A Long Way Off (2014)

Drama / Familie

geregisseerd door Michael Davis en John Errington
met Robert Davi, Edie McClurg en John Diehl

De jonge Jake Abraham heeft het helemaal gehad op de boerderij van zijn vader. Hij wil naar de grote stad, en met hulp van de schenking van de erfenis van zijn vader, trekt hij er op uit. Op naar het “echte” leven…Hij koopt een mooie sportauto, geniet van de vrouwen en alles wat met luxe te maken heeft. Het gaat lange tijd goed, maar gaandeweg verliest hij een groot deel van zijn geld. Hij raakt aan lager wal en hoort ook nog eens, dat het financieel heel slecht gaat op de boerderij van zijn vader. Hij keert terug naar zijn familie en realiseert zich net op tijd, wat nu echt belangrijk is in het leven…

Op sommige momenten staat de film door om maar het christelijke geloof te prediken.

avatar van weberanja
Ik dacht dat lijkt me een aardige film...not! Gezapig eo gehalte, kleine huis is spannender

avatar van Moviestar1979
Een vrij redelijke film met een belangrijke levensles.

Het verhaal is ontzettend standaard en simpel. Dit draait de film een beetje de nek om, want er zijn betere scripts geschreven. Toch kijkt hij redelijk weg, en kan het geen kwaad om hem eens een poging te wagen. Wonderbaarlijk genoeg viel de film in de prijzen tijdens het International Christian Film Festival 2014. Ondanks het feit dat maar weinig kijkers bekend zijn met deze familiefilm.

2,5 *

De verloren zoon.....mooi verfilmd