For Love or Country: The Arturo Sandoval Story (2000)

Drama / Muziek

geregisseerd door Joseph Sargent
met Andy Garcia, Gloria Estefan en Mía Maestro

The Arturo Sandoval Story is het verhaal over een man die gekweld werd door de liefde voor zijn familie, zijn passie voor muziek en een droom over een beter Amerika. Deze waargebeurde film gaat over het leven van de getalenteerde trompetspeler Arturo Sandoval die zijn kans op een beter leven in Amerika laat schieten wanneer hij verliefd wordt op de oogverblindende Marianela. Hij besluit voor haar in Cuba te blijven, maar als hij hierdoor niet meer in staat is de muziek te maken waar hij zo van houdt, besluit hij, met de hulp van muzieklegende Dizzy Gillespie, een laatste plan te bedenken om alsnog de vlucht naar Amerika te wagen.

Een hele goede film, ik denk dat Andy Garcia door deze film is gaan nadenken om zelf een film te regisseren over zijn geboorteland Cuba. Met als resultaat, The lost city. Hij is 1 van de beste acteurs van de wereld.

Dirigent
Prachtige film, muziek is een van mijn grootste hobby's en ik vind deze film dan ook daarom erg goed, goed geacteerd en vooral een erg boeiend verhaal een aanrader voor de muziek fans hoor.

* * * *

avatar van tommykonijn
Ik vond het een mooie film inderdaad zoals Dirigent al zei : een aanrader voor muziekfans, ik zelf heb niet veel van Arturo Sandoval gehoord maar deze film wist me genoeg te overtuigen, in het genre Drama was ie ook zeker geslaagd, zoals ik al zei : mooie film. Niet echt een of andere topper maar zo ga ik films niet beoordelen, ik dacht toen ik de cover zag dat dit een matige film zou worden, maar uiteindelijk viel hij me reuze mee.

avatar van nachtschade
Langdradig verhaal, maar de muziek maakt heel veel goed. 2* voor de film, 1* extra voor het getoeter.

Dick2008
Langdradig drama, zoals bijna al die (muzikale) biografieën. Je kan er door geraakt worden, maar zo niet dan wordt het weer een moeizame film, zoals veel drama's. Twee uur lange tv-film over een muzikant die artistieke belemmeringen kent vanwege de politieke situatie in zijn land. Goed spel van Andy Garcia en Mía Maestro. Ook schetst de film wel een goed beeld van Cuba, maar zien we het door de ogen van Sandoval. De muziek is ook niet zo geweldig, al wordt het bebop getetter ook afgewisseld door Cubaanse muziek. 2.0