MENU

3,36

Animatie / Komedie

geregisseerd door Byron Howard en Chris Williams
met de stemmen van John Travolta, Miley Cyrus en Malcolm McDowell

Bolt is een superhond. Althans, dat is hij wekelijks in zijn eigen TV-serie "American Dog". Al denkt hij daar zelf heel anders over. Want als hij pardoes van Hollywood in New York terechtkomt, kan hij ineens niet meer op z'n superkrachten terugvallen. Samen met de zielige huiskat Mittens en Rhino, een aan TV verslaafde hamster in een plastic bal, moet Bolt zijn weg terug naar Hollywood proberen te vinden.

avatar van Miami Heat

geplaatst op 13 juli 2012, 17:21 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Wel een aardig film, maar het is Disney dus krijg je natuurlijk weer het standaard verhaaltje voorgeschoteld
Zaten wel grappige momenten bij, die hamster op die trein toen ie dacht dat die kat de boel liep te saboteren _O^
Wat was nou eigenlijk het nut van die bal? Ja, om zich 'onzichtbaar' te maken, maar in die ene scene dat je het zag was dat eigenlijk gewoon nutteloos :')

geplaatst op 29 december 2012, 0:39 uur, permalink
Sowieso veel beter dan het overgewaardeerde Up.

Een geweldige, pittige eerste helft met leuke verwijzingen naar buddy movies en realityseries, maar het laatste gedeelte heeft helaas weer al te veel sentiment en moraal. 3,75*

floriaan97
geplaatst op 6 september 2013, 19:42 uur, permalink
Deze film heeft mij verrast met z'n sterke animaties, gekke personages, goeie voice-acting en verhaal.
Deze Disney film is zeker een 2e deel waard.
Het is een vrij standaard Disney verhaal maar ondanks dat wil je dat Bolt weer bij zijn baasje terecht komt.
Een iets te zwaarbeladen en sentimenteel einde haalt je een beetje uit het moment maar ondanks zijn foutjes is dit een geslaagde animatie film!

avatar van mjk87
geplaatst op 19 september 2013, 15:51 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Leuk. Het verhaal zelf is wel heel aardig en doet weinig denken aan Disney maar des te meer aan Pixar. Bolt is een grappige hond, de Kat is echt geweldig en de hamster acceptabel. Veel leuke korte stukjes en zelfs dat liedje van Miley Cyrus is prima te pruimen. De animatie ziet er redelijk uit, al is het nergens bijzonder wat betreft look. De moraal is er zoals altijd - ditmaal onder meer dat je af en toe afscheid moet nemen van het verleden-, om vervolgens alles goed te laten aflopen aan het eind van de film. Had je echt je punt willen maken, was dan eerder gestopt in de film. Maar goed, verder prima vermaak.3,5*.

avatar van wilofski
geplaatst op 20 oktober 2013, 20:17 uur, permalink
Een film waar je perfect van weet van wat je vast hebt.
Zoals al meermaals gezegd hieronder: standaard verhaal, veel buddy gevoel, grappen en een moraal op het einde van de film. Nergens slecht maar ook nergens een uitspringer.

Maar dat is ergens ook de kracht van deze film: hij is namelijk perfect voor wat hij gemaakt is.
Ik heb hem gezien op zondag middag met de vriendin en het was een gezellig anderhalf uurtje kijken hoe bolt zijn weg terug naar Hollywood zoekt.
Heb er terecht van genoten!

avatar van Lennon
geplaatst op 10 november 2013, 13:39 uur, permalink
Mooi gemaakt deze film. Details zijn haarscherp.

Film begint wat "vervelend" vind ik. Heb meteen het idee dat als het zo blijft, dan kijk ik m niet uit.

Maar gelukkig komt er eeb wending die m erg leuk maakt.

De duiven en hamster zijn echt erg grappig.

geplaatst op 20 februari 2014, 20:02 uur, permalink
Redelijk animatiefilm, maar zeker geen uitschieter. Een aantal geslaagde grapjes, maar over het algemeen wel vrij voorspelbaar. De stem van Penny vond ik er echt niet bij passen, het klopte gewoon niet met het personage. Ik ben er pas later achter gekomen dat het Miley Cyrus was dus het was geen vooroordeel.

