- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Dit weekend staan Rocco en companen op het menu.
Dat lijkt me een goede reden om Sad Vacation in Rotterdam niet te gaan zien. Van Rocco weet ik namelijk zeker dat het een meesterwerk is, over die tweede bericht ik je nog!
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12870 stemmen
Italiaanse drie uur durende familiekroniek vs recente Aoyama met Tadanobu en Odagiri (eindelijk ?!) in de hoofdrollen ...
Ik geef mijn rechterbeen voor Sad Vacation 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
De enige mening die Onderhond zou kunnen overtuigen is zijn eigen mening 
garlic senior
-
- 4690 berichten
- 0 stemmen
The Incredible Shrinking Man is net binnengekomen in de top 250 
Wesley15
-
- 12 berichten
- 7 stemmen
naar nummer 2 jammer
Hando
-
- 1808 berichten
- 1435 stemmen
Die wisselt constant van plaats met The Shawshank Redemption. Kunnen we dat niet gewoon als een gegeven beschouwen in plaats van een verandering?
LaCosaNostra
-
- 167 berichten
- 42 stemmen
Hij hoort op 1, Shawshank is een erg mooie film, maar hoort lager. Ook lager dan Godfather part 2, Pulp Fiction, Green Mile, Goodfellas en The Good, The Bad, The Ugly. Jammer genoeg is niet iedereen er mee eens, en geven veel mensen een meester werk 0,5 sterren, wat onmogelijk is.
darkjaap
-
- 926 berichten
- 535 stemmen
tja .. dr zijn mensen die al een 0,5 geven als er geen bloed doodslag en martelingen in voorkomen die alleen films als saw en hostel 5 * geven 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Italiaanse drie uur durende familiekroniek vs recente Aoyama met Tadanobu en Odagiri (eindelijk ?!) in de hoofdrollen ...
Toch op punten voor Visconti hoor! Maar Asano doet zijn best (Odagiri wat minder). Aoyama intrigeert wel, maar ja 't is geen Visconti...
Mag ik erbij zijn als dat been eraf gaat? 
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12870 stemmen
Veel zal Aoyama in ieder geval niet moeten presteren om beter te doen dan Visconti. En dat been hou ik lekker bij, wacht wel op de downloadbare versie 
veron35
-
- 4768 berichten
- 0 stemmen
Ik vind eigenlijk dat Seven uit de top tien moet en Goodfellas er in. Ik zie dat hij al 1 plaats gezakt is gisteren. 
darkjaap
-
- 926 berichten
- 535 stemmen
Idd Se7en is goed.. Maar behoort niet tot de top 10 eerder een nr 25 plaats ofso.. Terwijl ik ook vind dat American History X ook wel erg hoog staat had eerder verwacht dat hij op een nr 30 zou staan ofso.. btw die andere film van Norton 25th hour staat naar mijn mening veels te laag. Moet echt een plek verdienen onder plaats nr 50 net als de lion king
prachtige anime film die ook echt op een plaats 100 moet staan. Over de top 10 ben ik wel tevreden behalve dan dat The shawshawk redemption een onterechte nr 1 is want die plek is toch voor The godfather. en vind ik wat ik al zij dat se7en wel uit de top 10 mag.. 
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Blade Runner moet i.i.g. omhoog in die lijst.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Hmm The Green Mile staat veelste hoog die vind ik meer op plaatsje 94 ofzo.En van mij mag Hooligans er snel uit The shawshawk redemption is inderdaad een onterechte 1
darkjaap
-
- 926 berichten
- 535 stemmen
idd is hooligans een onterechte top250 titel die er idd wel uitmag.. de green mile btw vind ik dan wel weer dat die in de top 10 mag blijven maarja smaken verschillen 
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2791 stemmen
Ik erger mij vooral aan de Bollywood films die verschrikkelijk hoog in de tiplijsten staan. Ik vind het zonde aan de lijst, die verder van vrij hoge kwaliteit is. Dit komt vooral omdat een select aantal gebruikers 5* stemt. De andere gebruikers krijgen geen kans om hier op te stemmen, omdat de films zelden ergens te vinden zijn. En ja, ik heb weleens Bollywood films gezien, maar het beviel mij totaal niet. Ik weet niet hoeveel er precies instaan, maar ik zie er al zeker 5 in de top 20.
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12870 stemmen
En die andere 15 zijn klassiekers. Over ergerlijk gesproken 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat is volslagen onzin, staan vooral minder bekende films in. Niet elke film van voor 2000 die hoog scoort is direct een klassieker. Onontdekte meesterwerkjes wellicht, maar zeker geen klassiekers.
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2791 stemmen
Het gaat mij ook niet om die andere 15, die er om verschillende redenen instaan. Het gaat specifiek om die 5, die naar mijn mening wellicht te hoog staan genoteerd. En vergeet niet dat ze jouw Aziatische favorieten uit de lijst houden.
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12870 stemmen
Wellicht staat voor mij 90% van de tiplijst te hoog genoteerd. Vind die lijst al veel langer gebrekkig. In dat opzicht vind ik die Bollywood films een verademing, aangezien ze nog wat variatie in de lijst brengen.
darkjaap
-
- 926 berichten
- 535 stemmen
nu ik de butterfly effect gister gezien heb vind k dat hij dat hij wel erg hoog staat.. zou eerder op plaats boven nr 210 ofso verwacht hebben. Ook zoals ik zie kunnen we over 2 jaar 300 verwachten... waaar gaat het heen met de filmwereld !!!! 
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Mijn God, deze Donnie Darko wannabe staat hoger in de lijst dan The Deer Hunter en Psycho. :{
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12870 stemmen
Ook schandalig dat Donnie Darko en The Deer Hunter erin staan!
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Donnie Darko had van mij wel wat lager mogen staan, maar The Deer Hunter is een prima film. Deze film daarentegen hoort helemaal niet in deze lijst thuis, maar als onderzetter op je koffietafel.
Martin Van K
-
- 9050 berichten
- 4555 stemmen
een beetje vreemd zicht nu in de tip 150. De drie delen van Ningen no Joken staan broederlijk naast elkaar bovenaan de top.
deLeeuw
-
- 678 berichten
- 1945 stemmen
Bij Butterfly Effect, The (2004):
Te hoog gewaardeerd? Jouw cijfer verhoogt de gemiddelde nog meer..
Ik vind hem een 4 waard. En de film zal ook een 4 gemiddeld moeten hebben.
Maar zoals ANIME misschien al zei, het gaat mij over de plaats in de top 250.
Er zijn veel verschillende films die 5 sterren verdienen; van de 47.772 films op deze site geloof ik ook echt wel dat er op z'n minst 250 klasse-films tussen zitten (ofwel 5 sterren-films)
Deze film hoort er echter NIET in thuis.. (want hij verdiend naar mijn mening een 4.0)
(Zelfs de top 10, in de top 250, is te laag gewaardeerd, alleen er zijn nu eenmaal mensen die deze films een 0,5 geven omdat ze een andere film liever bovenaan hebben staan, dat is wel jammer..)