MENU

3,64

Actie / Thriller

geregisseerd door Antoine Fuqua
met Mark Wahlberg, Michael Peña en Danny Glover

Een teruggetrokken scherpschutter die het leger heeft verlaten na een mislukte operatie in Ethiopië, komt terug in actie wanneer hij een samenzwering ontdekt om de president te vermoorden. Al snel blijkt dat hij in de val werd gelokt en wordt hij zelf beschuldigd van de moordpoging. Verbeten gaat hij op zoek naar de echte daders en hun motieven.

avatar van Boneka
geplaatst op 23 september 2012, 12:18 uur, permalink
Aardige actie film dat lekker weg kijkt. Het plot is redelijk dat we wel eens eerder hebben gezien. Qua geloofwaardigheid hoef je deze film niet te kopen/huren. Die is mijlenver te zoeken, maar goed voor een keer best lekker. Wat MIP hier schrijft kan ik beamen. Agent Memphis is ineens na wat schietoefeningen een volleerde sniper tja. Ook het vakkundig plaatsen van bommen en granaten is in een wip gefixt. MacGyver is er niks bij. En ja kogels vliegen je om de oren, maar zelf worden we natuurlijk nooit geraakt. En we weten precies waar de vijand allemaal zit. Nee maar ach hij kijkt toch lekker weg voor een keer.

avatar van roeman
geplaatst op 23 september 2012, 16:00 uur, permalink
Geweldige acteur Mark Wahlberg die uitstekend op zjn plaats isin deze film. Het verhaal kan beter uitgewerkt worden, maar omdat de film zo lekker wegkijkt stoor je je daar niet aan.
Ook Danny Glover als "bad guy" is in deze film geloofwaardig.
Al met al de moeite van het kijken waard al hebben we dit verhaal in vele vormen al een keer voorbij zien komen.
:W

avatar van Richard_Voorhees
geplaatst op 23 september 2012, 22:42 uur, permalink
Gisteren gezien. Goed geacteerd door Wahlberg, maar verder vond ik het verhaal nogal standaard en voorspelbaar. Geen topper in het genre, maar vermakelijk.

geplaatst op 3 oktober 2012, 0:51 uur, permalink
Ja, zo zie je maar weer dat in "Gods own country" vrijheid en rechtvaardigheid uiteindelijk winnen, desnoods buiten de officiele kanalen om en dat "One man can really make the difference".
Binnen het gegeven van dit politiek wel erg correcte chauvinisme is dit een meer dan aardige actiefilm die de volle twee uur blijft boeien. Of het verhaal me ook op den duur bijblijft, zoals dat bijvoorbeeld bij een ouderwetse actiefilm als "Commando" het geval was moet ik nog maar afwachten. Maar toch is deze me op dit moment 4*** waard.

avatar van Biosguru
geplaatst op 6 oktober 2012, 16:35 uur, permalink
Het duurde tot het einde voor ik doorhad dat ik deze voor de tweede keer zat te kijken. Dat is echt niet best. Vermakelijk maar 13 in een dozijn, met niet of nauwelijks originele ideen of beelden.

geplaatst op 29 december 2012, 21:34 uur, permalink
Prima verhaallijn in mijn ogen, niet heel erg origineel maar dat maakt me niet zo heel veel uit. Ook goed geacteerd vind ik. Kan echter niet meer dan 2.5* geven omdat sommige actie gewoonweg te onrealistisch was. Dat hoort wel bij dit soort films natuurlijk maar mijn voorkeur ligt bij meer realistische actiefilms, voor mij had deze film een net wat te hoog standaard Hollywood gevoel.

geplaatst op 9 februari 2013, 0:30 uur, permalink
Biosguru schreef:

Ik had over de helft van de film ook pas door dat ik hem voor de tweede keer zat te kijken, maar of dit een reden moet zijn om de film zo'n laag cijfer te geven? Het is een goede actiefilm die gewoon lekker wegkijkt, niks meer, niks minder.

geplaatst op 4 april 2013, 23:20 uur, permalink
Spannend actiefilm, wat wil je nog meer.

avatar van betekenis
geplaatst op 6 april 2013, 23:51 uur, permalink
Een slecht uitgewerkte actiefilm met ongeloofwaardige overgangen.. Onbegrijpelijk dat ie nog zo'n hoge gem. waardering krijgt..

avatar van mar007
geplaatst op 7 april 2013, 0:52 uur, permalink
Geweldige film en uitstekend acteerwerk van wahlberg.
Vermakelijk,spannend en goeie actie.

Herziening is goed bevallen.

dikke 4*

avatar van kuiponok
geplaatst op 9 april 2013, 17:27 uur, permalink
Gewoon een zeer goede film waar weinig op aan te merken is.
Actie was top, verhaal prima en acteerwerk ook en niet te vergeten de mooie bijrol van Kate Mara (dubbelzinnig)

geplaatst op 17 april 2013, 1:49 uur, permalink
Natuurlijk oplopende spanning, heerlijke en continue actie met zo nu en dan een goed getimede break en een prima goed in elkaar stekend verhaal.

