MENU

2,81

Actie / Drama

geregisseerd door Carl Rinsch
met Keanu Reeves, Hiroyuki Sanada en Kô Shibasaki

Een gezelschap van ronin - verbannen samoerai zonder meester - probeert de eer te herstellen door wraak te nemen op de verraderlijke Lord Kira, die verantwoordelijk was voor de dood van hun meester. Kai is het getroebleerde lid van het gezelschap, die in twijfel wordt getrokken door de overige leden. Dat wordt alleen maar erger wanneer hij verliefd wordt op Mika, de dochter van hun gevallen meester. Hierbij wordt de moed en trouw van de ronin jegens elkaar danig op de proef gesteld.

avatar van JacoBaco
geplaatst op 23 juli 2014, 15:31 uur, permalink
Erg leuke film dit... Begrijp ook echt niet dat mensen commentaar leveren op bijvoorbeeld een kapsel en kleding! Hoe realistisch wil je het hebben dan? Natuurlijk, we kunnen allemaal gaan zeuren over de veeeel te witten tanden in de aankomende Hercules film. En wie zegt dat Leonidas in 300 zulke mooie witte tanden had? En zo zijn er nog 50 voorbeelden. In mijn ogen zinloos mierenneuken. Maar ja, wie ben ik!

avatar van Gerlof1378
geplaatst op 24 juli 2014, 13:40 uur, permalink
Leuke film voor een keer, en dan snel weer vergeten. Wie bekend is met het verhaal van 47 Ronin, weet dat er geen monsters, heksen en draken inzitten. Best jammer want ik dacht zelf dus dat ze het
bij het originele verhaal zouden houden. Daar in tegen zag het er visueel wel goed uit, vooral de setting ziet er mooi uit. En met Keanu Reeves in de hoofdrol slaan ze de plank volledig mis, vind hem goed in Speed maar hier speelt hij weer erg zoutloos. Mijn conclusie is, als de makers het verhaal origineel hadden gehoud en een andere hoofdrolspeler hadden gecast, had deze film waarschijnlijk veel beter uitgepakt.

geplaatst op 24 juli 2014, 23:01 uur, permalink
De film had zeker het potentieel om iets mooi uit te werken. Het klassieke verhaal van de 47 Ronin, met als extra Keanu Reeves als half demon. Maar helaas hebben ze net dat extra potentieel zeer slecht uitgewerkt, waardoor de hele film vrij zwak overkomt. Hier had veel meer ingezeten. Jammer.

avatar van milan90

geplaatst op 29 juli 2014, 23:40 uur, permalink
Onverwacht een mooie film zitten kijken. Tikje Amerikaans voor een klassiek samurai verhaal. Er is veel besteed aan de kostuums, decor en de inhoud van fantasie, legende en geschiedenis. Ergens deed de film me wel denken aan Chinese ghost story en Cowboys & Angels.

avatar van Hauer_Paul
geplaatst op 3 augustus 2014, 7:46 uur, permalink
Ik ben heel eerlijk. Toen ik de film voor het eerst keek vond ik er weinig aan, maar ik had ook de verkeerde verwachtingen. Ik heb de film gisteren een herkansing gegeven en ik vind deze echt een stuk beter! Mooi en klassiek verhaal, authentieke decors en kostuums en mooie special effects. Het is nog steeds geen top 10 materiaal, maar 47 Ronin is zeker de moeite waard om een keer te kijken.

avatar van Elineloves
geplaatst op 10 augustus 2014, 16:25 uur, permalink
Lange zit. Een niet al te boeiende zit voor mij. Een verhaal over eer en wraak. Een hoofdrolspeler die zijn beste tijd duidelijk gehad heeft. Met tegenzin lijkt hij in deze film te spelen. Ik weet weinig over Ronin, zeg maar niks eigenlijk, en door deze film ben ik ook niet veel wijzer geworden behalve een cliché verloop en een liefdesverhaal dat niet werkt. Het is zo....veramerikaanst. (
) waarom spreekt echt iedereen Engels?

De film wil nergens echt uitschieten, ookal is het visueel wel aardig. Die heks deed me ook weinig en van spanningsopbouw hadden ze ook geen kaas gegeten. Het voelt zo tam aan allemaal. Maar goed, wat weet ik er nou van? Ik ben een vrouw, niet bekend met het verhaal, genre ligt me niet echt, dus ik kan louter spreken over mijn filmbelevenis. En dat was helaas niet al te best, het wist me onvoldoende mee te voeren in het verhaal en was met vlagen tamelijk saai.

avatar van Mai*
geplaatst op 16 augustus 2014, 15:21 uur, permalink
Kon mijn aandacht niet er bij houden. Te lang dradig. +1 voor de moeite van de vechttechnieken.

geplaatst op 22 augustus 2014, 12:18 uur, permalink
Jammer van de monsters en draken Manga style. Die hadden wat mij betreft geen toegevoegde waard.

geplaatst op 24 augustus 2014, 12:11 uur, permalink
Dit was niet best..."47 boring" zou een betere titel zijn.

Het is in beginsel een prima verhaal, het komt er door een enorm matige uitwerking alleen totaal niet uit. Alleen in de allerlaatste scene komt de potentie van de film eindelijk tot zijn recht en wordt duidelijk hoe krachtig de film had kunnen zijn.

