Shooter (2007)

3,63

Actie / Thriller

geregisseerd door Antoine Fuqua
met Mark Wahlberg, Michael Peña en Danny Glover

Een teruggetrokken scherpschutter die het leger heeft verlaten na een mislukte operatie in Ethiopië, komt terug in actie wanneer hij een samenzwering ontdekt om de president te vermoorden. Al snel blijkt dat hij in de val werd gelokt en wordt hij zelf beschuldigd van de moordpoging. Verbeten gaat hij op zoek naar de echte daders en hun motieven.

695 BERICHTEN42 MENINGEN

avatar van xxERWINxx
geplaatst op 16 juni 2015, 16:23 uur, permalink
Vandaag bekeken, vond hem een beetje tegenvallen, zaten wel goede actie momenten tussen, maar ook veel rustige scenes, het einde viel me ook wat tegen.
Voor de rest is deze wel vermakelijk en goede acteurs, maar miste wat meer actie en achtervolgingen.

avatar van bass-9
geplaatst op 26 juni 2015, 10:13 uur, permalink
Biosguru schreef:
Nee hoor, ik heb dat vaker met 13 in een dozijn films. Ik onthou films nav beelden die me bijblijven. Als die er niet zijn, wordt het lastig

Een helikopter op een originele manier laten crashen kan al voldoende zijn. Maar als de filmmakers daar geen trek in hebben, houdt het bij mij ook snel op.

Wat een nonsens en wat een lachwekkende score. Dan neem je jezelf niet al te serieus. Films blijven toch vermaak, en deze vermaakt. Er zijn zoveel films minder dan deze; een score van een halve ster?!
Oké, het is ietwat over de top, iets te Amerikaans misschien, en ook telt die de nodige clichés. Maar daar staat tegenover dat ik toch een paar keer een twist zag die ik niet had verwacht en niet zag aankomen. Het is dat ook geen dertien in een dozijn actiefilm, want als jij een dozijn van zulke films kan opnoemen krijg ik graag een aantal tips van je!

Ik vond hem vermakelijk tot erg leuk. Wahlberg valt me mee maar er moet toch veel poespas aan te pas komen om het acteren niet centraal te laten staan, want daarvoor is hij duidelijk niet geschikt. Verder was het verhaal ruim voldoende, de uitwerking goed en ook werden sommige scènes buitengewoon fraai in beeld gebracht.

Een ruime 7.5!

avatar van Biosguru
geplaatst op 27 juni 2015, 12:33 uur, permalink
bass-9

En zo zijn er ook vast films die ik helemaal geweldig vindt en jij waardeloos. Ik zie het probleem niet zo.

avatar van bass-9
geplaatst op 28 juni 2015, 15:02 uur, permalink
Ongetwijfeld, maar een enigszins objectieve beschouwing kan je simpelweg niet tot de score van een halve ster brengen in mijn optiek.

avatar van blurp194
geplaatst op 3 september 2015, 1:12 uur, permalink
Fijn eendimensionaal filmpje. Goed en kwaad, en niks daar tussen in.

Evengoed nog een behoorlijk spannende intrige tussendoor, met de nodige ingewikkelde stukkies om het plot nog wat interessant te houden. En een heleboel acteurs om de tegenstelling tussen goed en kwaad mooi uit te werken - en da's zeker een mooie cast bij elkaar. Danny Glover in een mooie rol, en eens niet als sidekick - en hij doet het goed. Markie Mark, wel een beetje meer de actieheld dan dat hij echt een rol te spelen heeft, maar ook daar niks te klagen over. En Kate Mara, wat zeg ik. Niks mis met die cast.

Leuk vlot verteld verhaal verder, mooie actiescenes en onwaarschijnlijk goed schietwerk tussendoor de af en toe mooie plaatjes van weer een of ander onherbergzaam landschapje vol met tot de tanden bewapende mannekes. Waar dat wel een beetje stroef wordt is bij dat verhaal, want achteraf nadenken over hoe dat plot nou ook alweer ergens in de buurt van making sense komt is niet echt een goed idee - het rammelt echt aan alle kanten, als je je even verplaatst in de rol van de bad guys. Of je moet psychologisch zo in de knoop zitten dat je uit alle macht tegen de lamp lopen wilt, dan misschien heel in de verte. Maar dan nog, waarom op zo'n idioot onhandige manier.