Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp)
[permalink] geplaatst op 6 oktober 2010, 22:06 uurThe Firm
Michael Clayton
A Civil Action
...And Justice for All
[permalink] geplaatst op 6 oktober 2010, 22:10 uur12 Angry Men, sowieso.

[permalink] geplaatst op 6 oktober 2010, 22:31 uursimonvinkie schreef:12 Angry Men, sowieso.
Hoe kon ik die vergeten zijn

Beste rechtbankfilm die er is!
[permalink] geplaatst op 6 oktober 2010, 22:46 uurOw en mijn top 10 film Evelyn
[permalink] geplaatst op 6 oktober 2010, 23:42 uurAcegame schreef:Zeg maar één persoon (of een paar) tegen een groot gevestigde instantie (mag best iets breder geïnterpreteerd worden). En vooral de zoektocht naar bewijs vind ik leuk. Het verhaal mag ook best ingewikkeld zijn, graag zelfs
I Just Didn't Do It
Deze voldoet perfect aan je eisen. (En verdient ook meer stemmen!)
[permalink] geplaatst op 7 oktober 2010, 1:11 uurIk zoek een anime/animatiefilm (geen serie) in de trant van Afro Samurai. Dan bedoel ik het grafische aspect, en bijpassende soundtracks.
Afro Samurai is dan wel een unicum als je kijkt naar het Japanse en het Westerse gecombineerd...
Maar ik zou graag meer van dat soort geanimeerde films kijken.
[permalink] geplaatst op 7 oktober 2010, 19:01 uurIk zoek cultfilms in de stijl van Eden Log, Primer e.d.
Ik zoek dus maw naar films die je niet al te gauw zal vergeten omdat ze een groot deel van aan de kijker laten om zelf in te vullen. Films à la David Lynch of films die een ervaring op zich zijn (Irréversible,...) mogen uiteraard. Kortom: iets experimenteel/shockerend/speciaal.
[permalink] geplaatst op 7 oktober 2010, 22:03 uurIk zoek een film die enigzins lijkt op Back to the Future. Het hoeft niet over tijdreizen te gaan (vind ik wel erg leuk) maar de combinatie fantasie / humor gaat het mij om.
Kan iemand mij aangenaam verassen?
[permalink] geplaatst op 7 oktober 2010, 22:05 uurSilvio Dante schreef:
Ik zoek cultfilms in de stijl van Eden Log, Primer e.d.
Ik zoek dus maw naar films die je niet al te gauw zal vergeten omdat ze een groot deel van aan de kijker laten om zelf in te vullen. Films à la David Lynch of films die een ervaring op zich zijn (Irréversible,...) mogen uiteraard. Kortom: iets experimenteel/shockerend/speciaal.
Cube (1997) is een voor de hand liggende tip.
Verder allicht het werk van
Richard Kelly
Misschien nog
Antichrist (2009)
En
Container (2006) als je echt durft.
[permalink] geplaatst op 8 oktober 2010, 2:20 uur@otherfool: al wat je genoemd heb, heb ik reeds gezien. Met uitzondering van Container, weet niet waar ik 'em zou kunnen zien. Nog suggesties?
[permalink] geplaatst op 8 oktober 2010, 9:18 uurSilvio Dante schreef:
Primer (2004)
[permalink] geplaatst op 8 oktober 2010, 10:05 uurnewG schreef:
Of anders misschien Eden Log.

.
[permalink] geplaatst op 8 oktober 2010, 11:41 uurKoetje-2006 schreef:
Ik zoek een film die enigzins lijkt op Back to the Future. Het hoeft niet over tijdreizen te gaan (vind ik wel erg leuk) maar de combinatie fantasie / humor gaat het mij om.
Kan iemand mij aangenaam verassen?
Probeer
Tempus Fugit eens. Vond ik zelf heel erg leuk. En ik hou eigenlijk helemaal niet zo van Science Fiction. Als je 'm gekeken hebt, laat me dan even weten wat je er van vond. Ben ik dan wel benieuwd naar!
[permalink] geplaatst op 8 oktober 2010, 14:15 uur
[permalink] geplaatst op 8 oktober 2010, 20:54 uur
[permalink] geplaatst op 8 oktober 2010, 21:48 uur
[permalink] geplaatst op 9 oktober 2010, 0:15 uur
[permalink] geplaatst op 11 oktober 2010, 20:45 uurIn
Film > Algemeen > Ik zoek... een filmtitel:
Ik zoek een gelijksoort film zoals Salt, aangezien ik morgen vrij ben en nog een zak chips heb liggen. dacht ik laat ik vanavond tot laat film kijken. Dus meerdere goeie titels zijn toegestaan, zoiets als Salt is wel iets.
[permalink] geplaatst op 11 oktober 2010, 21:29 uurEnige suggestie's?
[permalink] geplaatst op 11 oktober 2010, 21:35 uurThe Bourne Trilogie zijn prima films.
[permalink] geplaatst op 11 oktober 2010, 22:02 uurdie heb toevallig pas nog gekeken:P Nog enige andere misschien?
[permalink] geplaatst op 11 oktober 2010, 23:53 uurHitman maybe?
[permalink] geplaatst op 12 oktober 2010, 15:01 uurOok al gezien
Ik weet het ik ben een lastig persoon, als iemand er nog eentje weet. De titel is welkom!

[permalink] geplaatst op 12 oktober 2010, 16:12 uur
[permalink] geplaatst op 12 oktober 2010, 17:56 uurGreen Zone? (heb en zelf nog niet gezien dus weet t niet zeker)
[permalink] geplaatst op 12 oktober 2010, 22:30 uurGreen zone is idd heel goed.
The sentinal
The Game
Don't say a word
Shooter
The last boy scout
16 Blocks
Wake of Death
[permalink] geplaatst op 13 oktober 2010, 12:21 uurGreen Zone is inderdaad een goede film. Heb hem namelijk in de bioscoop bekeken, en was zeer tevreden. Eens even kijken of er een mooi filmpje in de lijst staat

[permalink] geplaatst op 13 oktober 2010, 18:28 uurShooter uit de lijst van Q Jones raad ik je ook erg aan.
[permalink] geplaatst op 14 oktober 2010, 13:29 uur
Pruim schreef:
Probeer
Tempus Fugit eens. Vond ik zelf heel erg leuk. En ik hou eigenlijk helemaal niet zo van Science Fiction. Als je 'm gekeken hebt, laat me dan even weten wat je er van vond. Ben ik dan wel benieuwd naar!
Ik zal eens een poging wagen maar ben heel bang dat deze films een beetje flauw zijn. Het leuke aan BTTF vind ik de geslaagde humor en de theorie die achter het tijdreizen zit.
Desalniettemin toch kijken anders kan ik ook niet oordelen. Bedankt voor de tips!
[permalink] geplaatst op 14 oktober 2010, 13:39 uurKoetje-2006 schreef:
Het leuke aan BTTF vind ik de geslaagde humor en de theorie die achter het tijdreizen zit.
Deze is in dit sub-subgenre ook erg aardig:
Summer Time Machine Blues
Ook over tijdreizen:
Timescape