ad
  • 8.110.310 stemmen

I Am Steve McQueen (2014)

Documentaire | 90 minuten

Genre: Documentaire

Alternatieve titel: Ik Ben Steve McQueen

Oorsprong: Canada

Geregisseerd door: Jeff Renfroe

Met onder meer: Steve McQueen, Neile Adams en Chad McQueen

IMDb beoordeling: 7,0 (655)

Releasedatum: 24 juni 2014

Over I Am Steve McQueen

"King Of Cool"

Steve McQueen zal voor altijd worden erkend als een van Hollywoods meest iconische filmsterren. Zijn ruige badboyuitstraling en charisma maakten hem tot een van de best betaalde en meest gewilde acteurs van zijn generatie. Hij leefde het leven voor zichzelf en kreeg de bijnaam 'King of Cool'. In een aantal nooit eerder vertoonde interviews, waaronder zeldzame interviews met Steve McQueen zelf, worden de beste momenten van Steves grote films en archiefbeelden besproken. McQueens familie en vrienden, maar ook acteurs uit het vak: Gary Oldman, Pierce Brosnan, Marisa Miller, Ali MacGraw, Robert Vaughn, Randy Couture, Zoe Bell, Ben Mankiewicz en Robert Downey Jr. geven aan wat er zo bijzonder was aan McQueen. "Ik ben Steve McQueen" vertelt het levensverhaal van deze legendarische acteur, racer en cultureel icoon.

Zichzelf (archiefmateriaal)

Zichzelf, Steve McQueen's granddaughter

Zichzelf

avatar van Grin

Grin

• 2064 stemmen

Teleurstellende docu die ten onder gaat aan idolatrie van overbodige talking heads. Waarom McQueen's kleindochter per se iets moest komen zeggen over hoe hij zich gedroeg op de filmset of een MMA-worstelaar over hoe gevaarlijk sommige stunts wel waren is me een raadsel.