MENU

3,63

Actie / Thriller

geregisseerd door Antoine Fuqua
met Mark Wahlberg, Michael Peña en Danny Glover

Een teruggetrokken scherpschutter die het leger heeft verlaten na een mislukte operatie in Ethiopië, komt terug in actie wanneer hij een samenzwering ontdekt om de president te vermoorden. Al snel blijkt dat hij in de val werd gelokt en wordt hij zelf beschuldigd van de moordpoging. Verbeten gaat hij op zoek naar de echte daders en hun motieven.

694 BERICHTEN41 MENINGEN

avatar van xxERWINxx
geplaatst op 16 juni 2015, 16:23 uur, permalink
Vandaag bekeken, vond hem een beetje tegenvallen, zaten wel goede actie momenten tussen, maar ook veel rustige scenes, het einde viel me ook wat tegen.
Voor de rest is deze wel vermakelijk en goede acteurs, maar miste wat meer actie en achtervolgingen.

avatar van bass-9
geplaatst op 26 juni 2015, 10:13 uur, permalink
Biosguru schreef:
Nee hoor, ik heb dat vaker met 13 in een dozijn films. Ik onthou films nav beelden die me bijblijven. Als die er niet zijn, wordt het lastig

Een helikopter op een originele manier laten crashen kan al voldoende zijn. Maar als de filmmakers daar geen trek in hebben, houdt het bij mij ook snel op.

Wat een nonsens en wat een lachwekkende score. Dan neem je jezelf niet al te serieus. Films blijven toch vermaak, en deze vermaakt. Er zijn zoveel films minder dan deze; een score van een halve ster?!
Oké, het is ietwat over de top, iets te Amerikaans misschien, en ook telt die de nodige clichés. Maar daar staat tegenover dat ik toch een paar keer een twist zag die ik niet had verwacht en niet zag aankomen. Het is dat ook geen dertien in een dozijn actiefilm, want als jij een dozijn van zulke films kan opnoemen krijg ik graag een aantal tips van je!

Ik vond hem vermakelijk tot erg leuk. Wahlberg valt me mee maar er moet toch veel poespas aan te pas komen om het acteren niet centraal te laten staan, want daarvoor is hij duidelijk niet geschikt. Verder was het verhaal ruim voldoende, de uitwerking goed en ook werden sommige scènes buitengewoon fraai in beeld gebracht.

Een ruime 7.5!

avatar van Biosguru
geplaatst op 27 juni 2015, 12:33 uur, permalink
bass-9

En zo zijn er ook vast films die ik helemaal geweldig vindt en jij waardeloos. Ik zie het probleem niet zo.

avatar van bass-9
geplaatst op 28 juni 2015, 15:02 uur, permalink
Ongetwijfeld, maar een enigszins objectieve beschouwing kan je simpelweg niet tot de score van een halve ster brengen in mijn optiek.