MENU

2,80

Actie / Drama

geregisseerd door Carl Rinsch
met Keanu Reeves, Hiroyuki Sanada en Kô Shibasaki

Een gezelschap van ronin - verbannen samoerai zonder meester - probeert de eer te herstellen door wraak te nemen op de verraderlijke Lord Kira, die verantwoordelijk was voor de dood van hun meester. Kai is het getroebleerde lid van het gezelschap, die in twijfel wordt getrokken door de overige leden. Dat wordt alleen maar erger wanneer hij verliefd wordt op Mika, de dochter van hun gevallen meester. Hierbij wordt de moed en trouw van de ronin jegens elkaar danig op de proef gesteld.

Vanaf 30 juli te koop op dvd en blu-ray

avatar van JacoBaco
geplaatst op 23 juli 2014, 15:31 uur, permalink
Erg leuke film dit... Begrijp ook echt niet dat mensen commentaar leveren op bijvoorbeeld een kapsel en kleding! Hoe realistisch wil je het hebben dan? Natuurlijk, we kunnen allemaal gaan zeuren over de veeeel te witten tanden in de aankomende Hercules film. En wie zegt dat Leonidas in 300 zulke mooie witte tanden had? En zo zijn er nog 50 voorbeelden. In mijn ogen zinloos mierenneuken. Maar ja, wie ben ik!

avatar van Gerlof1378
geplaatst op 24 juli 2014, 13:40 uur, permalink
Leuke film voor een keer, en dan snel weer vergeten. Wie bekend is met het verhaal van 47 Ronin, weet dat er geen monsters, heksen en draken inzitten. Best jammer want ik dacht zelf dus dat ze het
bij het originele verhaal zouden houden. Daar in tegen zag het er visueel wel goed uit, vooral de setting ziet er mooi uit. En met Keanu Reeves in de hoofdrol slaan ze de plank volledig mis, vind hem goed in Speed maar hier speelt hij weer erg zoutloos. Mijn conclusie is, als de makers het verhaal origineel hadden gehoud en een andere hoofdrolspeler hadden gecast, had deze film waarschijnlijk veel beter uitgepakt.

geplaatst op 24 juli 2014, 23:01 uur, permalink
De film had zeker het potentieel om iets mooi uit te werken. Het klassieke verhaal van de 47 Ronin, met als extra Keanu Reeves als half demon. Maar helaas hebben ze net dat extra potentieel zeer slecht uitgewerkt, waardoor de hele film vrij zwak overkomt. Hier had veel meer ingezeten. Jammer.

avatar van milan90

geplaatst op 29 juli 2014, 23:40 uur, permalink
Onverwacht een mooie film zitten kijken. Tikje Amerikaans voor een klassiek samurai verhaal. Er is veel besteed aan de kostuums, decor en de inhoud van fantasie, legende en geschiedenis. Ergens deed de film me wel denken aan Chinese ghost story en Cowboys & Angels.