Bob and the Trees (2015)

Verenigde Staten / Frankrijk

geregisseerd door Diego Ongaro
met Bob Tarasuk, Matthew Galagher en Polly MacIntyre

Het is hartje winter op het platteland van Massachusetts. Bob Tarasuk is een houthakker van in de vijftig, die ook een kleinschalige boerderij runt. Zijn zoon is ook houthakker en ze werken veel samen, maar ze kunnen er maar met moeite van rondkomen. Wanneer de optie om bomen te kappen op een groot stuk land met bomen verkocht wordt, ziet Bob de investering als een kans voor de toekomst. Hij zet hierbij bijna al zijn spaargeld in om de klus te krijgen. De investering blijkt echter minder gunstig dan gedacht. Dit brengt het leven van de gesloten Bob in onrustig vaarwater en hij raakt uit balans.

avatar van morpheus2000
Een deprimerende low-budget film over een boer, die in Winterse sferen zijn hoofd boven water probeert te houden.
Niet al teveel dialogen en naturel gespeeld door de weinige hoofdrolspelers (die allemaal zichzelf spelen). Natuurlijk krijgt die boer nog allerlei problemen over zich heen, wat alles nog mistroostiger maakt.
Voor velen zal het allemaal saai lijken, maar de sfeer en het naturelle spel maken erg veel goed.

Een mooi subtiel drama, rond de nukkige houthakker Bob Tarasuk die hier 'zichzelf' speelt.
De setting is schitterend; Massachusetts in een dikke laag sneeuw. Prachtig gezicht, de varkens en schapen in dat sneeuwrijke landschap.
De film kent een aangenaam rustig verteldtempo.
Bob is een man van het type binnenvetter, die zijn eigen gang gaat en het liefst met rust gelaten wordt. Deze karaktertrek zit hem echter in de weg als er wat tegenslagen komen.
Een film die documentair overkomt en me daarom soms even deed denken aan Het Is een Schone Dag Geweest (1993)

avatar van Decec
Een goede drama film....
Goed verhaal...
Goed acteerwerk...
Goed kwaliteit breedbeeld
(geen HD aanwezig)...
Goed achtergrond geluid
(geen Dolby Digital aanwezig)...