Children 404 (2014)

Rusland
Documentaire

geregisseerd door Askold Kurov en Pavel Loparev

In reactie op het strafbaar stellen van "propaganda voor homoseksualiteit" door Vladimir Poetin richtte activiste Elena Klimova 'Children 404' op, een online forum voor Russische homoseksuele en lesbische jongeren. Onderdeel is een team counselors die gratis online advies geven. Klimova is sindsdien gearresteerd en in afwachting van haar proces. Een juridisch magistraat uit Sint Petersburg heeft een klacht tegen de site ingediend. Voor de deelnemers is Children 404 echter een reddingsboei, een plek waar ze uit hun isolement kunnen treden en de enige plek waar hun ervaringen met opgejaagd en afgeblaft worden onrechtvaardig worden gevonden. Centraal staat al snel de achttienjarige Pasha. Hij heeft molestatie en intimidatie overleefd en is nu vastbesloten terug te vechten. Pasha besluit naar Toronto te emigreren om daar te studeren en hopelijk een vriend te vinden.