Kidnep (2015)

Nederland
Familie / Avontuur

geregisseerd door Diederik Ebbinge
met Teun Stokkel, Martin van Waardenberg en Marcel Musters

Bo, enig kind van rijke ouders, wordt ontvoerd. Zijn beschermde en rijke wereldje komt op z'n kop te staan. Tussen Bo en zijn ontvoerder Fred ontstaat tegen beider verwachtingen in een band. Bo ontdekt in Fred de vader die hij mist en leert voor zichzelf op te komen. Fred ziet in waar hij al z'n leven lang voor vlucht en leert vader te zijn.

Ik ben benieuwd naar deze nieuwe film van Ebbinge. Matterhorn vond ik erg goed.

Vanaf 22 april in de bioscoop (A-film)

Trailer geplaatst!

Trailer ziet er aantrekkelijk uit. Diederik Ebbinge heeft al een paar leuke (korte) films op zijn naam staan. Ondanks dat het een kinderfilm/familiefilm is ga ik het wel een kans geven.

avatar van adso
De eerste jeugdfilm van Vliegende Panter Ebbinge springt van komedie naar drama...
Net als bij Matterhorn prachtige plaatjes en het acteren is ook meer dan in orde,
maar de glimlach momentjes zijn wel heel spaarzaam, waardoor de film al weer
vervlogen was toen ik de bios verliet.

avatar van John Lee Hooker
Ik ben al meer dan een maand in een gulle bui, lijkt wel. Toch is deze familie/komedie prent me prima bevallen. De poster geeft een vrij flauwe en goedkope indruk, maar zo heb ik dat totaal niet ervaren. De jonge knaap speelt goed en Martin van Waardenberg begeleidt hem uitstekend. De twee vormen een interessant duo. Je kunt beter niet teveel gaan snuffelen in het plot, want dit is natuurlijk behoorlijk eenvoudig en voorspelbaar. Gijzeling, losgeld en van dergelijke zaken. Het realisme is soms ook wat ver te zoeken (waarom draagt die stewardess überhaupt heel de dag dezelfde kleren en hoe komt de -met schulden opgezadeld- Fred opeens aan twee duikpakken). Maar voor de gemiddelde Nederlandse maatstaven vind ik dit een vrij amusante creatie en ik denk dat je zow als ouder als het kind de bioscoop met een glimlach kan verlaten.

avatar van Phantasm
Prima jeugdfilm die lekker wegkijkt.

avatar van tattoobob
Leuke jeugdfilm die pa en ma ook lekker mee kan kijken.
Martin van Waardenberg speelt echt leuk dus dat is tof om naar te kijken...het verhaal is ook wel aardig voor een film als deze.
Spanning en humor zit er goed in in deze film dus wij hebben niets te klagen....toch wel weer een van de betere jeugdfilms van de laatste paar jaar.

Roadmovie over een onwaarschijnlijke vriendschap, verpakt als "good feel" komedie met een snufje actie en wat avontuur.

Nadat boef Fred (Martin van Waardenberg) het geld van zijn beste vriend heeft vergokt, bedenkt hij plan om het 10-jarige rijkeluiszoontje Bo (Teun Stokkel) te ontvoeren. Maar in het huisje waar hij hem vasthoudt, groeit een bijzondere band tussen hem en het joch.

Regisseur Diederik Ebbinge brengt hun avonturen (reis van Zwitserland, waar de internationale kostschool staat van Bo, naar Nederland, voor de overdracht van het losgeld) met flair in beeld, al wordt het naar het slot toe wat stuurloos. Maar de chemie tussen Martin van Waardenberg en jong talent Teun Stokkel, sleept "Kidnep" moeiteloos door zijn zwakkere momenten heen.