- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Welke film is het ook alweer met van die wormen die op de poster uit de grond komen met tanden, lijken een soort snikkels
Niet Tremors.
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Never mind, al gevonden. The Deadly Spawn (1983)
Antonev
-
- 1805 berichten
- 1186 stemmen
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een hele wazige tekenfilm van vroeger (ik denk minimaal 25 jaar oud). Het is een korte film en is volgens mij deels gebaseerd op het verhaal van sneeuwwitje. Wat ik me exact kan herinneren van de film:
- Hij begint met een koning die sterft omdat hij zich dood gegeten heeft. Vervolgens komt er een scene met een ruiter die door het bos rijdt: de koning is dood, leve de koning.
- Een lelijk jong meisje (hier draait het verhaal om) wordt als een hond een werkplaats bij het kasteel uitgejaagd omdat ze een blikje spijkers heeft opgegeten. Ze eindigt ergens in het bos in een huisje bij een groepje rare mannetjes. Ze moet hun huisje opruimen en gooit dan letterlijk de hele huisraad naar buiten.
Het is erg lang geleden en ik weet er bijna niets meer van! Ik denk eerlijk gezegd dat ook niemand het zal kennen.
save2006
-
- 2 berichten
- 2 stemmen
Hallo, Ik zoek een film die ik een aantal jaar geleden gezien heb op filmnet. Het gaat over een jonge vrouw die gegijzeld is en zit opgesloten in een aparte ruimte in een huis. Later merkt ze dat er nog minimaal 1 persoon zit opgesloten in het huis. via een buizensysteem weet deze andere gijzelaar(een man) in haar ruimte te komen. Ze krijgen een band en maken een plan om te ontsnappen. Later in de film blijkt deze man 1 van haar 2 ontvoerders te zijn. wie weet de titel van deze film, ik zou hem graag nogmaals zien. Alvast bedankt
jarno1975 (moderator series)
-
- 10973 berichten
- 2794 stemmen
Klinkt ook wel als Caged (2011)
Deze toevallig gisteren gezien. En hierbij gaat het om 2 vrouwen die opgesloten zitten.
sparkie
-
- 100 berichten
- 35 stemmen
Hoii goedemiddag,
Ik zoek een film die ik vroeger ooit in de videotheek gehuurd heb. Volgens mij is die film in de jaren 80 gemaakt.
Veel details over die film heb ik niet, maar ik zal proberen die film zo goed als het kan proberen te omschrijven.
Het gaat over een man die gevangen is genomen. Ik vermoed dat die film zich ergens afspeelt in een of ander tropisch land. Er wordt overigens gewoon engels gesproken, want volgens mij is het een Amerikaanse film. Die man moet volgens mij zwaar werk verrichten. (ik dacht op het spoor maar weet ik niet meer zeker)
Die directeur van dat kamp of gevangenis heet Mr. Hardy (makkelijk te onthouden natuurlijk vanwege Laurel en Hardy)
Hij stelt zich ook onderdanig op aan die meneer. Zegt ook "" yes Mr Hardy, offcourse Mr hardy.
Het lukt hem op een gegeven moment te ontsnappen, maar even later krijgen ze hem weer te pakken. Ook een tweede keer lukt het hem om te ontsnappen, maar deze keer blijft hij uit handen van die mensen.
Ik meende dat die film heette chained of chaines, maar dan krijg ik andere films te zien, die het niet zijn. Ook via het web kan ik niks vinden. (ook niet hier op MM) Volgens mij zie ik ook veel kettingen in die film.
Bedankt alvast,
sparkie
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3129 stemmen
Je omschrijving lijkt veel op deze film: I Am a Fugitive from a Chain Gang (1932).
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
stinissen (crew films & series)
-
- 23485 berichten
- 76998 stemmen
sparkie
-
- 100 berichten
- 35 stemmen
@DVD-T en @stinissen ...Jongens jullie zijn geweldig. Dat is hem, dank je wel hiervoor ! 
Eh ik bedoel dus eigenlijk @brix en @stinissen bedankt, maar DVD-t eveneens bedankt voor het meedenken
Yvonne369
-
- 5 berichten
- 0 stemmen
Kan iemand mij helpen met het zoeken van een film?
Hij ging over een meisje dat ontvoerd werd door 2 mannen. Later komt ze erachter dat 1 van de ontvoerders een (ex)vriendje van haar is. Ze probeert hem te verleiden om zo zichzelf te bevrijden en te ontsnappen. Dat mislukt en de andere ontvoerder komt erachter. Hij was verliefd op die jongen maar voelt zich verraden. Ze bergen het meisje samen ergens op en gaan het losgeld ophalen maar de man is niet van plan het te verdelen maar wil de vriend (ontvoerder) van het meisje vermoorden.
