Amber (2014)

Ierland
199 minuten (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door Thaddeus O'Sullivan
met Eva Birthistle, David Murray en Lauryn Canny

Ben en Sarah wonen in een buitenwijk van Dublin. Hoewel ze geen stel meer zijn, doen ze hun best om goede ouders te blijven voor hun kinderen Amber en Eamon. Maar dan komt hun leven ineens compleet op zijn kop te staan: op een avond komt de 14-jarige Amber niet thuis.

Prima reeks over een onrustwekkende verdwijning.
De reeks bestaat uit 4 episodes die elk eigenlijk hetzelfde verhaal vertellen maar vanuit andere oogpunten en telkens komen er nieuwe feiten aan het licht.
Ik vond deze reeks heel goed gemaakt en de vertolkingen van de ganse cast waren prima.
Alleen het einde valt een beetje tegen, want je blijft met één grote vraag achter... waar is Amber ?