Melody (2014)

België / Frankrijk / Luxemburg

geregisseerd door Bernard Bellefroid
met Rachael Blake, Lucie Debay en Catherine Salée

De jonge Melody besluit om draagmoeder te worden in ruil voor een grote som geld. Emily, een rijke Engelse vrouw, kiest Melody als de draagmoeder voor haar kind. Ze dwingt de lichtjes onstabiele Melody bij haar in te trekken. Aanvankelijk zijn de vrouwen elkaars tegenpolen, maar geleidelijk omarmen ze elkaar.

Erg mooi!

Goed geacteerde toch wel zware film, maar vond hem toch net niet echt pakkend of indrukwekkend.. Denk dat dit verhaal vrouwen überhaupt meer zal aanspreken.

avatar van Verhoeven
Dat laatste (belerende) shot in Bellefroid's Melody. Mag ik een teiltje?

avatar van Martxela
Aardige film, alleen het artistieke camerawerk om het artistieke camerawerk had van mij niet gehoeven. Overdreven close ups, lange shots van bijvoorbeeld het losmaken van een pruik, duidelijk bedoeld om het allemaal echt en meelijwekkend te maken. Jammer. Het verhaal op zich was ok.

avatar van Boenga
De op-het-randje-van-marginale Melody wordt, om aan geld te geraken, draagmoeder voor de welgestelde Emily. Ze heeft het daar moeilijker mee dan ze zelf had verwacht, worstelt met de vraag wat de situatie zal zijn nà de bevalling.
Maar nog voor het zover komt, keert de kanker van Emily terug, en gaan zich heel andere problemen en vragen stellen.

Een echt drama, zonder de komische ondertoon of tussendoor grappen die een drama vaak luchtiger moeten maken. Met als minpuntje feit dat door de ziekte van Emily het verhaal een andere wending neemt, en er geen antwoord hoeft te komen op de problemen die in eerste instantie kwamen bovendrijven. Het oogt een wat te gemakkelijke oplossing voor de hele situatie.

Maar toch zeker een meer dan degelijke film, in grote mate door de twee actrices, die op een heel sterke manier twijfels, angst, en verdriet uitbeelden.

Interessante, boeiende en ontroerende film die ge in één adem uitkijkt.
Veel verdienste komt toe aan de twee hoofdrolspeelsters die in hun acteren perfect de vele gevoelens van het gebeuren kunnen weergeven.
Bernard Bellefroid (ook zeer goed met "La Regate" ) zorgt voor een uitstekende, krachtige regie
Voor zover ik mij herinner, de eerste film die ik zag met draagmoederschap als hoofdthema.