Het Universum van Jaap Pieters (2015)

Alternatieve titel: The Universe of Jaap Pieters

1 stem

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Barbara den Uyl

Portret van de levenskunstenaar onder de super8-filmers Jaap Pieters, die volgens eigen zeggen leeft in een andere wereld dan waar de wereld is. Zijn films tonen een fascinatie voor de rafelranden van het leven en de schoonheid van het zijn. Ook maakt hij vele foto's, veelal geschoten in zijn eigen huis: de plek waar de tijd op zijn langzaamst gaat.