MENU

3,23

Actie / Thriller

geregisseerd door Simon West
met Jason Statham, Ben Foster en Donald Sutherland

Arthur Bishop (Jason Statham) is de beste elitemoordenaar die er is. Met uiterste precisie voert hij zijn opdrachten koelbloedig uit, zonder sporen achter te laten. Als zijn leermeester en vriend Harry (Donald Sutherland) wordt vermoord, besluit hij zijn leven te veranderen. Zijn missie wordt gecompliceerd als Harry’s zoon Steve (Ben Foster) hem benadert met het verzoek de kneepjes van het vak te leren.

geplaatst op 3 januari 2013, 16:57 uur, permalink
Leuk voor een avondje vermaak, maar weet nergens echt te overtuigen.

geplaatst op 1 februari 2013, 1:12 uur, permalink

avatar van Noud
geplaatst op 18 februari 2013, 0:33 uur, permalink
Bah.. een dikke 1,5*. Saai, saai en nog eens saai!

avatar van tattoobob
geplaatst op 11 maart 2013, 18:40 uur, permalink
Top actie vermaak met Statham!!!

avatar van AC1
geplaatst op 27 april 2013, 9:43 uur, permalink
Grootste probleem van dit voorspelbaar doch ergens nog te pruimen machofilmpje is dat er er geen chemie valt te speuren tussen de twee hoofdrolspelers. Voor de rest, proper gefilmd. Digitaal zeker?

avatar van Ace Hanlon

geplaatst op 4 mei 2013, 13:09 uur, permalink
flaphead schreef:
..................maar het eindeloos schieten zonder dat de hoofdpersoon geraakt wordt, terwijl ie andersom de (moest hier "één" staan?) na de ander neerschiet...tja, dat kan gewoon echt niet meer hoor..................

Kijk voor de aardigheid dan eens naar:
Commando (1985),
First Blood (1982) en al zijn vervolgen of
Die Hard (1988) met eveneens een aantal vervolgen.

Zou je liever zien dan, dat de hoofdpersoon al in de eerste minuten wordt neergeschoten?
Zoals al eerder gezegd: Dat noemt men nou films.

avatar van Ace Hanlon

geplaatst op 4 mei 2013, 13:13 uur, permalink
oemoemenoe schreef:
Erg eenzijdig allemaal , weinig dialoog en veel schieten terwijl de hoofdfiguren nooit geraakt worden...
Gaaaap/

zie hierboven

avatar van panax

geplaatst op 6 mei 2013, 19:34 uur, permalink
na een half uur uitgezet,ik vond het maar niks
vind statham prima acteur vooral in engelse misdaadfilms en transporterfilms waren ook leuk
maar in deze vond ik hem niet goed,had geen zin om het helemaal te kijken.
kan eigenlijk geen cijfergeven en doe het ook niet want ik heb hem niet uitgekeken!!

geplaatst op 9 mei 2013, 12:48 uur, permalink
AC1 schreef:

Kan me helemaal in jou comentaar vinden !!

avatar van jumpstylemovie
geplaatst op 9 mei 2013, 13:23 uur, permalink
Dat er weinig chemie is tussen Jason en Ben vind ik ook. Het is geen Leon - Mathilda verhouding of iets dergelijks maar voldoet wel. Qua verhaal is dit wel een sterke Statham film, waarschijnlijk een van de betere. Ik heb hem gister nog gezien en eigenlijk zijn er maar 3 dingen waarover ik kan klagen. Ten eerste de chemie, wat geen groot probleem is, ten tweede hangt er over het algemeen een te grijze sfeer. O, en ten derde vind ik Ben Foster best wel een kneus maar dat past wel bij zijn rol.

avatar van Sergio
geplaatst op 2 augustus 2013, 11:32 uur, permalink
De versie met Charles Bronson uit 1972 vond ik beter. Deze versie is alleen de moeite waard vanwege Ben Foster in de rol van Stathams leerling.

avatar van komerad
geplaatst op 10 augustus 2013, 23:13 uur, permalink
Oh ik heb wat met de ondertussen "typische" Statham films.
Love it (lock stock) of hate it. ((transporter :r)
Meestal laat ik ze links liggen. Even wat zin in vette no nonsense aktie vanavond en dus het risico maar eens genomen.

Is het door de lage verwachtingen dat ik hem best goed vond ik weet het niet. Ik hou normaal gezien niet van films waar "de baas van de slechte in zijn riante villa bewaakt door kleerkasten met automatische geweren gemold moet worden."
Had ik in de eerste scene al gelijk een vette knipoog.. vaak word er meer geknokt dan geschoten in de films waarin hij meedoet maar deze was net iets anders.

