Infiltrant (2014)

Nederland
Misdaad / Drama

geregisseerd door Shariff Korver
met Nasrdin Dchar, Walid Benmbarek en Rachid El Ghazaoui

Samir is geboren in Nederland en de zoon van een Marokkaanse vader en een Nederlandse moeder. Nadat hij is geslaagd als politieagent zoekt hij erkenning van het korps. Door te infiltreren in een Marokkaanse drugsbende wil hij zichzelf bewijzen. Maar hij voelt zich al snel gevangen tussen twee werelden.

Vanaf 23 oktober in de bioscoop (Wild Bunch)

Interessant.

Vind de poster niet mooi

Net gezien op het filmfestival. Mooie film, aardig camerawerk, goed verhaal en toch nog aardig snel. Acteerwerk prima!

Zojuist bij sneak gezien, viel me vies tegen. Het begint allemaal tergend langzaam zonder een duidelijk verhaal. Nasrdin springt eruit en houdt de film dan ook net boven water. Aan het einde van de film begint de interesse dan te komen en dan zijn die 90 minuten toch maar weer om. De film weet je niet te pakken waardoor de interesse snel weg is. Was ook te zien aan het publiek waarvan er toch een heel aantal gewoon wegliepen.

Had meer uit kunnen gehaald worden jammer.

Masterkeeltie, je bedoelt de Sneak Preview bij Pathe de Munt gisterenavond? Ik zat er ook en ja het klopt dat er een aantal mensen wegliepen aan het begin maar dat was vlgs. mij voornamelijk omdat ze geen NL film verwacht hadden. Wij zaten met iemand die nog druk bezig is NL te leren maar zijn gewoon blijven zitten.

Film start idd. rustig en sterke hoofdrolspeler..., maar idd. ook het gevoel dat er iets meer uit te halen was geweest. Tegen het einde is de film eigenlijk vrij snel opeens voorbij. Aan de andere kant vind ik het wel fijn dat de film verder wars is van opsmuk (of een moralistische ondertoon waar je voor zou kunnen vrezen met 'NTR' in de openingscredits) en leuk om herkenbare plekken in o.a. Osdorp, West en Zuid A'dam er in terug te zien 3* m.i.

Gister ook gezien in de Sneak (Zwolle). Bar slecht. Totaal geen spanning en erg voorspelbaar. Einde zag je ook van ver al aankomen. Mijn vriendin viel zelfs in slaap. Bevestigt m'n gedachte over Nederlandse films wel weer.

avatar van cordiacovens
Een agent gaat undercover bij een misdaadorganisatie. Hij krijgt een band met deze criminelen die hij als een soort familie gaat zien en heeft hierdoor te maken met innerlijke worstelingen. Aan de ene kant moet hij kiezen voor wat 'goed' is, zijn werk. Maar aan de andere kant krijgt hij een loyaliteitsgevoel voor de criminelen die hij als vrienden is gaan zien. Infiltrant is hiermee niet bijzonder origineel, maar door de authentieke aanpak en acteerwerk werkt de film wel.

'Infiltrant' Recensie - Filmtakers

avatar van Hollywood-west36
Zeker geen slechte film, beeld was wat vlekkig soms, bewust gedaan?
Dchar maakt het de moeite.
2 en een halve ster.

avatar van John Lee Hooker
Teleurstellend en chaotisch drama waarin Nasrdin Chdar een infiltrant speelt die eigenlijk zowat geheel opgaat in zijn nieuwe levensstijl. Het kwam allemaal niet echt goed over; normaal gesproken heb je als undercover agent een lading aan zenuwen en onzekerheden. Natuurlijk mag je dit niet laten merken omdat je anders opvalt, maar ik voelde nergens de druk die al het zwoegen en zweten zouden moeten veroorzaken. Misschien is Infiltrant daarom ook niet als een thriller aangesteld, maar ik kon er niet zoveel mee. Samir was eigenlijk gewoon kameraden geworden met de betrokennen (familie was ook uitermate gastvrij toen hij aanwezig was bij het schaapslachten) en wat er volgt zijn een aantal afspraken en ontmoetingen. Pas op het einde zien we de emoties, die voortkomen uit het ''gevangen zijn tussen twee werelden'' - zoals de omschrijving aangeeft. Simone Milsdochter liet ook een erg slappe impressie achter als opdrachtgever. Die vluchtige momenten met haar hadden ze sowieso wel wat meer aandacht mogen geven (Samir voerde immers haar instructies uit).

