MENU

Jack the Giant Slayer (2013)

Alternatieve titel: Jack the Giant Killer

3,09

Fantasy / Avontuur

geregisseerd door Bryan Singer
met Ewan McGregor, Nicholas Hoult en Stanley Tucci

De film vertelt het verhaal van een eeuwenoude oorlog die opnieuw oplaait wanneer een jonge boerenknecht onbewust een poort opent tussen onze wereld en die van een angstaanjagend ras van reuzen. Als de reuzen weer voor het eerst in deze eeuw worden losgelaten op Aarde streven ze er naar om het land terug te winnen wat ze ooit hebben verloren. Jack probeert hier met gevaar voor eigen leven een stokje voor te steken. Vechtend voor een koninkrijk, de bevolking, en de liefde van een dappere prinses komt hij oog in oog te staan met de niet te stuiten krijgers, waarvan hij dacht dat ze alleen in legendes voorkwamen. Nu heeft hij de kans om zelf een legende te worden.

avatar van Marvinleeaday
geplaatst op 15 augustus 2013, 8:23 uur, permalink
Leuke fantasy/avonturenfilm. Het aloude sprookje in een nieuwe jas erg leuk bedacht en uitgevoerd. Verveelt geen moment, hoewel er wel wat puntjes zijn dat je denkt, "hoe kan dit".

avatar van roeman
geplaatst op 24 augustus 2013, 20:03 uur, permalink
Ontzettend leuke film, heeft geen pretentie om de Oscar te halen, maar doet precies wat zo'n soort films hoort te doen, vermaken. En we hebben ons 115 min uitstekend vermaakt. Mooie beelden, aardige grapjes, lelijke reuzen en een mooie prinses en een knappe held.
En de plotgaten en de foutjes vergeten we maar snel want we hebben ons Vermaakt met een hoofdletter V, zonder hoofdbrekers of moeilijke ingewikkelde dialogen, of plottwisten die je nog tot 3 weken na het kijken je wenkbrauwen laat optrekken. Gewoon een goede kijk op een avontuurlijk sprookje.
3.5* heeft de film echt wel verdient.
:W

geplaatst op 28 augustus 2013, 10:54 uur, permalink
We hebben van deze film genoten! Het is een sprookje, je moet het allemaal niet te serieus nemen. Heel mooi gemaakt, deze moet je gezien hebben.

geplaatst op 16 september 2013, 21:31 uur, permalink
Deze eens geprobeerd en het was een leuke familiefilm. 'k had niet echt verwachtingen bij deze film, maar hij keek wel leuk weg. Het bekende verhaal, maar toch weer iets anders.
Wel heel wat bekend volk in deze film en deden het niet slecht.
Verder zag het er wel goed uit.
Tja uitstekend kijkvoer als je niet te veel wil nadenken.

avatar van DonOswaldo
geplaatst op 19 september 2013, 5:55 uur, permalink
Aardig. Ziet er prima uit en vermaakt wel stabiel maar stijgt haast nergens uit tot een hoger niveau, de oninteressante personages en de ook niet al te interessante uitwerking van het verhaal komen dit niet ten goede. Uiteindelijk wel een avontuurtje waar ik in mee kon gaan en me mee kon vermaken, maar het moet toch beter kunnen voor een sprookje waar ik vroeger érg van genoot. Het kon epischer, leuker, inventiever, maar helaas.

Kleine 3,5*

avatar van mjk87
geplaatst op 23 september 2013, 13:27 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Vermakelijk, maar meer niet. Het duurt even voor de film op gang komt door een nogal lange introductie, die feitelijk geheel overbodig is. De personages zijn zo cliché en nog dunner dan bordkarton dat je je kan afvragen waarom ze zulk een introductie nodig hadden. Maar langzaamaan komt dan steeds meer tempo in de film en wordt de vermakelijkheidsfactor steeds hoger. De keurige verdeling in drie akten werkt ook wel mee, en het einde van de film dat zich na 80 minuten al ineens laat aandienen (zo voelt het wel althans) is best verfrissend, al weet je dat er nog vanalles komen gaat.