Zo ongeveer ging de film. Ik baal er echt van dat k niet op de titel kom. K weet ook niks van actuers namen of jaar van oorsprong
hopelijk kan iemand me helpen.
Bubblez
-
- 2064 berichten
- 2511 stemmen
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Gwen80
-
- 226 berichten
- 521 stemmen
Ik zoek een film waarvan het enige wat ik me nog helder kan herinneren is dat een jongen van een jaar of 12 in een warenhuis het parfum zoekt dat zijn overleden moeder altijd droeg, maar hij weet de naam van het parfum niet. Een vrouw achter de balie laat hem verschillende geuren ruiken en op een gegeven moment als ie een bepaald parfum ruikt zegt ie 'yeah, that's my mother' (of iets dergelijks).
jarno1975 (moderator series)
-
- 10973 berichten
- 2794 stemmen
@Gwen80: misschien The Christmas List (1997)
Uit de uitgebreide plotomschrijving op wikipedia haal ik het volgende:
She meets Danny Skylar, a boy who wants to buy a perfume that was similar to the smell of his late mother's
carcinomatum
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Beste filmliefhebbers.
Ik zou graag jullie hulp hebben bij het vinden van de titel van de volgende film. Ik heb al flink wat lijstjes afgespeurd en op wat fora rondgevraagd. Maar helaas.
Het gaat om een WW1 film waar ik ooit 10 jaar geleden de eerste 5-10 minuten van heb gezien, maar nooit verder heb afgekeken (bedtijd toendertijd:P) De film begon met een shot in de loopgraven met volgens mij een flink deprimerend sfeertje met bijbehorende regenbui. Daarna zag je een soldaat door zijn sniper naar de overkant kijken toen hij zelf werd afgeschoten door een vijandelijk scherpschutter.
Meer kan ik me niet herinneren. Omdat het lang geleden is kan ik er ook wel iets naastzitten. Maar sinds ik laatst flink wat oorlogsfilms aan het kijken ben wil ik graag deze leegte opgevuld zien. Zoals gezegd ben ik al langs flink wat WW1 filmlijstjes gelopen. Ergens heb ik daarom de gedachte dat het thema van deze film misschien helemaal niet WW1 is, maar dat het een flashback of zo is.
Mocht iemand hier iets van kunnen maken zou dat heel fijn zijn.
Alvast bedankt!!
Bubblez
-
- 2064 berichten
- 2511 stemmen
@carcinomatum:
De films Marthe (1997) en Paths of Glory (1957) beginnen in loopgraven van WOI. Zou één van deze het kunnen zijn?
dennis s.
-
- 10 berichten
- 70 stemmen
Hoi filmliefhebbers wie kan me helpen?
Ik zoek een film, die gaat over een zwerver met een baard.
Hij lijkt een beetje op die gast met die baard uit The Hangover.
Hij komt nadat die iemand red (de man van het geziN)terecht bij een gezin en mag dan o.a. in tuin werken, en andere klusjes doen, maar de zwerver gaat hard te werk. Hij maakt mensen mol, en wil uiteindelijk de gezin van de man afpakken. Een thriller.
Het is een film ergens in de jaren 90 volgens mij. Als iemand me op weg kan helpen dank u!
Bubblez
-
- 2064 berichten
- 2511 stemmen
@dennis s:
Je omschrijving lijkt veel op Down and out in Beverly Hills, maar dat is een komedie. Klein kansje dat je toch die zoekt?
¿?ImAmused?¿
-
- 163 berichten
- 965 stemmen
Misschien deze,maar lijkt me sterk door het genre wat je beschreef.
tuna88
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Hallo,
Ik zoek een film die ik jaren terug eens heb gehuurd. Ik heb geen namen enkel wat vage herinneringen.
Een stel dat al een tijdje samenwoont zou gaan trouwen. Hier wachten ze al een tijdje op maar als het afgesproken moment daar is wil hij het toch weer uitstellen. Hier krijgen ze ruzie om. Ze maken elkaar de hele film lang het leven zuur terwijl ze nog altijd samen wonen. Aan het eind van de film zegt hij dat hij toch wil trouwen en ze rijden naar Vegas. Daar staan ze voor het altaar en waar zij het ja-woord geeft, geeft hij het nee-woord. Dat is ongeveer het einde van de film.
Ik snap dat het niet veel info is maar misschien weet iemand iets.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Wie weet uit welke film het intro van dit nummer komt:
( The Acc?sed - More Fun Than an Open Casket Funeral (1987) - MusicMeter.nl )
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Leve google. Komt uit een radio-hoorspel
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.