MENU

Frankrijk / Thailand / Verenigde Staten / Zweden
Misdaad / Drama

geregisseerd door Nicolas Winding Refn
met Ryan Gosling, Kristin Scott Thomas en Yayaying

Julian, een Amerikaan die in Bangkok woont, is een gerespecteerde figuur in de onderwereld. Samen met zijn broer Billy baat hij een Thai boxing club uit die in feite een dekmantel is voor drugssmokkel naar Amerika. Wanneer Billy vermoord wordt, komt hun moeder Crystal uit Amerika over om het lichaam te repatriëren. Crystal zelf is het hoofd van een machtige criminele organisatie en is gewend te krijgen wat ze wil. In dit geval: de dood van haar zoon wreken. In een bloedige spiraal van woede, verraad en wraak, dwingt ze haar zoon Julian de verantwoordelijke voor Billy's dood te vinden en te vermoorden.

avatar van Kind.of.human
geplaatst op 25 februari 2014, 0:35 uur, permalink
Ik houd erg van arthouse films. Maar deze pretentieuze film kan mij absoluut niet boeien. Verstilde agressie in aziatische cultuur met blanke invloed door een (als altijd) compleet stuurse gosling, en zijn moeder die net is weggelopen uit de flinstones. Kan er helemaal niets mee. 1.5 voor de moeite.

avatar van Noodless
geplaatst op 2 maart 2014, 10:07 uur, permalink
Een typische 'love it or hate it' . Je bent ofwel helemaal in de ban van deze film ofwel is het een gedrocht. Tja, het laatste zou wat overdreven zijn want de film heeft toch heel wat pluspunten.
De film is intrigerend genoeg en heeft een paar geweldige keiharde scènes in petto. Het verhaal stelt niet veel voor want het is een pure wraakfilm met een symbolische ondertoon. Vooral het trage tempo zal menig kijkers tot een negatieve beoordeling uitlokken. Maar ik kon die stiltes, het trage tempo , het camerawerk en de sfeer wel smaken. Heel wat knappe shots die een bijdrage geven tot een speciale eigenzinnige sfeer. Liet me soms denken aan Twin Peaks. Daarenboven zeker een vermelding van de goede soundtrack, behalve de Thaïse deuntjes dan. Helaas heeft de film uiteindelijk te weinig inhoud en weet het verhaal je niet op het puntje van je stoel te houden. Daarvoor mist het verhaal vooral spanning. Het acteerwerk was hier niet zo opvallend. Niet storend, maar ook niet top. 7/10

avatar van Meerkerkertje
geplaatst op 5 maart 2014, 19:31 uur, permalink
I LOVE IT

Geweldig kleurenspel topgeluid en een prachtig sfeertje,verhaal had iets meer inhoud kunnen hebben
Voor de acteurs ook niks anders dan lof

avatar van spinner
geplaatst op 6 maart 2014, 20:32 uur, permalink
Helemaal niet mijn soort film. Het was ook al weer even geleden dat ik een film al na een kwartiertje heb afgezet. Zonde van mijn tijd.

geplaatst op 6 maart 2014, 21:30 uur, permalink
spinner schreef:

15 minuten is echt te weinig om te stemmen

('vind ik' zou ik erbij kunnen zetten, maar ik denk dat de meerderheid dat wel vindt)

avatar van spinner
geplaatst op 6 maart 2014, 23:24 uur, permalink

geplaatst op 6 maart 2014, 23:37 uur, permalink
15 minuten is echt te weinig om te stemmen

avatar van NYSe
geplaatst op 7 maart 2014, 7:39 uur, permalink
Helemaal niet zijn soort film. Het was ook al weer even geleden dat hij een film al na een kwartiertje heeft afgezet. Zonde van zijn tijd.

avatar van Naomi Watts
geplaatst op 7 maart 2014, 7:50 uur, permalink
Mjah. Een film kan in veel gevallen niet representatief zijn voor de gehele film maar de eerste 15 minuten van OGF toont wel wat je gaat krijgen over de hele speelduur. OGF laat de film afzetten en geeft hiervoor de enige juiste beordeling. Lijkt me geen probleem, snap ook nooit zo waarom velen hun criteria tot wanneer stemmen en wanneer niet opdringen aan anderen (er is hiervoor geen regelgeving op mm dus ja). Ik doe het ook nooit, puur uit principe maar als iemand anders dat wil doen is dat zijn goed recht.

geplaatst op 7 maart 2014, 10:59 uur, permalink
Tja Naomi. Als het voorgerecht in een restaurant niet super is maar het hoofdgerecht en nagerecht juist verbluffend zijn, kun jij dan een zinnig oordeel geven over het restaurant wanneer je er na het voorgerecht er al uit stapt?