Jammer alleen dat we van tevoren 1 uur en 3 kwartier zouteloze dertien-in-een-dozijn PG-13 actie voorgeschoteld krijgen, waarbij echt zo ongeveer alles mis gaat.

Het ergste zijn daarbij ongetwijfeld de performances. Reeves is nog houteriger dan anders, en dit in combinatie met de slaapverwekkende dialogen en de Japanse kast die duidelijk moeite heeft met de Engelse teksten maakt het allemaal een enorm stroeve bedoening. De humor ontbreekt ook bijna totaal.

Zeker gezien het budget vond ik het er ook allemaal niet al te briljant uitzien. Zowel qua kostuums als qua CGI heb ik veel en veel beter gezien.

De actie heeft dan nog wel zijn momenten, maar is ook niet heel opzienbarend. Het is kijkbaar maar daar is het mee gezegd.

En zo sleept de film zich bijna 2 uur lang van cliche naar cliche, zich ondertussen afvragend of het nu een serieus drama of een blockbuster wil zijn. Voor een drama is het uiteindelijk veel te vlak (en zit er veel te veel onzin in), voor een goede blockbuster missen de vaart en de humor.

Het eindresultaat is een zouteloze bedoening.

geplaatst op 24 augustus 2014, 22:03 uur, permalink
Het verhaal opzich trekt me wel aan..het oude Japan, samurai, eer, wraak..wat fantasy erin..bekende acteurs..
Echter het was gewoon net niet allemaal. Dat de Engels met Japans accent wordt geproken, alla..ik kan me voorstellen dat het de toegankelijk (commercie) ten goede komt...maar komt geloofwaardihgeid niet ten goede. Kwam allemaal wat gemaakt en geforceerd over..vol clichees en geen enkele verrassing of onvoorziene plotwending, nergens ook echt spannend. Keanu Reeves vind ik op zich wel oke, maar ik vond hem hier totaal niet op zn plaats en begon me zelfs te irriteren aan hem. Het einde vond ik, hoewel ook niet echt verrassend wel aardig vandaar nog 2,5 ster

avatar van Rodger
geplaatst op 30 augustus 2014, 9:34 uur, permalink
Goed verhaal, mooie beelden.. prima vermaak...
2.5

avatar van Filmkriebel
geplaatst op 4 september 2014, 22:14 uur, permalink
Het cijfer vind ik toch wat aan de lage kant.. dit is niet van het slechtste dat ik heb gezien. Vooral visueel is het schitterend. De mengelmoes van middeleeuws Japan en een vleug fantasy werken zoals het moet. Het leunt qua sfeer zelfs vrij dicht aan tegen Aziatische soortgenoten zoals The Sorcer and the White Snake, weliswaar met een Hollywoodsausje, die me nog smaakte ook.

Het wraakverhaal is standaard, en ook de dialogen zijn van het niveau van Christophe Lambert-films. Toch is het altijd leuk als het goed gebracht is. Er valt wel wat te klagen over Keanu Reeves : wat een luie acteur is dit geworden. Zijn personage is totaal zielloos; de andere Japanse acteurs deden het veruit beter dan hijzelf en maakten dat Reeves makkelijk werd vergeten. Alles wat er nog van Reeves overschiet zijn herinneringen aan de films die hij 20 jaar geleden maakte.

avatar van galaxydriver32
geplaatst op 16 oktober 2014, 22:38 uur, permalink
Aardige film voor een keer, zelfs nog wel een beetje beter dan verwachtingen. De cast deed het prima. Het was natuurlijk voorspelbaar vanaf zo'n beetje minuut 1. Werd soms zelfs saai, weer het zelfde liedje met alle cliché's van toepassing. En toch heb ik geen spijt deze film te hebben gezien, ik was er ook helemaal in de stemming voor. Het was het kijken wel waard. Niet goed, niet slecht. Ik vind de cover wel totaal belachelijk, ik bedoel waarom staat die getatoeëerde vent erop terwijl hij echt maar iets van één zin zei? Het is natuurlijk aantrekkend bedoeld, maar vind het alsnog onzin. En natuurlijk baseer ik mijn stem daar ook niet op.

avatar van brymj
geplaatst op 17 oktober 2014, 19:05 uur, permalink
vrij achterlijke film eigenlijk, en erg misleidende poster bovendien, en uiteraard erg jammer van Keanu Reeves die er weer als een zoutzak bij loopt

geplaatst op 16 november 2014, 10:32 uur, permalink
Zeer vermakelijke film. Ik snap veel van het bovenstaande commentaar niet. Film was absoluut niet saai. Goed acteerwerk en mooie beelden

geplaatst op 21 november 2014, 20:40 uur, permalink
Goede film, zeer mooi gemaakt ook.
De speciale effecten en kostuums alleen al maken het de moeite waard om de prent eens te bekijken.
Maar ook de vertolkingen konden me wel bekoren, van de ganse cast.
Het verhaal is ook goed, maar is geen hoogvlieger, het heeft geen verrassingen in petto.
Kortom: mooi gemaakt, vooral een lust voor het oog.