• 16.407 nieuwsartikelen
  • 180.183 films
  • 12.397 series
  • 34.339 seizoenen
  • 651.636 acteurs
  • 199.704 gebruikers
  • 9.421.145 stemmen

Studio Sport #4

zoeken in:

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

De Jong krijgt altijd wel een gele kaart, hij is wel goed maar dat is echt een groot minpunt van hem. Ook Van Persie viel tegen met zijn gele kaart.

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

the new guy schreef:

Wellicht sla ik wat door; 4 0

Ik geloof ook wel dat ze winnen maar ik vind 4-0 overdreven.

Japan won van Kameroen dus dat zegt genoeg.

Ik hoop 3-0, ik gok op 2-1.

boozebelly

• 1428 berichten
  • 1925 stemmen

moviemafketel schreef:

Ik ben maar opgehouden met het woordje "inderdaad" van Genee bij te houden. Begint te duizelen.

Inderdaad, dat valt mij ook op de laatste tijd.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ik gok op 3-0, maar het kan ook zomaar 0-0 of 5-0 voor Nederland worden. Als Oranje eenmaal op dreef is...

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Alles onder de 3-0 is een afgang.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Net als Brazilië vandaag?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Yep.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik hoop dat Nederland het moeilijk krijgt maar toch net een overwinning over de streep trekt. Vooral door de hoogmoed die weer volledig hersteld is na de al onderschatting van de Denen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ze motte potverdimme gewoon die Japanners met een nulletje of 5 a 6 oprollen.

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Het zijn feiten. Het is enorm lastig meer toernooien op rij winnen met een land.

Tja. Er is nog nooit een land wereldkampioen geworden met een bondscoach die getrouwd is met iemand die Maria heet. Is allemaal gelul en significantie 0,0.

Volgens jouw redenatie heeft Griekenland een grotere kans het WK te winnen dan Spanje. Geheimpje: dat is niet zo.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Afgang is natuurlijk onzin, Brazilië was al binnen, begon eindelijk een beetje frivool te ballen en werd door felle en politiek gedreven voetballers ineens verrast. 2-1 zullen ze geen seconde van wakker liggen, de media des te meer.

Brazilië heeft gewoon de combinatie van wat een kampioen maakt, en een stugge verdediging met sterke jongens achterin en een paar gasten die met enorme snelheid en techniek ineens het verschil kunnen maken. Dat hebben ze al vaker laten zien.. dat het geen galleryplay is zoals in de jaren 60 en 70 is wat anders, ze zijn er niet slechter door geworden. Gewoon weer een topfavoriet, net zoals altijd. Heb net niet anders gezien eigenlijk.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

De afgang zit hem niet zozeer in de tegengoal, maar wel in het opstellen van 7 verdedigend ingestelde spelers tegen niet eens semiprofs maar letterlijk amateurs waardoor je als topfavoriet een uur lang geen degelijke kans weet te creëren.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Blijft een waar kippenvel moment.

ace leader

• 3343 berichten
  • 0 stemmen

Wat een doodsaaie wedstrijden vandaag. Ik heb ze alledrie gezien, maargoed..

Zaterdag Nederland - Japan, ik gok 3-0

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

De afgang zit hem niet zozeer in de tegengoal, maar wel in het opstellen van 7 verdedigend ingestelde spelers tegen niet eens semiprofs maar letterlijk amateurs waardoor je als topfavoriet een uur lang geen degelijke kans weet te creëren.

Tsja, Brazilië is op dit moment natuurlijk redelijk behoudend onder Dunga, dat is ook de kritiek van de pers. Maar op het moment dat het op belangrijke KOs aankomt zul je zien dat die tactiek ze weer ver brengt en dat het talent en de aanvalslust weer net gedoseerd op de juiste momenten wordt ingebracht. Het is een hyper-realistische aanpak, misschien wat jammer.

Toch denk ik niet dat Portugal of Ivoorkust het veel makkelijker gaan krijgen tegen N-Korea Erg taai collectief, of het nu amateurs zijn of niet. Wij zijn ook wel eens niet verder gekomen dan 1-1 tegen Egypte

rokkenjager

• 2863 berichten
  • 1704 stemmen

De Seleçao viel me eigenlijk niet tegen en ik heb sowieso volop zitten genieten van hun spel. Dunga's coachwijze verdient respect. Een meer dan prima reputatie verworven. Rijkgeschakeerd, en om in 55 wedstrijden maar 4 keer te verliezen zegt genoeg. Hij creëert een TEAM, iedereen telt en doet mee. Oké we hadden een moeizaam begin maar waren ruimschoots heer en meester op het veld. Die Koreanen kwamen nauwelijks Braziliës veld in. En tja, wat hun betreft; hetzelfde verhaal als Nederland - Denemarken. Als een coach besluit om volop te gaan verdedigen met zes man om vervolgens nog eens twee erbij toe te voegen kunnen er moeilijk vijf doelpunten vallen. Maar eerlijk is eerlijk, Koreanen boden weerstand.

En dan komen we bij de tweede helft. Direct lijkt het er op dat er elk moment doelpunten kunnen vallen en tien minuten later maakt één van de beste rechtsback ter wereld een schitterende doelpunt. En de emoties liepen weer hoog op bij Maicon. Ook zal niemand ontkennen dat Brazilië op en top de betere ploeg was en dat we na alweder een heerlijke doelpunt meer doelpunten verdienden. En wat krijg je dan in de 89ste minuut. Totaal onverdiend een doelpunt, ook deels te verwijten aan César en Silva trouwens.

