• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.950 films
  • 12.385 series
  • 34.313 seizoenen
  • 651.306 acteurs
  • 199.644 gebruikers
  • 9.416.181 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3406 stemmen

Cabin Fever?

REDBULLETJE

• 42 berichten
  • 5 stemmen

Ik zoek een film die ik maar een stukje van zag, want ik was bang geworden ( ik was nog een kind). Ik weet niet waar het om gaat. De genre is horror en de scene die ik zag was dat en klein jongentje ong 10 jaar vast zat in een soort gevangenis cel daarna proberen die ouders van die kind die jongentje te bevrijden maar dan kijken ze naar buiten en zien ze een auto stoppen ze worden heel bang en paniekerig en doen meer hun best om die jongentje te bevrijden want die gene komt voor die jongentje maar toen zag je die ( ik weet niet wat het was maar was heel erg eng dat ik begon te huilen).via een hoek kijken en volgens mij hebben ze hem dan verbrand... Ik d8 later dat het chucky mischien kon zijn maar ik heb al die delen gezien en die scene komt nergens in voor. Alvast bedank

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

otherfool schreef:

Dit gaat lastig worden, maar ik zoek een film waarin iemand (een vader, een leraar?) heel zeurderig tegen een stel kinderen zegt 'and if you do-ooooo, and if you do-ooooo', wat dan wordt overgenomen door die kinderen. Die quote altijd onthouden, maar welke film hoort hier toch bij? Ik schat in begin jaren '80, familie-film, rinkelt bij iemand een belletje?

Misschien iets met Bill Murray?

Haha, het was Good Morning, Vietnam!

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

xMichelz schreef:

In Film > Algemeen > Ik ben opzoek naar een film.:

De film gaat over een meisje, dit meisje heeft een vriend, op een dag wilt ze met hem naar bed.

Tijdens hij voor haar staat ziet het meisje een ziekte bij de jongen.

Een man weet hiervan.

Dit meisje ziet later ziektes bij alle mensen.

Wie o wie kan me helpen?

alvast bedankt.

Geen film, maar reclame voor het IDFA: klik

Sergio Leone

• 4445 berichten
  • 3128 stemmen

Een oorlogsfilm die begint met een scene waarin een soldaat zijn neergeschoten 'kapitein' meesleurt naar hun kamp.

De kapitein sterft en de soldaat wordt zelf opgepromoveerd tot kapitein. Hij moet zich redden met een groepje jonge groentjes.

De film eindigt op knak dezelfde locatie als de film begon, met de meeste Sissie van de bende die het moedigst bleek en op zijn beurt de neergeschoten kapitein meersleurt, waarna de kapitein door de schotwonde sterft en de film eindigt.

Heb hem jaren geleden eens gezien, toen ik een jaar of 10, 11 was en kan me echt geen titel herinneren.

dominion

• 4062 berichten
  • 0 stemmen

Flags of Our Fathers ?

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Asaharo schreef:

bedankt djelle, ik zal het eens voorleggen maar de synopsis voorspelt veel goeds, de film zelf lijkt me wel wat minder.

Geen probleem, hopelijk is het de film die je zoekt. De film zelf is inderdaad niet bijzonder.

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3634 stemmen

Kan het zo 10 keer zeggen maar nu kom ik niet op de naam, hoe heet die recente film ook alweer over die vader die door de woestijn trekt op zoek naar zijn dochter? NL film.

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3133 stemmen

Mafrika?

Norma

• 3463 berichten
  • 5088 stemmen

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3634 stemmen

Ja! Tirza! Dankjewel, dat was frustrerend.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Sergio Leone schreef:

Een oorlogsfilm die begint met een scene waarin een soldaat zijn neergeschoten 'kapitein' meesleurt naar hun kamp.

De kapitein sterft en de soldaat wordt zelf opgepromoveerd tot kapitein. Hij moet zich redden met een groepje jonge groentjes.

