MENU

3,23

Actie / Thriller

geregisseerd door Simon West
met Jason Statham, Ben Foster en Donald Sutherland

Arthur Bishop (Jason Statham) is de beste elitemoordenaar die er is. Met uiterste precisie voert hij zijn opdrachten koelbloedig uit, zonder sporen achter te laten. Als zijn leermeester en vriend Harry (Donald Sutherland) wordt vermoord, besluit hij zijn leven te veranderen. Zijn missie wordt gecompliceerd als Harry’s zoon Steve (Ben Foster) hem benadert met het verzoek de kneepjes van het vak te leren.

geplaatst op 3 juli 2014, 22:54 uur, permalink
Oerdegelijke Statham.

Het is voor dit soort filmpjes dat ik eigenlijk af en toe een film van Statham probeer. Simpel qua opzet, maar redelijk vlot en stijlvol in beeld gebracht. Statham is een perfecte ijskikker, veel meer dan de actie valt er niet te beleven en het duurt ook allemaal niet langer dan nodig.

Ben geen grote West fan, maar deze film viel me goed mee. Heb wel een boontje voor hoofdpersonages die alles tot in de puntjes plannen en boven de snode countermoves van de tegenstander staan. Statham is er zo eentje, het einde is dan ook absoluut geen verrassing, maar wat deert het bij dit soort films.

Actie wordt aardig in beeld gebracht, de vaart zit er goed in en visueel is het bekend terrein maar best goed uitgevoerd. Enige wat de film mist zijn momenten die écht beklijven of er bovenuit steken. 't Is een film die snel zal wegzakken, maar tijdens het kijken niet verveelt. Leuke filler dus.

avatar van ramonbrenda
geplaatst op 12 juli 2014, 17:37 uur, permalink
goede actie film zeker 2de keer kijken waard vond ik 4 sterren waard

geplaatst op 16 augustus 2014, 2:05 uur, permalink
Vervelende film met alleen maar onsymphatieke personages. Jason Statham heeft gedurende de hele film maar één gezichtuitsdrukking: stoer en onverschillig . Ok, het is een 'mechanic', maar iets meer emotie maakt het wel leuker om naar te kijken. Het buitensporige geweld, met het vele schieten, doet de film ook niet echt goed. De eerdere versie met Bronson was veel beter.

geplaatst op 12 oktober 2014, 19:29 uur, permalink
heerlijke statham-film die een leuke mix brengt tussen ouderwetse en actie en de meer modernere dramatische toon in de actiefilms. jammer dat foster zich niet helemaal ontplooit in deze film want dat had de scènes tussen hen samen nog sterker kunnen maken maar de actie zit goed, het verhaal valt nooit stil, zit nog best degelijk in elkaar voor dit soort films en het einde doet wat je ervan verwacht.