Even terug komen op 'n paar spelers. Kaká was niet teleurstellend. Kaká was niet matig. Kaká was door en door slecht! Waar is de genialiteit op het gebied van de balbeheersing? Zeer merkwaardig is het overigens niet. Fabiano leek ook niet helemaal op z'n plaats en Bastos liet nagenoeg weinig zien. Anderzijds schitterde Robinho. Spontaniteit, doorzettingsvermogen en techniek waren hem niet vreemd. Zijn korte terugkeer naar Santos heeft hem goedgedaan.

Ik ben al met al tevreden over het spel dat Brazilië liet zien en ben er vrij zeker van dat ze werkelijk gaan schitteren dit WK.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Gefelicteerd Rokkenjager. Ik was er niet zo kapot van maar degelijk was het zeker. Maar ik zie Brazilie dan ook niet regelmatig voetballen. Maar mis je geen creatieve speler a la Dinho?

Stephan

• 7901 berichten
  • 1391 stemmen

Kan aan mij liggen maar ik heb meer genoten van de weerstand, de brutaliteit en de meerdere prima opgebouwde aanvallen van de Noord Koreanen dan van het samba voetbal van de Brazilianen.

De doelpunten waren allemaal van hoog niveau maar gek genoeg juichte ik enkel bij de laatste.

Zal wel te maken hebben met het underdog gevoel.

Stel je toch eens voor... je leven lang onder het juk van je regering, geen luxe, een verkapt wereldbeeld. Je familie uiteraard apetrots maar niet eens mee kunnen en waarschijnlijk niet eens kunnen kijken. Een handvol acteurs op de tribune.

En het dan ineens moeten opnemen tegen de nummer 1 van de wereld. En dan verdorie nog een prima pot neerleggen.... De druk die die gasten moeten voelen (denk eens aan de coach). Na de eerste goede aanval steekt die man (die wellicht naar een werkkamp verdwijnt als ze niet door de eerste ronde komen) ook nog zijn duim naar zijn spelers op.

Nee... mijn sympathie ging geheel naar die mannen in het rood.

Overigens: Interessant om te zien

rokkenjager

• 2863 berichten
  • 1704 stemmen

Naomi Watts schreef:

Gefelicteerd Rokkenjager

Dank.

Maar mis je geen creatieve speler a la Dinho?

Uiteraad! Je moest eens bij mij thuis zijn toen ik het nieuws las dat hij niet geselecteerd is voor de elftal, mijn enige verwijt richting Dunga in feite. En R9 natuurlijk Maar de kans dat hij zou worden geselecteerd was allicht nihil.

Stephan

• 7901 berichten
  • 1391 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik hoop dat Nederland het moeilijk krijgt maar toch net een overwinning over de streep trekt. Vooral door de hoogmoed die weer volledig hersteld is na de al onderschatting van de Denen.

Ik denk dat de Cruijff uitspraak hier (wat aangepast) geheel tot z'n recht komt. "De Denen kunnen niet van je winnen maar je kunt wel van ze verliezen."

Nederland voetbalde tegen zichzelf ipv tegen Denemarken. Ik voorspel een heel ander spel bij de volgende wedstrijd. En dat heeft niets met de tegenstander te maken.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Lakers-Celtics . Ongelooflijk, de celtics moeten zich nog wel heel veel verbeteren. 51-31 bij half time. Wel fantastische slams gezien van Brown en Farmar.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

happie schreef:

Lakers-Celtics . Ongelooflijk, de celtics moeten zich nog wel heel veel verbeteren. 51-31 bij half time. Wel fantastische slams gezien van Brown en Farmar.

Ze lijken gebukt te gaan onder de druk. Ik hoop dat ze dit rechttrekken in game 7 maar nu met de toestand van Perkins weet ik het ook niet. het zal toch niet dat The Lakers het toch weer gaat doen?

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Nou, Brazilie viel me toch nog mee. Prrrrrachtige goal van de beste rechtsback ever.

Alleen jammer van die ene tegengoal, voor mn pool dan.

Maar goed, degelijke overwinning. Typisch Braziliaans zullen we maar zeggen.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Pagina 555; WK-sluts

Naomi, wat ben je ons geweldig aan het pleasen man. Zo begin ik mn dag goed.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Tja.. ik vind het echt wel jammer, de man was zo'n grote voetballer.

Maar nu teert hij op rancune, zo lijkt het wel. Iedereen ziet dat Bommel op het moment onmisbaar is, dat ziet hij ook heus wel. Ik dacht altijd dat het een grote persoonlijkheid was, maar grote persoonlijkheden durven ook dingen toe te geven wat ze fout hebben gedaan.

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

Don Dijk schreef:

Tja.. ik vind het echt wel jammer, de man was zo'n grote voetballer.

Correctie: grote spits. Per definitie slechte voetballers (en slechte coaches: ik ken maar één spits die ooit topcoach is geworden!).

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Lees vanmorgen in de krant dat Van Basten bij Sport 1 zei dat Van Bommel afgelopen maandag de beste man op het veld was.

Bovendien is dat sowieso al een oud bericht wat Erwinner post.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Erwinner schreef:

AD Oranje - Van Basten zou met Elia spelen en niet Van Bommel (490292)

Het ergste is van Bommel eruit.

Het meest domme is nog dat hij de geblesseerde Robben opstelt....

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

Don Dijk schreef:

Spitsen zijn slechte voetballers, dat weet je toch? Rijkaard kon je b.v. op iedere plek in het veld zetten en hij haalde overal een dikke voldoende. Zet spits type Van Basten laatste man en je krijgt een dikke nederlaag.

Spitsen zijn taktisch ook nog eens slecht (ego's!). Noem mij maar eens tien succesvolle topcoaches die ooit centrumspits zijn geweest zoals van Basten? Ik weet er maar één: Rinus Michels.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.