De actie ziet er verder netjes verzorgd uit zonder te ver over the top te gaan of kapotgemaakt door een hypermontage (leest u mee, Michael Bay?). Hoult is een redelijke protagonist met een nogal sullig hoofd en Tomlinson is het snoepje van de film, al is ze jonger dan ze lijkt overigens. De rollen worden sowieso alle aardig ingevuld met een hoofdrol voor dat kapsel van McGregor en de Pruissische snor van de generaal. Je merkt dat ze het zelf ook niet allemaal even serieus nemen (al is dat laatste shot wel een aardige wending nog). 3,0.

geplaatst op 27 september 2013, 20:43 uur, permalink
De film is duidelijk een 3D product, maar in tegenstelling tot vorige films die ik al heb gezien die voor 3D waren gemaakt zijn de beelden in 2D ook prachtig. De 3D effecten zijn niet storend, je ziet wel wanneer er echt gebruik van is gemaakt.
Trouwens de beelden zijn echt overweldigend mooi, en er is blijkbaar ook een budget over gebleven voor een redelijk scenario.
De cast is ook goed, en Ian McShane lijkt nu toch echt wel goed bezig met een tweede carrière, na het Deadwood-succes. Terwijl de man in het begin van zijn carrière enkel opdraafde in minuscule bijrollen of flops van formaat.
Ik ben dus best tevreden over deze fantasy-prent. In alle opzichten.

avatar van Zeriel
geplaatst op 14 oktober 2013, 12:56 uur, permalink
In het begin dacht ik, dit wordt niks. Want de animatie ziet er bedroevend slecht niet afgerond uit, maar dit blijkt alleen in de openingsscene te zijn.

Daarna is het gewoon een hele aardige film, met goede personages en goede vormgeving. De bijrol van Gollem als hoofd nummer 2 was wel een beetje irritant.

avatar van Rodger
geplaatst op 17 oktober 2013, 23:55 uur, permalink
Wel een leuke film, wat ik niet verwacht had.
Mooie special effects,. En leuk gemaakt,met humor, actie, en romantiek in een verhaal.
3.0..

avatar van PsychoDonkey
geplaatst op 27 oktober 2013, 18:51 uur, permalink
Leuke film, vooral als je je volume lekker hard hebt staan.

avatar van Karl van H.
geplaatst op 30 oktober 2013, 13:37 uur, permalink
Gisteravond wou ik deze film nog 2,5* geven - het is immers een niet onaardige avonturenfilm voor een loos avondje, niet meer en niet minder -, maar omdat ik er vandaag achter kwam dat ik alles aan deze film vergeten was (ik moest me zelfs heel diep afvragen of ik gisteravond überhaupt wel een film had gekeken), gaat er een halfje vanaf. Trouwens, wat zonde van dat laatste halfuur dat ze eraan geplakt hadden, want het was duidelijk dat de film voor die grote veldslag eigenlijk al afgelopen was.

geplaatst op 10 november 2013, 14:19 uur, permalink
Slechte film waar eigenlijk niets positiefs over te melden valt. Het verhaal is bekend, prima, maar zeer mager uitgewerkt. De karakters zijn eveneens erg slecht uitgewerkt en totaal niet boeiend. De special effects zien er slecht uit en waardoor de reuzen voor geen enkele spanning zorgen en de humor, voornamelijk voortkomend uit de vervelende rol van Hoult, werkt niet.

avatar van qwertzu
geplaatst op 4 januari 2014, 22:58 uur, permalink
Erg leuk filmpje!
fijne avonturen film om samen met de kinderen te kijken!
Prachtige reuzen, zo mooi gedaan!
Aanrader

geplaatst op 7 januari 2014, 23:03 uur, permalink
Erg leuke actie film. Verveelt totaal niet. Gewoon kijken met verstand op nul. Best goede special effects. Kijken dus.

geplaatst op 9 april 2014, 14:36 uur, permalink
Niet voor mij weg gelegd