MENU

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Misdaad

geregisseerd door John Frankenheimer
met Robert De Niro, Jean Reno en Natascha McElhone

In een wereld waarin niemand meer loyaal is en trouw kan worden gekocht, stelt IRA-agente Deirdre een team van huurlingen samen voor een geheime missie. Sam, Gregor, Vincent, Spence en Larry. De missie: het stelen van een geheimzinnige koffer, van wie en voor wie is onbekend, maar dat alle partijen bereid zijn om te moorden voor de inhoud is duidelijk.

avatar van ArnoldusK
geplaatst op 30 maart 2013, 22:49 uur, permalink
Typische, dus voorspelbare, actiefilm. Echt standaardwerkje.
Was me aangeraden na mijn hoge beoordeling van Heat, maar zie nergens vergelijkingen.
Actiescènes die constant door bombastische muziek worden begeleidt en waar in het eerste half uur al veel ongeloofwaardige zaken gebeuren haalde me al uit de film. de Niro acteert prima, maar de rest glanst nergens. Die langdradige achtervolgingen... boh boh. Niet mijn ding, verder geen woorden aan vuil maken. 1,5*

geplaatst op 7 april 2013, 15:14 uur, permalink
"All good things come to those who wait." ... " !!!

Fantastische Actiefilm (Heropfrissing) !!! Heerlijke Actiefilm die echt geweldige
Actie scènes kent ... ! Vele auto achtervolgingen ... eentje zelfs in de tegengestelde richting
!
Geweldige vette achtervolgingen en vuurgevechten ! De cast is heerlijk met grote namen zoals o.a
Robert De Niro en Jean Reno ! Fijne Heropfrissing van wie pakt er eerst dat koffertje
!

avatar van kuiponok
geplaatst op 7 juni 2013, 20:58 uur, permalink
Puik filmpje met een topcast; niks mis met deze dus.

avatar van Aazhyd
geplaatst op 8 juni 2013, 8:30 uur, permalink
Best een aardige actiefilm voor de vrijdagavond, maar niet heel bizonder. De Niro heeft dit soort dingen al heel vaak gedaan.

Hoewel de film realistisch probeert over te komen, zijn de actiescenes volledig over de top. Ik heb niet kunnen tellen hoeveel auto's er worden vernield en hoeveel mensen zomaar kogels in hun lijf krijgen. Dat haalt het nivo van de film flink omlaag.

Het slot is ook nogal niksig en ik blijf met een ietwat katerig gevoel achter. Een krappe 3 sterren.

Ik lees nu in andere reacties dat sommige mensen deze film goed vinden vanwege de achtervolgingsscenes. Wtf? Die waren nu juist stomvervelend en erg irritant. Boemknal hengst, weer een auto de lucht in. En waarom ze er een sport van maken om tegen de rijrichting in te rijden is me ook een raadsel. Als je wilt ontkomen is dat toch echt het laatste wat je moet doen.

avatar van Karl van H.
geplaatst op 8 juni 2013, 19:02 uur, permalink
Heb het begin echt een stuk of tien keer gezien toen ik een klein jongetje was. Gisteravond dan eindelijk de rest gezien. Oordeel: tja. Hier en daar is de film wel cool, maar al met al worden het plot en de personages te weinig uitgewerkt om echt te kunnen boeien. De actiescènes boeien maar matig, idem voor de dialoogscènes. Met name het eind is erg slap. Tja, toen ik een klein jongetje was, had ik me toch een wat toffere film voorgesteld.

avatar van black swallow
geplaatst op 11 juni 2013, 1:33 uur, permalink
geen supertopper, geen slappe hap - een redelijke tussenin + voldoende -

geplaatst op 14 september 2013, 16:38 uur, permalink
ondanks de sterke kast een tegenvaller.

avatar van limafoxtrot91
geplaatst op 19 november 2013, 18:49 uur, permalink
Ronin is een klassieker die eind jaren 90 uitkwam maar nog weinig aan kwaliteit heeft ingeboet. Mooi samenspel tussen Reno en De Niro en legendarische achtervolgingscenes.

avatar van de grunt
geplaatst op 29 december 2013, 18:19 uur, permalink
Matig filmpje. het bewijs dat een topcast geen garantie is voor een goede film

De meeting in het cafe was aanvankelijk nog wel aardig, maar daarna ging het bergafwaards

Frankenheimer had veel meer in zijn mars getuige een aantal klasse-films uit zijn glorietijd:

Seconds
Seven Days in May
The Manchurian Candidate

avatar van Mars4i
geplaatst op 8 juni 2014, 11:00 uur, permalink
Een film die de punten van mij vooral krijgt voor de achtervolging scenes. Ik heb echt weer met plezier zitten kijken naar de achtervolging door de smalle straatjes met driftende auto's en handbrake turns. Het stukje tegen het verkeer in gaat iets over de top en doet wat nep aan (kan ook niet anders

Het verhaal zelf is redelijk interessant met een paar leuke plotwendingen. De film zelf geef in 2.5 sterren, maar de achtervolgingscenes geven hem een punt extra.

avatar van Gerlof1378
geplaatst op 30 juli 2014, 13:21 uur, permalink
Puike actie film, goed verhaal, coole acteurs, mooie achtervolgingsscènes die je 2 uur lang prima vermaakt. Als je hem nog niet hebt hij is te koop op dvd en of blu-ray voor onder de 10 euro.

geplaatst op 1 augustus 2014, 11:07 uur, permalink
goede actie film