- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Ach als je ons zag voetballen tegen Palmeiras en AZ was dat huilen met de pet op. Vergeleken met die wedstrijden was de eerste helft gewoon goed. Tel daarbij op dat we gewoon met een B-team stonden (5 basisspelers gebleseerd) inclusief Imbecilio, Blind, Anita en Enoh. Dan leg ik de lat ook lager
En zeker in een kolkende Kuip.
Hou nog toch eens op met al die excuses.
Zelfs een niet fitte Guidetti scoort driemaal. 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ook niet echt, vooral veel breed en terug weer. Zoals altijd. Anita kwam er een keer doorheen met een individuele actie, Ebecilio door een fout achterin en Sulemani na een lange bal. Voetballend werd er wederom niks gecreëerd. Maar ook Frank zal dit was wel weer het toonbeeld van dominantie vinden.
Het voetbal is bagger, maar De Boer kan er ook geen betere spelers bij toveren en om zijn eigen voetballers openlijk af te vallen heeft ook geen zin.
Het huidige spel van Ajax is gewoon het niveau van de selectie.
Ik zie trouwens veel "
" voor Vlaar, maar dat was één van de slechtste spelers op het veld vandaag.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Ik denk dat die
voor Vlaar vooral bedoelt is vanwege zijn "toespraak" na afloop.
Speelde overigens degelijk. Heeft weinig weggeven (Ajax heeft geen kans gehad in de 2e helft) en was in de passing/opbouw ook redelijk. In de eerste helft anticipeerde hij niet goed op de dreiging van Ajax.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1229 stemmen
Niemand kijkt Arsenal? Buigen gewoon een 0-2 om naar 3-2
Eye of the needle 
Van Persie 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Die goal van Eriksen mag je Vlaar wel zwaar aanrekenen. Maakte maar liefst twee cruciale fouten in die situaties. Twee keer in moeten grijpen, en het twee keer niet doen. Dikke fail. Om het dan nog niet te hebben over de zwakke ingrepen van hem die gelukkig geen schade veroorzaakten.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik vind Vlaar sowieso erg matig. Feyenoord is echt zijn top, meer zit er niet in voor zijn carriere. En ik denk dat Feyenoord hem ook nog wel eens wissel gaat zetten als er wat geld beschikbaar komt of er een goede uit de jeugd doorbreekt. Vlaar is traag en mist voetbalintelligentie.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Vlaar is sinds zijn blessure niet meer de oude. Staat inderdaad al een tijd stil. Hoop toch dat Koeman m een stapje vooruit kan helpen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik vind Vlaar sowieso erg matig. Feyenoord is echt zijn top, meer zit er niet in voor zijn carriere. En ik denk dat Feyenoord hem ook nog wel eens wissel gaat zetten als er wat geld beschikbaar komt of er een goede uit de jeugd doorbreekt. Vlaar is traag en mist voetbalintelligentie.
Eens, maar ook de inzet is er niet, juist waar hij zovaak op hamert. Wat mij betreft mag de verdediging zo worden:
Janmaat (het moet maar) - De Vrij - Kongolo - Nelom
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Was die 4-2 trouwens buitenspel, weet iemand dat? Dacht het wel toen ie gemaakt werd, maar heb daarna tijdens de wedstrijd zelf geen herhaling gezien die uitsluitsel gaf.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
In mijn ogen wel, wel randje. Oordeel zelf nog even (bij 5:00).
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
De Jong is toch wel een 'killer' hoor in de 16 (slim van McLaren om zijn voorkeur zo duidelijk uit te spreken en het te vertalen naar posities) en het leek wel of John vleugels had, topduo.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Die goal van Eriksen mag je Vlaar wel zwaar aanrekenen. Maakte maar liefst twee cruciale fouten in die situaties. Twee keer in moeten grijpen, en het twee keer niet doen. Dikke fail. Om het dan nog niet te hebben over de zwakke ingrepen van hem die gelukkig geen schade veroorzaakten.
Klopt (dacht ook dat ik dat tussen haakjes had gezet - blijkbaar niet) Daarnaast ook slap opgetreden bij die doorbraak van Anita. Daarna heeft hij zich wel goed hersteld.
Feyenoord is inderdaad zijn top. Toch is hij vrij belangrijk voor dit Feyenoord. Geen geboren leider, maar wel één van de weinige speler met licht leidingevende capaciteiten. Zet zo'n Kongolo naast de Vrij neer, en de organisatie is weg.
@ Reinbo: denk niet dat zijn blessure er veel mee te maken heeft. Hij is traag en niet flexibel genoeg (draaias van een containerschip). 2 Seizoenen geleden had hij overigens wel een prima seizoen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Het voetbal is bagger, maar De Boer kan er ook geen betere spelers bij toveren en om zijn eigen voetballers openlijk af te vallen heeft ook geen zin.
Het huidige spel van Ajax is gewoon het niveau van de selectie.
