134.917 gebruikers | 85.737 films | 31.053 regisseurs | 3.508.980 berichten | 4.931.474 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

gebruiker
bericht

bericht [permalink] geplaatst op 2 februari 2012, 18:28 uur

bericht [permalink] geplaatst op 4 februari 2012, 20:21 uur
Ik zoek een western die ik een hele tijd geleden eens op tv heb gezien.

Ik herinner me nog één scene: Een groep outlaws wordt achtervolgt door een andere groep, en omdat er een gewonde man bij de achtervolgde groep zit wordt hij achtergelaten. Ze nemen allemaal afscheid van hem en ze hopen dat hij nog een paar van de achtervolgers dood schiet. Deze persoon neemt inderdaad op het eind nog een paar achtervolgers mee het graf in, hij zat volgens mij tegen een steen aan. In die scene werd slow-motion gebruikt trouwens.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is voor iemand :P

Alvast bedankt!

bericht [permalink] geplaatst op 4 februari 2012, 21:21 uur
dat is The Wild Buch

The Wild Bunch (1969)

bericht [permalink] geplaatst op 5 februari 2012, 12:11 uur
Dragon schreef:
Christmas in Boston?

Ja!
Bedankt

bericht [permalink] geplaatst op 5 februari 2012, 16:00 uur
Uzza_Sparta schreef:
dat is The Wild Buch

The Wild Bunch (1969)

Nee dat is hem niet helaas, het bloed vloeit veel minder rijkelijk in de film die ik zoek.

bericht [permalink] geplaatst op 5 februari 2012, 18:44 uur
YouTube - Young Guns ll Chase Scene Part 2

Ongeveermin. 3,40

Zal wel niet maar wie weet. ;)

bericht [permalink] geplaatst op 5 februari 2012, 19:37 uur
rensie32 schreef:
Uzza_Sparta schreef:
(quote)

Nee dat is hem niet helaas, het bloed vloeit veel minder rijkelijk in de film die ik zoek.

dan is het een rip-off van een scene van The Wild Bunch ;)

bericht [permalink] geplaatst op 5 februari 2012, 23:01 uur
Ik heb ooit eens een film gezien, die had te maken met een boze gemene heks en een draak.. Ik weet er niet heel veel meer van, maar volgens mij ging het om een soort kristal dat was gestolen. Er was 1 man die dan probeerde om het kristal terug te krijgen en daarbij hulp kreeg van een pratende oude draak.. Volgens mij kwam er ook een eenhoorn in voor, en het eindigde in een soort grot, met een boze heks..
Iemand ideeen? ;)

bericht [permalink] geplaatst op 5 februari 2012, 23:42 uur

bericht [permalink] geplaatst op 6 februari 2012, 1:04 uur
rensie32 schreef:
Uzza_Sparta schreef:
(quote)

Heb je misschien nog iets meer herinneringen die zouden kunnen helpen?
Oude film, in kleur of zwart-wit?
Een van de acteurs?

bericht [permalink] geplaatst op 6 februari 2012, 1:13 uur
Weet er eerlijk gezegd niet meer zoveel van, heb vroeger heel veel westerns gekeken die ik allemaal al weer vergeten ben.

Het was in ieder geval een film in kleur. De achtervolgers kwamen met paard en al op die ene gewonde man afrijden die tegen een rotswand aan zat. Volgens mij schoot hij nog 1 man van zijn paard af voordat hij zelf werd doodgeschoten.

