The Adventures of Tintin (2011)

Alternatieve titel: De Avonturen van Kuifje: Het Geheim van de Eenhoorn

3,57

Verenigde Staten / Nieuw-Zeeland
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Steven Spielberg
met de stemmen van Jamie Bell, Andy Serkis en Daniel Craig

De nieuwsgierige reporter Kuifje en zijn trouwe hondje Bobbie ontdekken dat een model van het prachtige oude zeilschip 'De Eenhoorn' een geheim met zich meedraagt. Meegevoerd in een eeuwenoud mysterie, krijgt hij het aan de stok met de boosaardige Sacharin, die weet dat Kuifje een belangrijke aanwijzing bezit naar de grote schat van de snode piraat Scharlaken Rackham. Geholpen door de moedige Bobbie, de onstuimige kapitein Haddock en de stuntelige detectives Jansen en Janssen, reist Kuifje de halve wereld af, constant op de hielen gezeten door de vijand. Hij moet slimmer en sneller zijn dan de rest om het Geheim van de Eenhoorn te ontrafelen...

1120 BERICHTEN82 MENINGEN

avatar van hijman1946
geplaatst op 12 januari 2016, 21:28 uur, permalink
Wat een prachtige animatiefilm van Kuifje,ken het verhaal,Ik heb alle kuifje albums nog in de oude uitvoering met harde kaft (verzamel strips)De film blijft trouw aan het verhaal

avatar van baspls
geplaatst op 13 januari 2016, 16:26 uur, permalink
hijman1946 schreef:
De film blijft trouw aan het verhaal

Dat niet... Maar het is wel een erg goede film 😉
Het verhaal van de albums De Krab met de Gulden Scharen, Het Geheim van de Eenhoorn en De Schat van Scharlaken Rackham worden door elkaar gehusseld en de vriendelijke verzamelaar Sacharin is hier ineens de slechterik... Dat was ook eigenlijk het enige waar ik me aan irriteerde tijdens het kijken van de film.

avatar van hijman1946
geplaatst op 14 januari 2016, 20:29 uur, permalink
U heeft gelijk ,Ik haal de albums uit de mottenballen en ga ze weer lezen,Tijd genoeg ga voor 5 weken naar De Daniél Den Hoed kliniek .tijd zat om te lezen,(Hope so)

avatar van Pieter Montana
geplaatst op 18 maart 2016, 10:13 uur, permalink
De nieuwe Kuifjefilms ook verkrijgbaar via stream?
De sequel zou voor December 16 moeten zijn. Dan zullen Jackson & co zich toch moeten haasten.

avatar van Antonev
geplaatst op 28 maart 2016, 16:58 uur, permalink
Ik kan bijna niet wachten op het vervolg! Volgens verschillende bronnen wordt het vervolg: The Adventures of TinTin: Prisoners of the Sun.

avatar van Beertje45

geplaatst op 14 april 2016, 19:28 uur, permalink
Antonev schreef:
Zou dat dan een scenario worden dat afgeleid wordt van 'De zeven kristallen bollen' en 'De zonnetempel'?

avatar van Antonev
geplaatst op 14 april 2016, 20:00 uur, permalink
Beertje45 schreef:

Het lijkt inderdaad die kant uit te gaan! Onderstaande is het laatste dat ik er over gelezen heb:

Het laatste dat we hoorden over het verhaal van de film was dat de sequel een combinatie zou worden tussen de albums Seven Crystal Balls en Prisoners of the Sun. Ook over de derde en vierde film zou al zijn nagedacht; hiervoor hebben Jackson en Spielberg naar verluidt Destination Moon en Explorers on the Moon in gedachten.

geplaatst op 31 mei 2016, 13:21 uur, permalink
Voor iedere kritiek, dit is een prachtige film. De verhaallijn is maar een kapstok, kijk naar de prachtige kleuren, de dik aangezette overdadige details, de filmische vondsten. In zijn genre een prachtige film. Als bewonderaar van Hergé heb ik als kind al al zijn stripboeken verslonden. Nu ik de filmische vertaling van Spielberg bekijk, valt me op hoe treffend hij de sfeer heeft weten te vatten. Altijd al vroeg ik me af, hoe Castafiore zou klinken. De prachtige figuren, een en al cliché, verfijnd uitgewerkt... Ik hoop binnenkort een vervolg te zien!

geplaatst op 14 juli 2016, 22:18 uur, permalink
In zijn genre een bijna volmaakte film, maar het genre - een animatie/avonturenfilm voor 12-jarigen die ook het publiek vormden voor het oorspronkelijke stripverhaal - is niet echt aan mij besteed.

avatar van Brix
geplaatst op 15 juli 2016, 0:22 uur, permalink
De filosoof schreef:

"Voor 7 tot 77 jarigen" was de Kuifje leuze destijds.
Dat klopt nog steeds denk ik, gezien het enorme aantal Kuifje verzamelaars en liefhebbers van respectabele leeftijd (en met een even respectabele hoeveelheid geld om al die dure Kuifje spullen aan te schaffen 😉