MENU

Jack the Giant Slayer (2013)

Alternatieve titel: Jack the Giant Killer

3,10

Fantasy / Avontuur

geregisseerd door Bryan Singer
met Ewan McGregor, Nicholas Hoult en Stanley Tucci

De film vertelt het verhaal van een eeuwenoude oorlog die opnieuw oplaait wanneer een jonge boerenknecht onbewust een poort opent tussen onze wereld en die van een angstaanjagend ras van reuzen. Als de reuzen weer voor het eerst in deze eeuw worden losgelaten op Aarde streven ze er naar om het land terug te winnen wat ze ooit hebben verloren. Jack probeert hier met gevaar voor eigen leven een stokje voor te steken. Vechtend voor een koninkrijk, de bevolking, en de liefde van een dappere prinses komt hij oog in oog te staan met de niet te stuiten krijgers, waarvan hij dacht dat ze alleen in legendes voorkwamen. Nu heeft hij de kans om zelf een legende te worden.

188 BERICHTEN44 MENINGEN

avatar van Thorongil
geplaatst op 15 januari 2015, 16:00 uur, permalink
Vandaag nog eens herzien. Van al de recente live-action sprookjes films de laatste jaren, steekt deze er toch boven uit. Kleurrijk, vette actie op het eind, leuk koppel, mooie sets en locaties, Reuzen zagen er ook echt mooi uit.

avatar van LOTR-lover
geplaatst op 29 januari 2015, 6:29 uur, permalink
Dit is zo'n film die je even de kans moet geven. Het is geen typische full blown actie/fantasy film bijvoorbeeld. De opbouw is redelijk traag te noemen en mede hierdoor had ik moeite om door te zetten met kijken (het hele verhaal sprak me ook niet aan). Maar beetje bij beetje komt er meer vaart en actie in het verhaal en dan is 't allemaal best wel vermakelijk. Tot op zekere hoogte (pun intended

6/10 (IMDB)

geplaatst op 21 februari 2015, 21:41 uur, permalink
Mijn zoontje vond de film helemaal geweldig. Van begin tot eind zat hij er helemaal in. En eigenlijk is het ook gewoon een prachtige avonturen film. Een sprookje dat prachtig verfilmd is. Petje af.

avatar van SturyNijmegen
geplaatst op 21 maart 2015, 22:48 uur, permalink
Gelachen om deze film, leuk en vol met avontuur, acties en vermaak.
Het 2e hoofd, hahaha

avatar van dvdfreak123
geplaatst op 2 april 2015, 13:54 uur, permalink
Vond dit toch wel een zeer leuke film. Effecten (CGI) zien er zeer goed uit. Geeft me gans de speelduur geboeit. Gevecht met reuzen was ook zeer goed.

geplaatst op 6 april 2015, 19:38 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Vroeger als kind zijnde vond ik films uit het genre Fantasy / Avontuur altijd wel leuk om te zien, maar nu vele jaren later behoort dit genre toch wel tot één van mijn minst favoriete genres (daar valt ook Romantiek en Animatie onder) want ook deze Fantasy / Avontuur film vond ik maar saai, flauw, langdradig, traag en vooral kinderachtig. Dat laatste (kinderen) is natuurlijk ook de doelgroep voor deze film en die zullen er ongetwijfeld van smullen.

Ondanks dat het verhaal me niet echt kon bekoren (was nog wel redelijk vermakelijk), moet ik wel zeggen dat het er visueel (o.a. de effecten zoals de geanimeerde reuzen) allemaal aardig uitzag en dat het einde er wel wezen mocht (het gevecht met de reuzen, welke ook veel actie bevat). De cast doet het verdienstelijk en bevat ook een paar bekende acteurs zoals Ewan McGregor en Stanley Tucci (zorgde ook voor een beetje humor). De mannelijke hoofdrolspeler Nicholas Hoult (in de rol van Jack) kon me eigenlijk niet echt bekoren (ik vond hem maar een saaie piet) en hetzelfde geldt voor de vrouwelijke hoofdrolspeler Eleanor Tomlinson (in de rol van Isabelle de dochter van de koning), die er wel qua uiterlijk wezen mocht.

Niet meer dan leuk om eens gezien te hebben (eigenlijk ook weer niet
) en dit is ook een film welke ik weer snel vergeten zal zijn, wat in mijn geval ook niet erg is.

avatar van HALVE TAMME.
geplaatst op 6 april 2015, 19:48 uur, permalink
Dit soort films kan ik altijd wel waarderen. Ik heb me eigen daarom dan ook geen
seconde verveeld tijdens de bezichtiging van Jack the Giant Slayer (2013).

Prima acteurs & aardig acteerwerk gekoppeld aan zeer mooie scenes. Ik ben een
tevreden filmkijker, tot en met.

Drieënhalve ster van mijn kant.

avatar van Sergio Leone
geplaatst op 3 juni 2015, 14:17 uur, permalink
Redelijk.

Los van de eerste 10 – 15 minuten is dit een aardige tussendoor. Vrij pretentieloos allemaal, ligt de focus op plezier. Niet dat alles daardoor ook effectief plezierig is, maar de luchtige toon en het vlotte tempo zorgen er toch voor dat dit makkelijk te behappen is.

De cast doet het daarbovenop nog eens redelijk tot goed. Nicholas Hoult en dat vrouwtje zijn een plat en naïef stelletje zoals het hoort; de bijrollen zijn in deze film belangrijker en daar hebben de makers dan ook wijselijk (sub)toppers voor gecast. Ze hebben uiteraard niet al te veel mogelijkheden om écht te acteren, maar ik vind het toch plezant om bijvoorbeeld Ewan McGregor in zo’n rol te zien. Bill Nighy’s voice acting is trouwens een genot, heerlijke intonatie en vilein stemgeluid heeft die vent.

(De wereld ronddom) Cloister vormt een behoorlijke setting. Het sprookjessfeertje is zeker in orde. De reuzen zijn in hun design te menselijk en hun CGI is echt lelijk. Dat geldt trouwens voor alle CGI in de film (die intro bijvoorbeeld..). Echt erg vind ik het allemaal niet, daarvoor is deze film te zelfbewust.