

MFEO
Goeie film om naar te kijken. De film was de gehele tijd boeiend.

avatar van darkjaap
vond hem vrij slecht allemaal beetje herhaaldelijk ik vond het irritant dat die hoofdrolspeler zelf alles filmde.
al met al 1,5*

avatar van canciser
Ik heb deze film wel ooit gezien maar ik heb geen idee meer waar hij over gaat Ik weet wel dat het over racisme gaat en dat dat Turkse meisje voor de trien valt of gegooid wordt
Aah, ik lees het al.

Rick Batty
Slecht geschreven.
Slecht geregisseerd.
Maar vooral enorm slecht acteerwerk. Deed me denken aan die VPRO filmpjes uit de jaren '80, jasses.

Welke bedoel je?

Rick Batty
Wouter schreef:
Welke bedoel je?

Sociaal-cultureel georiënteerde films van rond een uur. In de hoofdrol zielige gastarbeiders, zielige jongeren, zielige vul maar in. Gefilmd in grauw realistische stijl. Alles gericht om mensen het gevoel te geven dat zij -als niet lid van deze imaginaire onderklasse- niet deugen. Met acteurs die nog nooit betrapt zijn op enige vorm van talent en een crew die een warm gevoel krijgen bij het idee dat ze het klootjesvolk -hun term niet die van mij- er weer flink van langs geven. Als je begin jaren zeventig geboren bent weet je wel wat ik bedoel.