bericht [permalink] geplaatst op 6 februari 2012, 10:07 uur
Geacht Forum,

Heb ooit, zo'n 30 jaar geleden, een film gezien over een opa en zijn kleinzoon, het jochie is wees en opa is al op leeftijd. Hij brengt de jongen onder bij een buurvrouw of zoiets want hij moet op reis.
Parallel aan dit verhaal zie je een groep mannen (geslaagde huisvaders) die zich verheugen op een weekje jagen in de bossen en op weg zijn naar een afgelegen jachthut. Onderweg pikken ze een jong stelletje op die ergens staan te liften en halen ze over om voor hun te koken en het huishouden te doen in de jachthut. De film ontwikkeld zich in een dodelijk kat en muis spel tussen de jagers, het jonge stel, wat aan het einde van de week als prooi wordt opgejaagd en een misterieuze vreemde die de jagers één voor één ombrengt. De film eindigt met de opa die zijn kleinzoon weer ophaald bij de buurvrouw.
Je begrijpt dat die opa de misterieuze vreemde was en dat de ouders van zijn kleinzoon door die zelfde groep jagers bij een eerdere jachtweek zijn omgebracht.
De opa deed me sterk denken aan Charles Bronson maar ik kan in zijn werk deze film niet terug vinden.
Wie kent deze film?

bericht [permalink] geplaatst op 6 februari 2012, 11:43 uur

bericht [permalink] geplaatst op 6 februari 2012, 12:50 uur
rensie32 schreef:
Weet er eerlijk gezegd niet meer zoveel van, heb vroeger heel veel westerns gekeken die ik allemaal al weer vergeten ben.

Het was in ieder geval een film in kleur. De achtervolgers kwamen met paard en al op die ene gewonde man afrijden die tegen een rotswand aan zat. Volgens mij schoot hij nog 1 man van zijn paard af voordat hij zelf werd doodgeschoten.

Er spelen verschillende herinneringen aan dergelijke scènes uit westerns door mijn hoofd.
Aan The Wild Bunch dacht ik zelf ook niet.
Wel (o.a.)aan een scène met Burt Lancaster, in 'Ulzana's Raid'. Ulzana's Raid (1972)

Maar er zijn meer van die scènes, alleen weet ik op dit moment geen titel erop te plakken.
Mocht mij nog iets te binnen schieten, dan laat ik het zeker weten.

bericht [permalink] geplaatst op 6 februari 2012, 13:00 uur
Ja het is heel irritant maar kan me ook wel zo een scene voor me hoofd halen, ik gok op een film van 70 tot 80e jaren.

bericht [permalink] geplaatst op 6 februari 2012, 14:34 uur
@ rensie32:

Veel beter dan deze plaatjes kan ik helaas niet vinden, maar misschien helpen ze?
Burt Lancaster in de bewuste scène, waarin hij achter gelaten wordt, en tegen een rots zit.

(afbeelding)

(afbeelding)

bericht [permalink] geplaatst op 6 februari 2012, 17:01 uur
Net gekeken op youtube, maar dit is hem helaas niet. De manier waarop Lancaster hier tegen die rots aanzit is wel erg gelijkend met die scene waar ik op doel.

Bedankt iig voor het meezoeken, ben er zelf ook al een tijdje naar aan het zoeken.

bericht [permalink] geplaatst op 7 februari 2012, 16:23 uur
Ik zoek deze film. Ik weet nog maar kleine dingetjes

Er is een man die zijn dochter of kleindochter opsluit in de kelder en haar zo eten voert. Niemand wist hiervan. Hij sloeg haar als ze niet at. Daarna werd ze in een ander gezin geplaatst en werd ze bijvoorbeeld ongesteld waar ze bang van werd. Volgens mij was ze doof.
Het was een thriller 16+

bericht [permalink] geplaatst op 7 februari 2012, 16:42 uur
linda66 schreef:
Ik zoek deze film. Ik weet nog maar kleine dingetjes

Er is een man die zijn dochter of kleindochter opsluit in de kelder en haar zo eten voert. Niemand wist hiervan. Hij sloeg haar als ze niet at. Daarna werd ze in een ander gezin geplaatst en werd ze bijvoorbeeld ongesteld waar ze bang van werd. Volgens mij was ze doof.
Het was een thriller 16+

Mischien mockingbird don't sing??

als dat hem is is het idd een hele goeie film. :)

bericht [permalink] geplaatst op 9 februari 2012, 20:08 uur
Ik zoek een film die ik een lange tijd geleden zag op tv.
Ik weet er niet zo veel meer van... Het was een rampenfilm.
Volgens mij met een aardbeving, en dan ook nog een trein met chemisch spul die ontspoort door die aardbeving.
Het is heel weinig..maar misschien weet iemand het!