De film eindigt op knak dezelfde locatie als de film begon, met de meeste Sissie van de bende die het moedigst bleek en op zijn beurt de neergeschoten kapitein meersleurt, waarna de kapitein door de schotwonde sterft en de film eindigt.

Heb hem jaren geleden eens gezien, toen ik een jaar of 10, 11 was en kan me echt geen titel herinneren.

Doet niet direct een belletje rinkelen, maar omdat je zegt jaren geleden, is het niet misschien 'the Big Red One'.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2552 stemmen

Geen idee, maar The Big Red One is het zeker niet.

Sergio Leone

• 4445 berichten
  • 3128 stemmen

Timmy757 schreef:

(quote)

Doet niet direct een belletje rinkelen, maar omdat je zegt jaren geleden, is het niet misschien 'the Big Red One'.

Ik ben er nu 18, dus jaren is met een korreltje zout te nemen. Ik schat dat de film van ergens rond 2000 is. Ik had hem destijds op tv gezien, en vond het best een goeie. Maar 't is ondertussen al effe geleden en ik kan me de titel echt niet herinneren.

Rame

• 70 berichten
  • 26 stemmen

Dat is Windtalkers met Nicolas Cage.

Sergio Leone

• 4445 berichten
  • 3128 stemmen

Mmm, ik meen 'Windtalkers' ook gezien te hebben, dat verminkte oor van Cage zegt me wel vaag iets, maar de film die ik bedoel begint op een besneeuwde locatie, dus in de winter, wat bij Windtalkers niet het geval is. Net paar filmpjes gezien van Windtalkers en ik denk dat we het over een verschillende film hebben. Ik geloof dat in de film die ik bedoel Nicolas Cage niet acteert.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2552 stemmen

Besneeuwde terrein? Dan zou het eventueel Saints and Soldiers kunnen zijn.

Rame

• 70 berichten
  • 26 stemmen

Die voldoet inderdaad aan de beschrijving.

Grappig dat deze en Windtalkers qua begin en einde hetzelfde in elkaar steken.

Als die het ook niet is moeten de makers van oorlogsfilms eens origineler worden.

Glaceon

• 39 berichten
  • 14 stemmen

Hoi ik zoek en film titiel, miss kunnen jullie me helpen.

Het speelt zich af in onze wereld maar in een andere tijd. (ik weet niet welke)

Het gaat over een broeder-genootschap, deze zijn allemaal een soort van vampiers. (Ze hebben scherpe hoektanden en zijn mysterieus.)

Ze zijn zoiets als monniken (ze mogen niet trouwen enzo)

Voor de mensen zijn ze 'de broeders' maar in hun "kerk" zijn ze bezig met een monster-broeder te ontwerpen. Deze is heel kwaadaardig en dood graag alle vrouwen. Op een dag ontsnapt deze 'gek'. Een voor één doodt hij vrouwen. Een van de broeders wordt verliefd op een politieagente en probeert haar te beschermen. Maar hij mag niet laten zien dat hij verliefd op haar is. (het is een amerikaanse film volgens mij)

Weet iemand over welke film ik het heb?

Sergio Leone

• 4445 berichten
  • 3128 stemmen

Minotaures schreef:

Besneeuwde terrein? Dan zou het eventueel Saints and Soldiers kunnen zijn.

Enkele filmpjes bekeken en ik vrees er voor. De film die ik bedoel begint echt met alleen de 2 mannen - de gewonde kapitein en één van z'n soldaten- die door een besneeuwde locatie lopen. Ze stoppen even, de soldaat biedt de kaptein een sigaret aan. Ze babbelen even en dan trekken ze verder, de soldaat met de kapitein op z'n rug. In een close-up van de kapitein zie je deze sterven.

De soldaat wordt dan zelf kapitein en krijgt een groep groentjes onder zijn hoede.