avatar van LNDS
geplaatst op 26 februari 2014, 20:54 uur, permalink
Deze film heb ik samen met Cars heel lang uitgesteld om te kijken. Laatst heb ik Cars gezien en deze was boven mijn verwachting. Hierdoor toch maar het besluit genomen om Bolt ook te kijken. En ik moet zeggen, ook deze film viel me alles mee. Ik heb me echt rot gelachen om die duiven en de hamster is ook leuk. Even snapte ik het begin niet, maar dat werd gelukkig al snel duidelijk. Ik vind het toch een van de mindere Disney films, maar omdat ik me wel prima vermaakt heb zo op de woensdag avond toch 3,5 sterretjes.

avatar van arno74
geplaatst op 6 maart 2014, 10:30 uur, permalink
Aardige (actie)animatie over een hondje die voor een TV-serie een superhond met speciale krachten speelt. Hondje belandt buiten de show en denkt nog steeds dat het een superheld is, wat grappige scenes oplevert. Samen met een kat en een hamster probeert hij zijn baasje te vinden.

Het leukste vond ik de grappige wijze waarop het gedrag van honden en katten (zoals achter een stok aan rennen etc.) werd weergeven.

Een animatie die vooral bij kinderen.en dierenvrienden in de smaak zal vallen, maar ook prima geschikt voor de overige volwassenen, al is dat niet de doelgroep. 3 a 3,5 sterren.

avatar van wendyvortex
geplaatst op 10 mei 2014, 19:03 uur, permalink
Beetje voorspelbaar en iets te zoet, maar verder best wel leuke film voor de kiddies.
Ergens zo in het gemiddelde qua Amerikaanse animaties.

geplaatst op 28 juli 2014, 21:54 uur, permalink
leuke film, toch wel een origineel uitgangspunt

avatar van woeler82
geplaatst op 19 september 2014, 7:56 uur, permalink
Heb dit keer de nederlandse gesproken versie gezien, die stem van die kat in nederlands gesproken is gewoon te gek.
Heb hem al 4x gezien
Blijft een mooie film, heb flink gelachen

avatar van avdj
geplaatst op 22 oktober 2014, 17:24 uur, permalink
Disney Classic #52

Wederom een uiterst onderhoudende Disney na het Pixar-achtige Meet the Robinsons. Het verhaal van Bolt is een stuk eenvoudiger maar daarom niet per se minder. Er wordt namelijk een origineel uitgangspunt genomen: kunnen acteurs wel van dieren houden als ze de hele dag 'als of' doen? Een idee dat je eerder van Pixar verwacht maar de moeder der animatiestudio's is hier blijkbaar weer op de juiste weg.

Uiteindelijk loopt alles gewoon weer goed af waardoor het op het eerste gezicht originele idee niet echt uit de verf komt. Bolt is vooral een combinatie van actie met een vleugje sciencefiction. Om toch nog even terug te komen op Pixar: visueel liep hun "Wall-E" in 2008 werkelijk lichtjaren voor als je deze er naast houdt. Lelijk is het niet maar destijds verre van toonaangevend.

avatar van rcuppen79
geplaatst op 1 november 2014, 21:14 uur, permalink
Bolt is een leuke animatiefilm van de Disney-studio’s en een enorme verbetering op de twee voorgaande films, Chicken Little en Meet The Robinsons, die net als Bolt volledig met de computer waren vervaardigd. De productie van Bolt startte in 2004 en oorspronkelijk was Chris Sanders aangetrokken om de film te regisseren. Na enige onenigheden met John Lasseter werd hij vervangen door Chris Williams en Byron Howard. Het uiterlijk van de film is geïnspireerd door de schilderijen van Edward Hopper en de fotografie van Vilmos Zsigmond. Voor de film werd diverse nieuwe technieken ontworpen, waaronder Non-Photorealistic Rendering (NPR), welke werd gebruik om de film een speciaal visueel karakter te geven.

Met een budget van 150 miljoen dollar wilde Disney ditmaal een film creëren die op animatiegebied kon concurreren met Pixar. Hoewel dat niveau nog steeds niet bereikt wordt, maakte Bolt wel sprongen vooruit ten opzichte van de vorige twee animatiefilms. Bolt maakt handig gebruik van het gegeven van een filmpersonage welke niet weet dat alles nep is. Een gegeven wat eerder tot veel hilariteit leidde in komische films als The Man Who Knew Too Little en Tropic Thunder. Ook in Bolt zorgt het voor de nodige grappen. Met name Rhino de Hamster steelt de show, maar daarnaast bevat de film ook enkele leuke optredens van een stel duiven. De film werd uitermate goed ontvangen en was bovendien een succes in de bioscopen. Toch haalt deze film het niet bij de oudere Disney-klassiekers en is het in mijn ogen ook geen typische Disney-film.