MENU

The Adventures of Tintin (2011)

Alternatieve titel: De Avonturen van Kuifje: Het Geheim van de Eenhoorn

3,59
1978 stemmen

Verenigde Staten / Nieuw-Zeeland
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Steven Spielberg
met de stemmen van Jamie Bell, Andy Serkis en Daniel Craig

De nieuwsgierige reporter Kuifje en zijn trouwe hondje Bobbie ontdekken dat een model van het prachtige oude zeilschip 'De Eenhoorn' een geheim met zich meedraagt. Meegevoerd in een eeuwenoud mysterie, krijgt hij het aan de stok met de boosaardige Sacharin, die weet dat Kuifje een belangrijke aanwijzing bezit naar de grote schat van de snode piraat Scharlaken Rackham. Geholpen door de moedige Bobbie, de onstuimige kapitein Haddock en de stuntelige detectives Jansen en Janssen, reist Kuifje de halve wereld af, constant op de hielen gezeten door de vijand. Hij moet slimmer en sneller zijn dan de rest om het Geheim van de Eenhoorn te ontrafelen...

avatar van nadrin
geplaatst op 19 april 2014, 22:16 uur, permalink
Prachtige animatie. De figuren lijken haast levend. Een leuke retro trip naar de talrijke uren die ik doorgebracht heb met mijn neus in de kuifje strips

avatar van Fryce
geplaatst op 20 april 2014, 2:21 uur, permalink
Mooi gemaakt, leuk verhaal met goed neergezette karakters.

geplaatst op 26 april 2014, 18:02 uur, permalink
Meer dan eens met open mond naar deze animatiefilm gekeken. Het was soms bijna echt,
maar omdat het dat niet is, heb ik toch ook wel heimwee gevoeld naar die goede oude tekenfilms.

Kuifje lost het op en dat weten, maakt het kijkplezier zo mooi. Je weet dat je 'held' wint.
Het door elkaar haspelen van drie verhalen gaf wel hier en daar aanleiding tot verwarring.

Blij dat er nog vervolgen op til zijn ...

avatar van Illum Sphere
geplaatst op 16 juli 2014, 22:14 uur, permalink
Petje af voor de visuele aspecten van deze film, want wat waren die prachtig! Ik betrapte me er meermaals op dat ik letterlijk met een open mond zat te kijken. Maar niet enkel het visuele hield me aan het scherm gekluisterd, ook de 'flow' van de film (met als hoogtepunt dat gebeuren in het fictieve Bagghar) zorgde ervoor dat ik zonder enige vorm van pauze de film hebben kunnen bekijken. Als het van mij afhangt, mogen er nog meer verfilmingen van Kuifje uit de hand van Steven voortvloeien.