bericht [permalink] geplaatst op 9 februari 2012, 21:04 uur
Ik zoek een film die volgens mij van de jaren 90 is. Het is een karate film die over een jongen gaat waarvan de broer word vermoord door zien nieuwe "vrienden" die in een huis gaan inbreken. Er word eerst iets van traangas gespoten op hem. Ik herinner me er niet veel van maar de jongen om wie het gaat zat op een karateschool genaamd "Lions" en die andere "slechte" jongens op een karateschool genaamd "Scorpions". Deze jongen wilt dus op wraak uit en gaat ook op de karateschool Scorpions en wordt zogenaamd vrienden met hen. Op het laatst wordt er een toernooi georganiseerd waar deze 2 karatescholen het tegen elkaar opnemen.
Wie o wie weet de titel hiervan??

bericht [permalink] geplaatst op 9 februari 2012, 21:18 uur
A Dangerous Place

youri_69 schreef:
Ik zoek een film die ik een lange tijd geleden zag op tv.
Ik weet er niet zo veel meer van... Het was een rampenfilm.
Volgens mij met een aardbeving, en dan ook nog een trein met chemisch spul die ontspoort door die aardbeving.
Het is heel weinig..maar misschien weet iemand het!

Unstoppable?

bericht [permalink] geplaatst op 10 februari 2012, 10:57 uur
Psolitsa schreef:
Ik heb ooit eens een film gezien, die had te maken met een boze gemene heks en een draak.. Ik weet er niet heel veel meer van, maar volgens mij ging het om een soort kristal dat was gestolen. Er was 1 man die dan probeerde om het kristal terug te krijgen en daarbij hulp kreeg van een pratende oude draak.. Volgens mij kwam er ook een eenhoorn in voor, en het eindigde in een soort grot, met een boze heks..
Iemand ideeen? ;)

volgens mij is het deze niet...ik geloof dat hier geen pratende draak inzit, en hier zit een demon ipv heks in :/ maar het lijkt er wel erg veel op..

bericht [permalink] geplaatst op 10 februari 2012, 11:24 uur
@Psolitsa:

Deze misschien? : Eragon (2006)

bericht [permalink] geplaatst op 10 februari 2012, 15:11 uur
Ik zoek de originele titel van de film die in Nederland de titel "De Commissaris" heeft gekregen. Hij heeft in 1989 in de Nederlandse bioscoop gedraaid en is uiteindelijk op de 6e plek terecht gekomen in de FIlm van het Jaar verkiezing in 1989 (zie: Filmjaar Hall of Fame - Cinema.nl Special ). Ik wil dus weten welke film daar bedoeld wordt.

bericht [permalink] geplaatst op 10 februari 2012, 15:14 uur
Dat is Komissar van Aleksandr Askoldov.

Kwam toen pas uit in de "bios" omdat ten tijde van de perestroika allerlei oude Russen werden vrijgegeven en langs de filmhuizen toerden, zoals werk van Ilyenko, Khutsiyev, Daneliya etc.

Een meesterwerk, helaas maakte Askoldov door al die perikelen maar één film. Film is uit op DVD (A.E. - R2 import).

bericht [permalink] geplaatst op 10 februari 2012, 15:15 uur
Ah, vandaar. Dat was inderdaad de film die ik tegenkwam, maar verwachte niet dat dat de film was die bedoeld werd. Thanks!

bericht [permalink] geplaatst op 10 februari 2012, 15:24 uur
Die staat hoog op mijn verlanglijstje, maar de dvd van Artificial Eye kan ik niet meer vinden, en die schijnt superieur te zijn aan die van Ruscico.

bericht [permalink] geplaatst op 10 februari 2012, 15:37 uur
Brix schreef:
@Psolitsa:

Deze misschien? : Eragon (2006)

nope die is het ook niet, het is een veel oudere film, net zoiets als legend..in legend komt geen draak voor toch?

bericht [permalink] geplaatst op 10 februari 2012, 16:08 uur
nvm