Het begint allemaal met een duidelijke visie en logische beslissingen. Mensen op de juiste plek zetten, kiezen voor een bepaalde speelwijze en noem maar op. De Boer deed dit vorig jaar; een voetballer als spil van het middenveld (Anita), vroeg druk zetten en verzorgd voetbal via de vleugels (dat lukte vaak ook al niet, maar men probeerde het in ieder geval). Was de eerste rechtsback geblesseerd, dan kwam de tweede er te staan zonder verder het hele elftal door elkaar te gooien.
Dit jaar grossiert ie in verkeerde en onbegrijpelijke keuzes. Het begon al in de zomer, door Janssen aan te trekken als VM / als vervanger van De Zeeuw. Achterin vond ie het genoeg met enkel Ooijer en Blind als 'volwaardige' back-ups, terwijl eenieder kon zien dat als een van de vaste vier achterin weg zou vallen, we een groot probleem zouden hebben (want Blind en Ooijer voldoen ook niet). Daarnaast vond ie het niet nodig om op de vleugels nog iets te doen, terwijl Ozbiliz nog geen bal goed geraakt heeft in het eerste, Ebecilio al bewezen had het niveau niet aan te kunnen (vreemd genoeg kreeg ie wel een bizarre contractverlenging), Lukoki er nog niet klaar voor is en Sulejmani eigenlijk ook geen potten kan breken (statistici zullen het tegendeel prediken). Boerrigter was een goedkope gok, en die pakte goed uit. Maar dat het dun bezaaid is op de vleugels, kon ook iedereen voor dit seizoen al zien. De Boer vond het echter prima zo.
Toen al snel bleek dat Janssen op VM niet rendeerde, hield De Boer er toch stug aan vast, tot ie door blessures gedwongen werd dingen te veranderen. In plaats van zijn eigen logica te volgen, begon ie vervolgens het hele elftal door elkaar te gooien. Anita werd van VM, bankzitter, vervolgens rechtsback, toen linksback en nu weer rechtsback. De Jong was volgens De Boer een middenvelder, maar werd spits. Toen ook hij uitviel, werd middenvelder Lodeiro spits (waarom Bulykin dan halen?). Enoh werd geposteerd als VM (een cruciale positie in de optiek van De Boer), terwijl hij datgene wat De Boer wil - een voetballend Ajax - juist niet beheerst. Ebecilio werd van eerste keus derde keus (Aissati stond een tijdje hoger in de pikorde), maar mag nu weer aankloten.
Ook geeft hij zijn spelers overduidelijk de opdracht mee in te zakken tot de middenlijn alvorens druk te zetten, volledig in tegenspraak met zijn mooie praatjes in de media en datgene wat Ajax zou moeten doen (als we ergens zwak in zijn, is het verdedigen). In plaats van te werken aan vastigheden en patronen en het volgen van een visie, is De Boer dit jaar duidelijk het overzicht kwijt en weet ie zelf niet wat ie doet of moet doen. In plaats van te bouwen aan een raamwerk, waarin de namen van de poppetjes minder belangrijk zijn dan het collectieve takenpakket, is het enige wat ie doet schuiven met mensen en ze door het hele elftal slingeren.
Ondertussen wint Ajax beduidend minder dan de helft van haar officiële wedstrijden, is het spel niet om aan te zien en is geen enkele speler aantoonbaar beter geworden onder zijn bewind, maar horen we steevast na elke wedstrijd dat we een dominant Ajax hebben gezien, dat vertrouwen geeft voor de rest van het seizoen. De Boer heeft veel Ajacieden lange tijd zand in de ogen kunnen strooien met zijn mooie woorden, maar langzamerhand dringt het besef dat het allemaal behoorlijk slecht en uitzichtloos is bij veel meer supporters en voetballiefhebbers door.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat met Anita was ook weer zo'n geval en een draaias van een containerschip dek je de lading wel ja
.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Persoonlijk denk ik dat als Boilesen fit was geweest, Anita gewoon na de wissel van Janssen naar aanvallende middenvelder in oktober op het middenveld had gestaan en Enoh op de bank. Maar nu heb je gewoon geen opties bij de linksachter. Anita en Blind, waarbij Blind het ECHT niet kan, Anita een beetje.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Klopt (dacht ook dat ik dat tussen haakjes had gezet - blijkbaar niet) Daarnaast ook slap opgetreden bij die doorbraak van Anita. Daarna heeft hij zich wel goed hersteld.
Heb je ook weer gelijk in. Hij bezit dan wel weer leiderscapaciteiten, wat flink wat waard is maar puur op voetbalcapaciteiten heb je toch meer aan een Kongolo imho.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Maar nu heb je gewoon geen opties bij de linksachter. Anita en Blind, waarbij Blind het ECHT niet kan, Anita een beetje.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Persoonlijk denk ik dat als Boilesen fit was geweest, Anita gewoon na de wissel van Janssen naar aanvallende middenvelder in oktober op het middenveld had gestaan en Enoh op de bank. Maar nu heb je gewoon geen opties bij de linksachter. Anita en Blind, waarbij Blind het ECHT niet kan, Anita een beetje.
