The Visit (2015)

Alternatieve titel: The Visit, an Alien Encounter

Denemarken / Oostenrijk / Ierland / Finland / Noorwegen
Documentaire / Komedie

geregisseerd door Michael Madsen

In Wenen ligt het hoofdkantoor van de Verenigde Naties, dat er met zijn jaren 70 architectuur uitziet als een gigantisch ruimteschip dat midden in de bewoonde wereld is geland. In dit dit indrukwekkende instituut, dat ons geloof in de mensheid vertegenwoordigt, huist Office of Outer Space Affairs van de VN – het OOSA. Op dit kantoor rinkelt te telefoon. Onderdirecteur en ruimtewetenschapper dr. Mazlan Othman krijgt het bericht dat een buitenaards wezen is gearriveerd...

Ah, een Deense regisseur die ook Michael Madsen heet, ik dacht al, niets voor de Amerikaanse acteur.

Vanaf 8 oktober in de bioscoop (Cinemien)

...wanneer je de film opzoekt kom je terecht bij The Visit die geregisseerd is door M. Night Shyamalan.

The Visit (2015 film) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Beetje verwarrend, maar ook deze film wordt in het najaar uitgebracht.

avatar van Donkerwoud
Intrigerend uitgangspunt: wat zou de komst van buitenaardse wezens zeggen over ons mens zijn in al haar tegenstrijdige facetten? Schoonheid van kunst, filosofie en wetenschap tegenover de lelijkheid van oorlogshistorie en geïnstitutionaliseerd onrecht. Jammer alleen dat het verpakt is als de grootst mogelijke pretentieuze rommel. Onnodig uitgerekte freeze frames en stills onder zeikerige new age-riedeltjes. Steeds saaie geïnterviewden die bloedserieus in de camera staren alsof de buitenaardse entiteit recht tegenover ze zit. Mogelijk interessante vraagstukken worden overschaduwd door lelijke vormspelletjes en oppervlakkig interessant willen doen

avatar van jex
jex
Saai. Al die slow mo beelden. Gewoon saai. 10 euro betaald voor dit? Had beter wat kunnen halen bij de mac.

avatar van Zeriel
Beetje vreemd hoe iedereen zijn best doet om Engels te spreken........tegen aliens........