Dat is hoe je de film zou kunnen omschrijven, en zoals ik het nu ook doe. Kijkt lekker weg en verveeld geen moment.

avatar van Gang_Star
geplaatst op 1 juli 2013, 19:29 uur, permalink
Mark Wahlberg zet een goede rol neer, in een verder zeer spannende actiefilm waarbij de actie goed is en de film lekker wegkijkt.

avatar van Toontje G
geplaatst op 22 september 2013, 16:38 uur, permalink
Volop actie, een sterk (letterlijk genomen) verhaal, een dom kijkende dame, de FBI die hele legers inzet tegen een man die beter en slimmer is dan Mc Gyver en het A team bij elkaar. Dan nog wat overheidsmensen die acteren als een robot, een aankomende politieagent die van wanten weet en hele mooie beelden van de natuur. Kortom, blik op oneindig en genieten maar van al het spetterend geweld.

avatar van DragQueen
geplaatst op 11 oktober 2013, 22:09 uur, permalink
Lekkere Actie / Thriller, die op alle vlakten onderhoudend is. Prima uitgewerkt verhaal, en genoeg spanning en actie om het boeiend te houden. Ook met de acterende cast zit het goed. Een overtuigende hoofdrol van Wahlberg, en goede bijrollen van o.a Danny Glover. 4 Sterren.

geplaatst op 18 oktober 2013, 13:35 uur, permalink
Biosguru schreef:

dementie?

avatar van Biosguru
geplaatst op 19 oktober 2013, 5:56 uur, permalink
Nee hoor, ik heb dat vaker met 13 in een dozijn films. Ik onthou films nav beelden die me bijblijven. Als die er niet zijn, wordt het lastig

Een helikopter op een originele manier laten crashen kan al voldoende zijn. Maar als de filmmakers daar geen trek in hebben, houdt het bij mij ook snel op.

avatar van macrobody
geplaatst op 21 oktober 2013, 7:38 uur, permalink
Mark is de super scherpschutter waarvan er maar weinig zijn, hooguit een handjevol. Hij blijkt niet alleen een scherpschutter, hij is een regelrechte rambo. Als alle soldaten uit het Amerikaanse leger zo getraind zouden zijn dan hoeven ze zich nergens zorgen over te maken.
Maar goed, Mark wordt er dus ingeluisd en krijgt hulp uit "onverwachte" hoek. Gaat de strijd aan met het hele corrupte Amerikaanse overheidsapparaat en zorgt voor een hoop doden en gewonden. Komt hij er mee weg of beland hij in de gevangenis?
Ik zou zeggen kijk 'm zelf voor een leuk filmavondje.

avatar van MRDammann
geplaatst op 4 november 2013, 22:29 uur, permalink
Geen bijzonder, clichématig filmpje, waarvan we er al velen van kennen. Het verhaal is voorspelbaar, maar de acteurs spelen niet slecht, en sommige scenes zijn ook best wel goed. Was toch goed door te komen, 2.5.

avatar van pieteroyama
geplaatst op 23 februari 2014, 13:56 uur, permalink
Tja, prima actiefilm, kijkt lekker weg. Maar voor mij is was deze verhaallijn erg moeilijk te volgen. Eigenlijk zeer ingewikkeld. Ik ga hem zeker nog een 2e maal zien.

avatar van VforVictor
geplaatst op 30 maart 2014, 11:20 uur, permalink
Gister voor de 2e x gezien. Een vermakelijk actie filmpje die in het midden wat inkakt en daarna weer opleeft. Leuk voor een avondje vermaak, meer niet.

geplaatst op 11 mei 2014, 18:22 uur, permalink
Met zijn toch beperkt "acteer"vermogen voelt Mark Wahlberg zich bij het actiefilmgenre zichtbaar thuis. 'Shooter' was een op klassieke wijze modern gebracht onderhoudend actiedrama; bijna vlekkeloos bewerkt en ongemeen spannend. De actiescènes waren echt te gek en evenwichtig. Oké, er waren momenten die niet bepaals logisch waren, maar ik heb er destijds van genoten.

avatar van Barry83
geplaatst op 19 juli 2014, 19:02 uur, permalink
Na een aantal jaren opnieuw herzien. Eigenlijk is het gewoon een super goede film

avatar van Bacchero

geplaatst op 26 augustus 2014, 12:07 uur, permalink
Een goede actiefilm maar het verhaal is maar magertjes en niet geheel logisch, zelfs verwarrend. Wat mij ook stoorde en zoals eerder vermeld : de sniper lijkt een soort supersoldaat die expert is in zowat alle militaire facetten. De acteurs zijn goed gecast, maar er lijkt iets mis met de stem van Glover.