Ik lust wel een potje knallen. Voor mij toch weer een van de betere statham films.

avatar van moviebrielen
geplaatst op 31 augustus 2013, 8:28 uur, permalink
Zeer vermakelijk als je van actie houdt

avatar van Kondoro0614
geplaatst op 27 september 2013, 19:53 uur, permalink
Ik als groot Jason Statham film kan het niet laten. Ik vond het natuurlijk weer een top film $:!

avatar van huiguh
geplaatst op 4 oktober 2013, 9:40 uur, permalink
beste van Statham

avatar van riefenstahl
geplaatst op 6 oktober 2013, 16:54 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Goede actiefilm, al vond ik het vrij ongeloofwaardig dat professional Statham die ongeloofelijke loser onder z'n hoede nam die dan ook opdracht na opdracht verknald; toen hij in mekaar werd geslagen vond ik dat dan ook terecht en ik was voor die enge beer van een homo, wat niet de bedoeling is denk ik.
Ik mag graag naar Statham kijken, heb al z'n films gezien maar juist hier, in deze herverfilming, valt zijn beperking op dat hij bijv. geen Bronson is; Bronson legde iets donkers in zijn rol en die had meer charisma en een veel sprekender uiterlijk met die ruige kop met volle bos haar dan de kalende Statham, die er eigenlijk vrij standaard en saai uitziet. Bronson's karakteristieke kop met angstwekkende stalen blik is legendarisch.
De vonk tussen Jan Michael Vincent (schitterend hooghartig gespeeld, veel beter dan Fosters ''losers'' rol) en Bronson is voelbaar en spannend, die vonk ontbreekt tussen Statham en Foster geheel.
Het einde van het origineel was ook veel beter en indrukwekkender, net als de woning van de hoofdpersoon trouwens. Dus: op zich goede actiefilm maar haalt het niet bij het origineel.

avatar van ILDIB
geplaatst op 7 oktober 2013, 11:46 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Veel actie weinig wol. Vliegt te vaak uit de bocht met stupide actiescenes.
Dieptepunt eigenlijk wel het feit dat steve het wint van die megagast

avatar van JeroenFR08
geplaatst op 7 oktober 2013, 16:27 uur, permalink
Wat een matige film, zelfs voor Statham begrippen. Die zijn normaal lekker verstand op nul en gaan. Maar dit ging zelfs niet met verstand op nul. Wat een matig verhaal en wat zijn sommige dingen slecht gedaan zeg. Voorbeeld bijv je kan nooit met een kogel benzine laten ontploffen.
Veel dom gelul. Niks aan zo dus.

avatar van pollyke
geplaatst op 14 december 2013, 10:04 uur, permalink
Veel te voorspelbaar

avatar van Corcicus
geplaatst op 21 december 2013, 20:57 uur, permalink
Hele middelmatige fastfood waarmee je zelfs geen straathond kan plezieren. Dat is wat me het meeste stoort aan Statham, dat hij altijd (drie films niet te na gesproken) in middelmatige tot slechte actiefilms meedraait die je vergeet terwijl je ernaar kijkt. Geen oneliners, geen sterke dialogen, zelfs geen bijster sterke actiescènes. Gewoon rotzooi dit!

avatar van RuudC
geplaatst op 2 februari 2014, 17:08 uur, permalink
Een actiefilm met stijl. Die zien we niet vaak! De blu-ray is visueel alleen al genieten. Verder vind ik het alleen al prachtig om bepaalde details te zien, zoals de manier waarop Statham een lp opzet. Het zal de muziekliefhebber in me zijn. De locaties en kleurgebruik zijn goed gekozen. Films die lomp en verfijnd zijn, zijn zeldzaam.

De aandacht gaat in deze actieprent duidelijk meer uit naar het verhaal. Actieliefhebbers hoeven niet bang te zijn. Statham, maar ook Foster, staan hun mannetje. Hun kunde en spierballen sieren menig actiescene. Toch kan ik niet vaak genoeg benadrukken dat het verhaal echt goed is voor een actiefilm. Met huurmoordenaars kan je makkelijk extra dimensies toevoegen. Een goed geplande aanslag is altijd veel interessanter dan een willekeurige confrontatie op straat. Statham en Foster spelen een fantastisch spel en beide heren doen het geweldig. The Mechanic heeft een prachtig uitgangspunt en een geweldig plot. Daarmee is het voor mij een van de spannendste actiefilms van de laatste jaren. Ik heb lang getwijfeld, maar Jason Statham is absoluut mijn favoriete actieheld van de huidige generatie.

avatar van HALVE TAMME.
geplaatst op 7 februari 2014, 15:40 uur, permalink
Dat klinkt als muziek in mijn oren.

geplaatst op 18 april 2014, 14:06 uur, permalink
Prima aktiefilm die lekker wegkijkt.

avatar van lovecraft

geplaatst op 26 april 2014, 18:30 uur, permalink
Ace Hanlon schreef:

Kijk voor de aardigheid dan eens naar:
Commando (1985),
First Blood (1982) en al zijn vervolgen of
Die Hard (1988) met eveneens een aantal vervolgen.