Nou eens niet de voor de hand liggende en aller bekenden in deze film. Ik had ook geen moeite met het volgen van het plot. Het maakte mij het inleven bijzonder gemakkelijk. Ik vind het dan ook een heel geslaagde film, mede dankzij het uitstekende acteerwerk van Nasrdin Dchar en de anderen. En hoe donker de sfeer al is; het wordt nog eens versterkt doordat een belangrijk gedeelte in België is gedraaid.

avatar van Brabants
Deze Nederlandse infiltratiefilm is weinig origineel en erg voorspelbaar. Ook mist het behoorlijk aan spanning en is er te weinig actie. Het ontbreken aan familiegevoel uit Samirs jeugd en wat hij bij de Marokkaanse drugsfamilie wel meekreeg, voelde niet echt en zijn spagaat versus loyaliteit kwam voor mij slecht tot uitdrukking. Ondank een Gouden Kalf in 2011 voor Nasrdin Dchar en zijn oeuvre tot nu toe, kan ik toch echt niet spreken van een noemenswaardige acteur. Sterker nog, ik vind het helemaal geen goede acteur.

avatar van vranque
Helemaal niks mis mee. Sfeervol, ingetogen en doeltreffend.
Prima vermaak.

Het verhaal over een onthechte (ontheemd en geïsoleerd) politie-infiltrant, had spannender en minder clichématig gekund, maar daarmee was het nog geen slechte film. Meer drama dan thriller, die het vooral van het acteerwerk van de cast moest hebben. Bovendien was de sfeer goed geschoten, leken het milieu en de personages geloofwaardig en zag het er visueel mooi uit.

Best aardige Nederlandse thriller met een uitmuntende rol van Nasrdin Dchar.

avatar van Alonzo
Tja totaal de plank mis geslagen. Het verhaal heeft een groot potentie maar de uitvoering daarvan was heel slecht. Geen diepgang in de film. Nasrdin vond ik slecht. Ik vond die Walid veel beter acteren. Jammer had er meer van verwacht. Ik blijf erbij dat vele andere landen Nederland voorbij heeft gestreven kwa filmproducties en acteerwerk. Heel erg jammer.

avatar van david bohm
Het verhaal is interessant maar de uitwerking had beter gemogen. Het acteerwerk van het Marokkaanse deel van de cast is best sterk echter de opdrachtgever van de infiltrant speelt ronduit slecht en de criminele activiteiten komen niet realistisch over.
Matig.

avatar van 93.9
Nasrdin Dchar is een hele goede acteur die ik nog betere films om in te spelen wens.

avatar van Woland
Net deze film gezien op een filmfestivalletje hier, en ik ben toch positiever dan de gemiddelde stemmer hier, zo te lezen. Als actiefilm mist het inderdaad spanning en, ehm, actie, maar dat leek mij niet de insteek van de film. Als portret van een man die in twee werelden een buitenstaander is en uiteindelijk wat nog het dichtste bij een 'thuis' is verliest werkte het wat mij betreft wel, met een voldoende lading actie en humor om de film ook lekker weg te laten kijken. De sfeer van de Marokkaanse kliek werd ook prima neergezet, ikzelf als complete buitenstaander was in ieder geval wel overtuigd. Er is her en der wel wat op aan te merken, zeker - zowel het plot (de pater familias die 'Said' eerst niet vertrouwt en lastige vragen stelt, maar er daarna nooit meer op terugkomt, de moeder-verhaallijn die er een beetje bijhangt) als het acteerwerk (ik vond Dchar een van de minderen, met bijzonder weinig variatie in z'n emoties, en de undercover-contactpersoon was ronduit beroerd) gaat wel eens de mist in. Maar ondanks de gebreken pakte dit alleraardigste debuut me wel en boeide het 90 minuten lang.

avatar van cantforgetyou
Vreselijke slechte saaie film. Het kon mij niet echt boeien al die negatieve personages. Leugens, drugs, geld, ego's. Het wordt ook niet spannend gebracht. Slechte muziek ook.

avatar van Decec
Een goede misdaad/drama/thriller film...
Goed verhaal...
Goed acteerwerk...
Bekende acteur Nasrdin Dchar...
Slecht HD breedbeeld, overal geruis...
Onrustige camerabeweging...
Goed achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

wdh
beperkte film, zonde van de tijd. Ik had er meer van verwacht

avatar van missl
Saaie film waarbij de acteur alleen maar boos kijkt en het verhaal niet veel om handen heeft.