Ik heb eerder al aangegeven:

Voor de rest begrijp ik best dat iemand dit als een gedrocht wil beoordelen. Het is een "love it or hate it" film en dat heb je na 10 minuten wel door

dus ben ik het met je stelling eens maar de stelling is van pas wanneer je de gehele film hebt gezien (anders weet je het niet). Maar net als jij breng ik geen stem uit wanneer ik maar een klein gedeelte heb bekeken. Er zijn zat voorbeelden van films die pas na een dikke half uur loskomen en juweeltjes zijn. Maar goed, geen duidelijke regels dus ga zeker geen zwaar bezwaar voeren. Maar ergens op stemmen doe je pas wanneer je de totaliteit hebt gezien imho!

avatar van Naomi Watts
geplaatst op 7 maart 2014, 11:16 uur, permalink
Dat ben ik met je eens hoor, het geeft inderdaad wel het meest representatieve beeld. Ik kan me geen film heugen die ik afgezet heb.

Als het voorgerecht niet om te vreten is verwacht ik niet dat het bij het hoofdgerecht zoveel anders zal zijn

geplaatst op 7 maart 2014, 12:05 uur, permalink
Nou ik zet wel eens een film af en zet die dan in de koelkast om later weer eens te proberen. The Conjuring was zo'n voorbeeld, na drie maal proberen pas uitgezien. Ook gooi ik er wel films uit om ze gewoon te vergeten maar dan komt er geen stem. Enfin, ieder zijn meug.

Ik denk dat er meer zijn die films niet uitkijken maar wel stemmen en dat kun je niet tegen zijn, het enige is om het moraal aan te spreken. En ja ben ook niet van de politie dus.................... Toch vind ik het jammer en in mijn ogen niet kunnen. Heb ik bij deze vermeld en zal me er in rusten.

geplaatst op 7 maart 2014, 14:00 uur, permalink
Left4Dead schreef:

Me too. Weinig keus

avatar van Roger Thornhill
geplaatst op 7 maart 2014, 16:24 uur, permalink
Mooie plaatjes, betekenisvolle blikken, lang uitgerekte shots, Aziatische stadslichtjes, onder sfeermuziek verstopte dialogen, karaokekitsch zij aan zij met extreem gestileerd extreem geweld, slow-motions begeleid door synthesizers en kerkorgels, Goslings als acteerwerk vermomde pokerface – welkom bij de nieuwe kleren van de keizer. Alleen Ma Baker dreigt nog even wat leven in de brouwerij te brengen, maar haar rol is zó theatraal vormgegeven dat zelfs Kristin Scott-Thomas in de campsoep verzuipt.
        Je zou het ook "a brilliant, beautiful fever dream filled with gorgeous imagery and brutal violence" kunnen noemen, zoals Daryl Loomis in zijn weloverwogen recensie op dvdverdict.com, en dan zou je er misschien niet eens zo heel veel naast zitten, en wellicht gaat deze film in mijn herinnering nog wel beter worden, maar zoals het er nú voorstaat doet hij me helemaal niets.

avatar van Moddermonster
geplaatst op 15 maart 2014, 17:23 uur, permalink
Er is maar weinig wat ik in deze film kan waarderen. Plot voorspelbaar, van acteren is nauwelijks sprake (je ziet alleen pokerfaces), veel te lange stiltes op het verkeerde moment. Wat een prutswerk eigenlijk.

avatar van DwarreI
geplaatst op 16 maart 2014, 5:55 uur, permalink
Foei, wat een gedrocht.

avatar van qwertzu
geplaatst op 4 april 2014, 10:20 uur, permalink
Nou ik heb hem bijna afgekeken, ben het laatste kwartier achter de computer gekropen terwijl mijn man nog verder keek, dus met een half oog afgekeken, maar kon er ook werkelijk niets goeds aan ontdekken, vreselijke film! zonde van mijn tijd, had hem beter ook na een kwartier uit kunnen zetten. Al snap ik wel wat jullie bedoelen, 15 minuten is wel wat kort om een film te beoordelen!

geplaatst op 4 april 2014, 12:12 uur, permalink
qwertzu schreef:

Kon je man er wel wat mee?

avatar van qwertzu
geplaatst op 6 april 2014, 0:23 uur, permalink
Nee ook niet echt, maar die hoopte denk ik nog steeds tegen beter weten in dat het wat werd

geplaatst op 11 april 2014, 22:09 uur, permalink
Wat een tegenvaller