Zoals al eerder gezegd: Dat noemt men nou films.

Sja. Ik weet het niet. Uit de omschrijving van de film kan ik niet veel opmaken. Het klinkt allemaal weer als een uiterst voorspelbaar actiefilmpje. Categorie dertien in een dozijn. Heel soms huur ik zo'n film, maar heb daar vervolgens eigenlijk vrijwel meteen enorme spijt van. En als ik de commentaren zo lees, is deze film inderdaad blijkbaar weinig origineel. Pang pang pang en de hoofdpersoon wordt natuurlijk niet geraakt. En nee, natuurlijk kan de protagonist niet meteen in de eerste minuut worden neergeknald. Dan houd je geen film meer over. Maar dat maakt het nou juist allemaal zo ongelooflijk voorspelbaar en daarmee ontzettend saai en volkomen oninteressant. De gaapfactor staat bij dit soort films op tien en draait eigenlijk overuren.

Overigens geldt dit ook voor twee van de drie films die u hierboven opsomt (Commando en First Blood). Maar dat zijn typische jaren '80-films; een tijdperk waarin dit genre tot bloei is gekomen en gigantisch populair was. Je zou toch denken dat we een paar decennia later wel beter kunnen... Die Hard is van een geheel andere orde. Daar zit meer in dan alleen maar (voorspelbare) actie.

Ik heb de film nog niet gezien en afgaande op de (het nuttige deel van de) commentaren ga ik dat ook maar niet doen. Tenzij ik een slaapmiddel nodig heb vanavond.

Statham is verder een acteur uit de categorie Cruise; vrijwel altijd hetzelfde. Weinig bereik en daarmee eigenlijk net zo slaapverwekkend als deze film waarschijnlijk is.

avatar van Confusie

geplaatst op 26 april 2014, 20:48 uur, permalink
Tja, wie heeft er wél chemie met Jason Statham.

avatar van Confusie

geplaatst op 26 april 2014, 21:20 uur, permalink
Wat ik overigens niet als kritiekpunt wil aandragen. Voor mij is het dat dan ook sowieso niet, wel of geen chemie.

Statham speelt toch altijd een beetje de kille afstandelijke gast en zo ook weer in deze film. Zit hem nu te kijken en vind hem tot zover wel okee.

geplaatst op 26 april 2014, 21:26 uur, permalink
Ontzettend boring...Statham heeft helemaal geen loser naast zich nodig die er uit ziet als Van Gogh.....Overbodige saaie film. Na een uur dor gespoeld. Er zit trouwens een grote blunder in: die gay-hit-man die omgelegd moet worden ,hield er een vaste gewoonte op na: elke dag rond hetzelfde uur koffie in het zelfde cafe drinken..... Hitmen doen van alles ...behalve er vaste gewoonten op na houden!!

avatar van mikey
geplaatst op 26 april 2014, 22:05 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Statham speelt een soort van ninja assassin (aldus de openingsscene) die tegen het eind het centrum van een grote stad verwoest. Lekker realistisch. Actie zou wat cooler kunnen zijn als er minder in is gespeed-edit. Film slaat verder nergens op=saai

Eentje voor de fanboys dan maar.

avatar van pierre18
geplaatst op 26 april 2014, 22:19 uur, permalink
Zinloos geweld, uiterst voorspelbaar, met Statham die me eigenlijk nooit kan boeien. Laat staan overtuigen. Popcorn vermaak, je moet er van houden anders is het echt een onzinnige film. Max. twee sterren voor sommige acties die aardig verfilmd zijn.

geplaatst op 3 juli 2014, 22:54 uur, permalink
Oerdegelijke Statham.

Het is voor dit soort filmpjes dat ik eigenlijk af en toe een film van Statham probeer. Simpel qua opzet, maar redelijk vlot en stijlvol in beeld gebracht. Statham is een perfecte ijskikker, veel meer dan de actie valt er niet te beleven en het duurt ook allemaal niet langer dan nodig.

Ben geen grote West fan, maar deze film viel me goed mee. Heb wel een boontje voor hoofdpersonages die alles tot in de puntjes plannen en boven de snode countermoves van de tegenstander staan. Statham is er zo eentje, het einde is dan ook absoluut geen verrassing, maar wat deert het bij dit soort films.

Actie wordt aardig in beeld gebracht, de vaart zit er goed in en visueel is het bekend terrein maar best goed uitgevoerd. Enige wat de film mist zijn momenten die écht beklijven of er bovenuit steken. 't Is een film die snel zal wegzakken, maar tijdens het kijken niet verveelt. Leuke filler dus.

avatar van ramonbrenda
geplaatst op 12 juli 2014, 17:37 uur, permalink