De film eindigt net zo als het begin. Met de sissie-soldaat die de kaptein (de soldaat uit de openingsscene) op z'n rug meesleurt. Ook zij stoppen even, roken een sigaret en trekken verder, waarna er een close-up van de kapitein volgt en deze sterft.

Een scene (ergens tegen het einde) die ik mij kan herinneren: de groep groentjes, waarvan er al een paar gedood zijn, nemen de vijand in een hinderlaag onder vuur, ergens dicht tegen het vijandelijke kamp. Eén van de groentjes die een vlammenwerper hanteert slaagt echter op hol, waardoor hij hun positie verraadt. De kapitein schiet hem dan maar dood.

narva77 (crew films)

• 12742 berichten
  • 6545 stemmen

Glaceon schreef:

Hoi ik zoek en film titiel, miss kunnen jullie me helpen.

Weet iemand over welke film ik het heb?

"Perfect Creature" ?

Glaceon

• 39 berichten
  • 14 stemmen

Ja bedankt dat is 'em!

Eekhoorn12

• 1 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Overige films > Gezocht de titel van een film:

Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar de titel van een film.

Ik vermoed dat de film ongeveer uit de begin jaren 70 is en gaat over moorden die gepleegd worden in een bioscoop. Op het witte doek draait een western en elke keer bij een bepaalde scène (bij een vuurgevecht) wordt er iemand in de zaal van de bioscoop op een vaste stoel neergeschoten.

Ik hoop dat iemand deze film kent. Alvast bedankt.

Jaantje

• 7 berichten
  • 1 stemmen

Ik zoek een film waarbij een man als de wekker 's morgens afloopt de dag opnieuw beleeft. Dus het is b.v. maandagochtend 7 uur. Er gebeuren die dag ongelukken. De volgende dag gaat de wekker weer af en het is wederom maandagochtend. Hij probeert nu die ongelukken te voorkomen. Het is geen komedie zoals die film met dog in de titel. Ik bedoel ook niet die film met paper in de titel waarbij de man iedere morgen dezelfde krant krijgt. (was trouwens ook een mooie film). Hopelijk kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt en groetjes

Jaantje

• 7 berichten
  • 1 stemmen

Nee sorry die bedoelde ik geen van beide.

Bubblez

• 2070 berichten
  • 2536 stemmen

Jaantje schreef:

Ik zoek een film waarbij een man als de wekker 's morgens afloopt de dag opnieuw beleeft.

Misschien 12:01 (1993)?

eltorro

• 902 berichten
  • 3067 stemmen

Jaantje schreef:

Ik zoek een film waarbij een man als de wekker 's morgens afloopt de dag opnieuw beleeft. Dus het is b.v. maandagochtend 7 uur. Er gebeuren die dag ongelukken. De volgende dag gaat de wekker weer af en het is wederom maandagochtend. Hij probeert nu die ongelukken te voorkomen. Het is geen komedie zoals die film met dog in de titel. Ik bedoel ook niet die film met paper in de titel waarbij de man iedere morgen dezelfde krant krijgt. (was trouwens ook een mooie film). Hopelijk kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt en groetjes

Misschien If Only (2004).

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Ik herinner mij in elk geval nog een x-files aflevering die zo ongeveer in elkaar zat...

Trouwens, ik zoek ook een film. Het betreft een actiefilm die ik héél lang geleden ooit zag, en het zit zo in mijn hoofd dat het een man was die een vrouw moest beschermen/samen op de vlucht voor bad guys. Typisch, maar wat vooral opviel was de flinke seksuele geladenheid voortdurend. Zo weet ik nog een scene waarbij ze tijdens het vluchten (of een shootout) doorheen een sex cinema lopen. En zo was er nu en dan wel iets getints volgens mij. Helaas is dat alles wat ik ervan weet.

Jaantje

• 7 berichten
  • 1 stemmen

Nee ook dit zijn ze niet. Jammer.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.