Van 15 miljoen naar "het een beetje kunnen". 
Gaat er op lijken dat je "de weddenschap" gaat verliezen over wie het verder gaat schoppen - Fer of Anita.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Heb je ook weer gelijk in. Hij bezit dan wel weer leiderscapaciteiten, wat flink wat waard is maar puur op voetbalcapaciteiten heb je toch meer aan een Kongolo imho.
Kun je nog niet veel zinnigs over zeggen, omdat hij zich nog moet bewijzen op het hoogste niveau in Nederland. Die stap is nog vrij groot. Hopelijk is hij beter dan Vlaar. 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Toch wel grappig als de nu de beelden van een feestende Vlaar ziet terwijl ie liever in een Ajax shirtje had rondgelopen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het blijft gissen maar dat komt wel goed. Ik heb Terence al vaak zien spelen en die gaat er echt wel komen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Van 15 miljoen naar "het een beetje kunnen". 
Gaat er op lijken dat je "de weddenschap" gaat verliezen over wie het verder gaat schoppen - Fer of Anita.
Je moet eens stoppen met mijn woorden steeds te vervormen, knap hinderlijk.
Ik postte eens een bericht waarbij Chelsea aan Anita dacht, bedrag wat in die tekst stond was 15 miljoen. Dat had ik niet verzonnen.
En hij is een prima speler, maar wel voor op het middenveld. Zet Anita met pakweg Lodeiro en Eriksen op het middenveld en er staat ieder geval een blok dat goed kan combineren en tikken. Nu heb je nonvoetballer Enoh en trage Theo.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Toch wel grappig als de nu de beelden van een feestende Vlaar ziet terwijl ie liever in een Ajax shirtje had rondgelopen.
Haha, het zit de AZ-supporters nog steeds diep dat hij destijds naar Feyenoord ging, zo ook mijn zwager. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hoezo dat? Fer speelt maar bij Twente en Anita bij Ajax. Fer zou toch nog flinke stappen moeten gaan maken.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Haha, het zit de AZ-supporters nog steeds diep dat hij destijds naar Feyenoord ging, zo ook mijn zwager.
Het zat ons juist diep dat ie openlijk met Ajax aan het flirten was de hele tijd. 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Je moet eens stoppen met mijn woorden steeds te vervormen, knap hinderlijk.
Ik postte eens een bericht waarbij Chelsea aan Anita dacht, bedrag wat in die tekst stond was 15 miljoen. Dat had ik niet verzonnen.
Maar je zei vervolgens dat het zo gek nog niet was. Gelukkig heb je je mening nu bijgesteld.
En hij is een prima speler, maar wel voor op het middenveld. Zet Anita met pakweg Lodeiro en Eriksen op het middenveld en er staat ieder geval een blok dat goed kan combineren en tikken. Nu heb je nonvoetballer Enoh en trage Theo.
Met een middenveld van Eriksen, Lodeiro en Anita word je enorm overlopen. Wie wil je er nog meer bijzetten?
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Het is wel een feit dat Vlaar voorheen voor Ajax was. Dan is vandaag We love you Feyenoord we do zingen best wat raar. Maar verder mag hij hoor. Dat is profvoetbal. Dost is ook voor Ajax, maar zal ook vast voor Feyenoord of PSV willen spelen.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Hoezo dat? Fer speelt maar bij Twente en Anita bij Ajax. Fer zou toch nog flinke stappen moeten gaan maken.
In Fer zie ik nog wel potentie. In Anita niet. Feitelijk is Ajax al een niveau te hoog voor hem. Fer lijkt eindelijk het vertrouwen te krijgen bij Twente.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Maar je zei vervolgens dat het zo gek nog niet was. Gelukkig heb je je mening nu bijgesteld.
Met een middenveld van Eriksen, Lodeiro en Anita word je enorm overlopen. Wie wil je er nog meer bijzetten?
Toen dat nieuws uitkwam vorig jaar stond Anita op het middenveld. Als middenvelder kan hij echt wel wat, dan is hij ook een speler a la Clasie. Maar goed, daar speelt hij dit seizoen niet.
En op zich hoef je niet overlopen te worden als je goed positiespel speelt. Zie Barcelona met hun kleine middenveld. Zeker nationaal moet je dan kunnen domineren.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
In Fer zie ik nog wel potentie. In Anita niet. Feitelijk is Ajax al een niveau te hoog voor hem. Fer lijkt eindelijk het vertrouwen te krijgen bij Twente.
Anita vind ik op zijn positie best wel goed, hij heeft alleen de pech dat ie steeds als verdediger gebruikt wordt door gebrek aan beter.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.